Monday, October 22, 2012

Surat Yusuf Qaradawi buat Anwar tertekan


Yusuf Al-Qaradawi
KUALA LUMPUR 21 Okt. - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang selama ini sering 'menjual' nama Prof. Dr. Yusuf Al-Qaradawi dikatakan cukup tertekan selepas tokoh ulama terkemuka itu mengutus surat memuji kerajaan sedia ada dalam membantu rakyat Palestin.

Mursyidul Am Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim (TIBAI), Muhammad Zahid Md. Arip berkata, lebih menjadi 'malapetaka' adalah pujian itu dibuat ketika Anwar sendiri pernah membuat kenyataan kontroversi apabila menyokong keselamatan Israel.

"Saya dikhabarkan Anwar berada dalam keadaan cukup tertekan selepas mengetahui tokoh ulama terkemuka itu mengutus surat memuji kerajaan dalam membantu rakyat Palestin. Perkara ini ibarat satu malapetaka kepada Anwar kerana beliau pernah menyokong keselamatan Israel.

"Pada masa yang sama juga satu tamparan kepada tindakan Ahli Parlimen pembangkang yang menerima dana asing daripada individu dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang mempunyai pertalian dengan Yahudi," katanya dalam satu kenyataan, di sini hari ini.( utusan online-berita utama).Posted by abnmulya at 12.59am on October 23,2012.

No comments: