Tuesday, June 25, 2013

BN disaran turut tubuh institut kajian,sekolah politik

Prtof .Datuk Dr.Mohamed Mustafa Ishak,Ketua Kluster Politik,Keselamatan dan Hal Ehwal Antarabangsa,Majlis Profesor Negara (MPN).
KUALA LUMPUR 25 Jun - Barisan Nasional (BN) disaran supaya menubuhkan institut kajian serta sekolah politik dalam usaha memastikan kelestarian parti itu pada masa hadapan.

Ketua Kluster Politik, Keselamatan dan Hal Ehwal Antarabangsa, Majlis Profesor Negara (MPN), Prof. Datuk Dr. Mohamed Mustafa Ishak berkata, perkara itu perlu difikirkan segera berikutan keputusan pilihan raya umum lalu yang menyaksikan perubahan pola pengundian demi memastikan BN terus kekal relevan. 

Beliau berkata, sudah tiba masanya BN dan parti-parti komponennya terutama UMNO melakukan perubahan drastik dalam usaha memahami denyut nadi rakyat.

"Cadangan penubuhan makmal politik merupakan langkah yang bijak tetapi saya melihat inisiatif itu berkemungkinan tidak mampu menyelesaikan masalah yang wujud pada masa hadapan, apatah lagi dalam senario politik yang semakin berubah kini.

"Sebaliknya, dengan kewujudan institut kajian serta sekolah politik itu diyakini mampu membantu parti dalam membuat kajian berterusan terutama bagi memahami kecenderungan rakyat sekali gus membincangkan hala tuju serta kelangsungan parti," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.(Utusan online-politik).Posted by abnmulya at 12.05 am on June 26,2013.

No comments: