Wednesday, November 27, 2013

Perhimpunan desak Jeff O0i mohon maaf

Oleh MOHD. ALIF ALIAS 
pengarang@utusan.com.my 

KUALA LUMPUR 26 Nov. - Satu himpunan bantahan akan diadakan di Pulau Pinang dalam masa terdekat bagi menuntut Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi memohon maaf atas tindakan biadab menggelar penjawat awam sebagai ‘kucing kurap’. 

Presiden Kesatuan Kebangsaan Pekerja-Pekerja Penguasa-Penguasa Tempatan Semenanjung Malaysia (Anulae), Azih Muda berkata, tindakan tersebut akan dimuktamadkan dalam mesyuarat bersama Presiden Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS), Datuk Omar Osman. 

“Mesyuarat tersebut akan membincangkan tindakan sewajarnya yang harus diambil untuk memberi tekanan kepada Ahli Parlimen Jelutong itu dan satu memorandum bantahan akan turut dibuat.

“Memorandum tersebut seterusnya akan dihantar kepada pejabat pentadbiran kerajaan negeri dan Jeff Ooi sendiri,’’ katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas tindakan seorang kakitangan awam Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) yang ‘menyerang’ Jeff Ooi di Pasar Awam Jelutong semalam kerana tidak berpuas hati dengan perkataan ‘kucing kurap’ yang digunakan oleh wakil rakyat DAP itu bagi merujuk kepada golongan penjawat awam di negeri ini.

Azih berkata, tindakan Jeff Ooi itu menimbulkan kemarahan banyak pihak terutamanya mereka yang bekerja sebagai penjawat awam.

“Rakyat Malaysia kesal dan kecewa dengan kenyataan Jeff Ooi. Seharusnya dia berani tampil membuat kenyataan memohon maaf secara terbuka atas kesalahan dilakukan," katanya.(Utusna online-politik).Posted by abnmulya / Bakar Nin ggal.blogspot.com.at 2326 hrs on November 27,2013.

No comments: