Thursday, May 29, 2014

Gabungan Ngo-Ngo Gombak : Akan adakan mesyuarat agong ke:4 pada hari Ahad,tanggal 06/07/2014.

Sebahagian Ahli-Ahli Jawatan Kuasa yang telah hadir di majlis mesyuarat khas di dalam mesyuarat yang telah di adakan di Ibu Pejabat Gabungan Ngo-Ngo Gombak ,di Taman Selayang, baru-baru ini.




Oleh Hj.Abu Bakar Ninggal
Mei 30,2014 at 3.17 am.

Tidak sesiapa pun boleh menafikan bahawa di antara begitu banyak badan ngo-ngo yang tumbuh bak cendawan ketika hendak menempuh cabaran PRU ke:13 yang telah bertlangsung pad 5 hb.Mei 2013 dulu itu?

Bolehlah dikatakan bahawa Gabungan Ngo-Ngo Gombak pimpinan Datuk Dr.Rahman Ismail,mantan Ahli Parlimen Umno Gombak dilihat paling aktif sekali melakukan aktiviti-aktivitnya mendekati akar umbi rakyat Gombak berbanding dengan banyaknya tumbuh badan-badan ngo lain di Selangor.

Datuk Dr.Rahman Ismail selaku Presiden Gabungan
sedang mempengerusikan mesyuarat khas itu.
Sejak mula ditubuhkan pada penghujug tahun 2010 secara terus menerus Gabungan Ngo-Ngo Gombak tidak jemu-jemu telah mengadakan berbagai-bagai bentuk aktiviti mendekti rakyat akar umbi yang difokuskan khas di kawasan Parlimen Gombak itu sendiri.

Boleh dikatakan sekurang-kurangnya 2 kali pada setiap minggu Gabungan Ngo-Ngo Gombak di bawah pimpinan Datuk Dr.Rahman Ismail telah mengadakan berbagai-bagai program kemasyarakat dan umumnya aktiviti-aktiviti tersebut  telah mendapat sambutan yang hebat dari rakyat di kawasan-kawasan 3 DUN yang berada di kawasan Perlimen Gombak itu sendiri.

Tahun-tahun yang paling rancakbekerja yang telah dilakukan oleh Gabungan Ngo-Ngo Gombak ialah pada tahun 2011,2012 dan 2013. Lebih kurang lebih dari 250 kali jumlah aktiviti-aktiviti telah dilakukan oleh Gabungan Ngo-Ngo Gombak hingga tiba saat dan ketika Pilihanraya Umum ke-13 yang berlangsung pada 05 hb.mei 2013.

Akibat dari begitu cergas aktiviti-aktiviti mendekatyi rakyat di dalam kawasan Parlimen Gombak yang telah dipamirkan oleh Datuk dr.Rahman Ismail menerusi badan Gabungan Ngo-Ngo Gombak,sekaligus Gabungan Ngo-ngo Gombak di bawah pimpinannya begitu cepat jadi popular khasnya kepada rakyat di kawasan Parlimen Gombak.
Tauan Hj.Rashid,Ketua Penerangan  Gabungan Ngo-Ngo
  Gomabk sedang meneliti agenda mesyuarat khas itu.

Berdasarkan dengan beberapa MERIT yang tertentu yang ada pada seseorang tokoh politik itu? Maka pucuk pimpinan tertinggi Umno pusat telah mengambil keputusan betul,adil dan tidak ada cacat celanya.

Di kawasan Parlimen Gombak itu sendiri pada PRU ke-13 yang lalu, Datuk Dr.Rahman Ismail,Presiden Gabungfan Ngo-Ngo Gombak dan selaku mantan (MP)Member of Parliman Umno Gombak pada PRU 2004-2008 telah dipilih sekali lagi oleh pucuk pimpinan tertinggi Umno bertanding selaku calon Parlimen Gombak.

Sedangkan beliau ketika itu hanya menjadi Ketua Cawangan Umno di Taman Selayang sahaja dan tidak ada apa-apa jawatan di dalam pucuk pimpina di dalam Umno Bahgian Gombak.

Bohong sekali,jika ada orang-orang yang mengatakan bahawa pemilihan Pucuk Pimpinan Tertinggi Umno Pusat itu? Ianya tidak menimbulkan  sebarang perasaan negatif di kalangan para pemimpin Umno di Bahagian Gombak.Gerak ikan di air tahu kita yang mana satu jantan dan yang mana satu betina?

Justeru itu, hendak tentang keputusan pucuk pimpinan perengkat pusat semacam takut-takut. Untuk melepaskan hati yang terbuku itu?Maka wujudlah perang urat saraf di antara tokoh-tokoh Umno di Gombak itu sendiri terutama pada golongan yang tidak puas hati itu dengan keputusan pucuk pimpinan Umno pusat itu.

Maka terjadilah perbuatan tikam menikan dari belakang dengan serius,secara berbisik-bisik, di antara tokoh-tokoh Umno itu sendiri dan akhir-akhirnya pada pertanding PRU ke-13 itu berkesudahan Umno Gombak kalah semua kerusi di Parlimen Gombak di tangan parti pembangkang sekali lagi.

3 calon Umno-BN yang bertanding di 3 DUN dan sekaligus Datuk Dr.Rahman Ismail pun kecundandang juga di tangan pembangkang dengan kiraan 4-0.Ertinya, sekali lagi  4 kerusi di Parlimen Gombak Umno-BN tewas buat kali kedua iaitu pada PRU ke-12 dan juga pada PRU ke-`13. Sungguh memalukan.

Maka ke empat-empat dari mereka berputih mata.Menggigit jari sendiri.Sedangkan Parlimen Gombak adalah merupakan majoriti penduduk Melayu yang mengandung peratusan pengundinya ialah 74%.Kenapa jadi begitu? Ertinya kini di Gombak Melayu dah benci Umno-BN. Orang-oarang Melayu hanya pandai bergaduh sesama sendiri.

Kekalahan 4-0 pada  PRU ke-12 itu? Rupa-rupanya ia berulang lagi pada PRU-13 pula.Malang sungguh nasib Mt Jenin.Apa yang diangankan lagi? Ianya hanya tinggal dengan angan-angan sahaja.

Kepunanlah mereka hendak merasa mendapat gelaran Yang Berhormat (YB) bagi calon yang baru pertama kali bertanding.Ada juga calon dah bertanding dah 2 kali dah.Pun merasa kepunan juga pada PRU-13. Agaknya memang tak ada nasib  di Gombak.  Kalau jumpa bomoh? Tentu bomoh itu suruh mandi bunga untuk buag sial.
Ahli Jawatan Kuasa wanita juga tidak ketinggalan secara cergas
 turut sama membincangkan agenda-agenda mesyuarat yang 
telah dibentangkan pada petang itu.

Kekalahan itu bolehlah dikatakan disebabkan oleh kesilapan sendiri-sendiri dan sering bermusuh-musuhan di antara mereka sendiri walaupun mereka itu merupakan orang-orang Umno juga tetapi tidak dapat mengubah sikap buruk mereka serta tidak mampu menghapuskan perasaan (Hasad Dengki) yang melampau terhadap orang-orang Umno yang jadi rakan seperjuangan mereka sendiri.

Seharusnya orang-orang Umno-BN di dalam perjuangannya untuk kuatkan parti Umno.Mereka harus memfokuskan perasaan hasad dengki itu pada tokoh-tokoh parti yang menjadi musuh politiknya iaitu pada parti yang mereka lawan sepertti parti PKR,PAS dan DAP.

Sekaligus boleh dikatakan mereka ini langsung tidak mahu berubah walaupun kekuatan Umno itu sendiri telah berubah dan tidak begitu mantap semacam 50 tahun yang lalu dan keadaan cara para pengundi membuang undi mutakhir ini di dalam satu-satu (PRU) Pilihan Raya Umum dari masa ke masa pun telah berubah dengan cepat dan drastik sekali bak gaya tiupan angin puting beliong memusnahkan mangsanya.

Inilah kelemahan yang paling ketara dan paling unik yang menjadi amalan oleh setengah-tengah tokoh-tokoh politik Umno bukan sahaja di Gombak sahaja, malahan boleh dikatakan seantero Malaysia beginilah terjadi.

Mereka sentiasa mendabik dada kononnya begitu sayang dan begitu kasih pada parti Umno.Kononnya sanggup berkorban nyawa untuk Umno.

Tetapi kenyataannya?Sayanag  mereka hanya dimulut sahaja dan dihatinya penuh dengan ketul-ketul hati yang hitam legam semacam tidak boleh dipulihkan lagi. Ketika ada ganjaran peluang keuntungan diberikan kepada mereka?

Mereka akan berkata kononnya mereka begitu sayangkan kepada Umno.Bila  tak dapat lagi peluang? Maka lantas mereka maki hamun dengan berbagai-bagai kata-kata nesta terhadap Umno.

Mereka dah lupa.dan muda lupa..dari seorang guru sahaja,kemudiannya dah pernah jadi Menteri Besar,dah Pernah jadi Menteri Pusat dan dah pun jadi kaya raya dan dah punya wang ringgit ratusan juta ketika berada di dalam Umno?

Seluruh keturunannya makan wang tersebut? Ianya tidak akan habis.Kerana wanag yang depa miliki itu terlalau banyak.

Jika hajat terakhir mereka tidak ditepati?Mereka tidak tengok kiri,tak tengok kanan, tidak tengok atas dan bawah lagi?

Lantas tinggalkan Umno dan masuk parti pembangkang pula ? Manusia yang sungguh tidak mengenang jasa kepada Umno.Apa lagi yang mereka mahu? Tidak mereka sedar.tanpa Umno dulu-dulnya siapa depa tu... budi dari Umno? Oranmg serupa ini? 10 sen pun tak laku.Berjuang dalam politik kerana kepentingan sendiri.

UNDI BESAR DAN MENANG SEMUA SALAUR PENGUNDI MELAYU

Datuk Dr.Rahman Ismail walaupun beliau telah kalah pada PRU ke:13 tetapi beliau telah berjaya mendapat undi yang besar dan sekaigus telah berjaya mengurangkan majoriti pihak lawan dengan banyaknya.

Calon Parlimen Umno Gombak pada PRFU ke-12 dulu telah kalah ditangan pembangkang dengan majoriti lebih 7000 ribu undi dan kalah di setengah-tengah saluran pengundi Melayu.

Sedangkan Datuk Dr.Rahman Ismail pula? Di samping dapat mengurangkan majoriti pembangkang pada PRU ke-13 itu,malahan beliau menang di semua saluran pengundi-pengundi Melayu terutamanya dikawasan pengundi penduduk-penduduk tradisinal Melayu di seluruh kawasan Perlimen Gombak.

Ini bererti satu signal yang amat jelas bahawa pengundi-pengundi Melayu telah kembali memberi kepercayaan semula pada Umno di bawah pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak berbanding denagan pencapaian parti-parti pembangkang pada PRU ke-12 pada tahun 2008.

Beliau dapat 50,090 undi. Sementara pembangkang dapat 55,000 undi. Pembangkang menang hanya 4000 undi lebih sedikit.Jumlah undi yang besar yang telah didapati oleh Datuk Dr.Rahman Ismail itu adalah dari pengundi-pengundi Melayu yang sudah tidak yakin lagi pada parti-parti pembangkang (PR) terutama dari pengundi-pengundi Melayau yang telah sedar bahawa pembangkang hanya pandai berjanji tetapi tidak pernah ditepati.

Sesungguhnya pencapaian gemilang yang diperolehi oleh Datuk Dr.Rahman Ismail itu? Adalah disebabakan selama 3 tahun lebih beliau dengan Gabungan Ngo-Ngo Gombak tidak jemu-jemu bekerja menemui rakyat akar umbi di kawasan di seluruh 3 DUN di Parlimen Gombak secara aktif.

Berkenalan dan bermesra dan mnemeberi penerangan kenapa Umno harus disokong san disamping itu secara tulus ikhlas telah memberi bantuan setakat yang mampu kepada rakyat yang menjadi akar umbi.

Tak kenal maka tidak cinta.Jika selalu dah bertemu muka maka akan terjalinlah rasa kasih dan cinta.falasafah inilah yang sentiasa menjadi pegangan Datuk Dr.Rahman Ismail selaku tokoh p[olitik Umno di Gombak dan prinsip perjuangan ini memang sentiasa diamalkannya sebaik sahaja beliau berjuang di arena politik di dalam Umno.

Ribut Djsunami politik kaum Cina melanda Parlimen Gombak

Kemenangan pembangkang di Parlimen dan di 3 DUN di Gombak? Adalah disebabakan sokongan pengundi-pengundi Cina. Di Gombak pengundi-pengundi Melayu dah merosot mengundi PAS dan PKR.Tanpa sokongan dari penugundi Cina di kawasn Parlimen Gombak?

Maka PAS dan PKR sudah pasti akan kalah teruk di Parlimen Gombak.Bayangkanlah dari jumlah sebanyak hampir 29,000 pengundi Cina di di kawasan Parlimen Gombak?

Datuk Dr.Rahman Ismail hanya dapat 1,100 undi sahaja. Tsunami pengundi Cina benar-benar dah melanda kawasan Parlimen Gombak.Pengundi-pengundi Cina bukan sahaja telah buat U turn,baghkan mereka dah buat korner baring.

MESYARAT AGUNG GABUNGAN YANG KE-4

Pada mesyuarat khas itu telah memutuskan tarikh mesyuarat Agong Gabungan Ngo-Ngo Gombak ialah pada hari Ahad,tanggal 06/07/2014. Bertempat di rumah Datuk Dr.Rahman Ismail,di Country Home.Bermula pada jam 4.00 petang. 

Disebabakan ianya jatuh di bulan Ramadhan (bulan Puasa),maka majlis berbuka puasa akan berlangsung di rumah Datuk Dr.Rahman Ismail.  Bersolat Maghrib dan bersolat sunat Tarawih di rumah beliau juga.Seorang Iman Khas akan dijemput memimpin solat tarawih itu nanti.

Di dalam mesyuarat Agong itu nanti beberapa aktiviti besar untuk menemui dan mendekati rakyat akar umbi akan diorbitkan untuk mendapat persetujuan para hadirin yang akan hadir di majlis terserbut.

Kerja-kerja untruk mendaftarkan para pengundi baru di kalangan ahli-ahli Gabungan Ngo-Ngo Gombak itu yang berjumlah 115,000 orang itu akan dijadika fokus utama.

Dijangka  banyak program-program besar akan dilakukan oleh Gabungan Ngo-Ngo Gombak, pimpinan Datuk Dr.Rahman Ismail, dalam usaha dan di dalam perjalanaan(on the road) untuk menempuh PRU ke-14 yang mungkin akan berlangsung pada tahau 2018.

Menurut Datuk Dr.Rahman Ismail,bahawa perjuanagan untuk menempuh PRU ke-14 itu, Gabungan Ngo-Ngo Gombak, bukan sahaja berazam untuk menang 4-0 di Parlimen Gombak,bahkan berazam kuat untuk merampas semula Selangor dari parti pembangkang,

Inysa Allah!Dimana ada kemahuan,maka di situ akan ada jalan untuk kemenangan.Kalau tidak dipecahkan ruyong dimanakah akan medapat sagunya. Posted by abnmulya /Bakar Ninggal. blogspot,com.at 3.17 am on Mei 30,2014.

No comments: