Monday, July 21, 2014

Wan Azizzh dicalon ganti Khalid

Datin Seri Wan Azizah Ismail
PETALING JAYA 22 Julai - Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Wan Azizah Ismail diumumkan sebagai calon Menteri Besar Selangor yang baharu menggantikan Tan Sri Khalid Ibrahim.

Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, parti itu hanya mencadangkan nama Wan Azizah sebagai calon tunggal untuk jawatan itu kepada Pakatan Rakyat memandangkan beliau dianggap sebagai pemimpin yang paling sesuai untuk membawa kestabilan dan sokongan rakyat kepada Pakatan Rakyat di Selangor.

Menurut Anwar dalam mesyuarat pimpinan PKR di sini yang berakhir awal pagi ini, Azizah yang juga isterinya dapat menyelesaikan pelbagai isu yang melanda negeri ini seperti masalah bekalan air mentah, isu infrastruktur asas seperti sampah dan lain-lain di negeri itu.

Anwar berkata, cadangan itu akan dikemukakan kepada majlis pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat yang akan mengadakan mesyuarat Rabu ini untuk mendapatkan persetujuan mereka. - UTUSAN ONLINE-BERITA TERKINI.( Posted by abnmulya  / Abu Bakar Ninggal.blogspot.com.on  4.34 am at July 22,2014.

No comments: