Wednesday, October 1, 2014

USAHA TUTUP MULUT SAYA- iSZUREEN

PULAU PINANG 30 Sept. - Bendahari Pas Pulau Pinang, Iszuree Ibrahim menyifatkan tindakan kerajaan DAP negeri itu menyingkirkan beliau daripada semua Jawatankuasa Tetap Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) seolah-olah cuba menutup mulutnya.
Iszuree Ibrahim menyifatkan tindakan kerajaan DAP negeri
P.Pinang itu seolah-olah cuba menutup mulutnya. 

Sehubungan itu, beliau menggesa Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng membuktikan kerajaan negeri berjiwa besar dalam membela rakyat dan mengamal demokrasi.

"Apa yang dilakukan terhadap saya ini seolah-olah cuba menutup mulut saya yang jelas bukan cara terbaik dalam amalan demokrasi. Perkara yang dibangkitkan adalah demi rakyat dan bukan niat saya untuk menimbulkan provokasi kepada kerajaan negeri,'' katanya dalam sidang akhbar, di sini, hari ini.

Tindakan ke atas Iszuree itu dilakukan selepas beliau mengkritik pentadbiran Kerajaan DAP Pulau Pinang ketika berucap pada Muktamar Tahunan Pas Kali Ke-60 baru ini-baru ini.

Sementara itu, Setiausaha Badan Perhubungan Pas negeri, Fadzil Kemi berkata, kerjaan negeri sepatutnya lebih terbuka dalam menerima cadangan yang disampaikan Iszuree.

Katanya, apa yang dinyatakan itu adalah suara Pas negeri yang mahu melihat nasib rakyat khususnya mereka yang terlibat dalam isu pengambilan tanah untuk tujuan pembangunan terus terbela.

"Sehingga kini sebanyak 25 buah kampung telah menjadi mangsa kepada pembangunan, jadi sudah sampai masanya satu mekanisme dirangka bagi menangani masalah pengusiran penduduk kampung di negeri ini dari terus berlaku.

"Siapa yang akan bertanggungjawab terhadap nasib penduduk kampung yang diusir ini? Kita kalau tiada bekalan elektrik sehari pun sudah kalut, ini pula kehilangan rumah," katanya.

Tambah beliau, pemecatan Iszuree itu tidak sepatutnya dijadikan isu kerana yang lebih penting adalah isi usul yang dibawa dalam menjamin kepentingan rakyat negeri ini.

Katanya, Pas negeri hanya merupakan suara minoriti dalam MPPP memandangkan daripada 24 ahli majlis yang dilantik hanya dua diwakili parti itu termasuk Iszuree. Malah katanya, Pas juga tiada wakil dalam Exco kerajaan negeri.( Utusan online-politik).Posted by abnmulya /Abu bakar ninggal.blogspot.com.at 1852 hrs on Oktober 01,2014.

No comments: