Sunday, August 30, 2015

Tun Tak Usahlah Cakap Berbelit-belit Macam Lidah Biyawak

Mahathir hanya nak tumpang "Platform politik" Bersih 4 nak  adakan (sidang akhbar) nak hentam Datuk Ssri Najib.Kesian pada beliau kerana sebagai pesara mana ada "Platform politik" untuk lepaskan geram dan kemarahan kepada Datuk Seri Najib, akibat permintaan dan kemahuan peribadainya tidak dipenuhi oleh Datuk Seri Najib Tun Razak. Permintaannya itu melampau.Merobek habis sistem demokrasi yang menjadi amalan Malaysia sejak merdeka hingga kini.


Selasa,September 01,20`15 @ 3.08 am

Pada tanggal 30/08/2015 pada jam 7.12pm, portal Malaysiakini telah menyiarkan kenyataan politik Mahathir bahawa kemunculannya buat kali kedua ditengah-tengah demonstrasi BERSIH 4 pada hari Sabtu dan Ahad ternyata memberi kejutan banyak pihak.

Pihak BERSIH 4 dari segi "window show" politiknya? Pasti merasa begitu teruja dengan kehadiran Mahathir itu? Musuh politik Datuk Seri Najib dah menghadirkan diri di tengah-tengah sorak sorei para demonstrasi jalanan BERSIH 4 yang diharamkan oleh polis.

Bagi portal-portal media sosial yang pro-pembangkang tempatan bahawa berita itu kononnya merupakan "skop news" yang bernilai sensasi.

Justeru lantas portal-portal media sosial yang pro-Bersih 4/DAP/PKR ketika mereka itu membuat berita tersebut itu kononnya sebagai "skop news"yang mengejutkan dan dikatakan oleh mereka menarik hati oleh banyak pihak.

Kononnya berita itu dilihatnya semacam sangat sensasi dan sangat bermanfaat bagi perjuangan politik mereka lantas menggunakan perkataan yang manis-manis semacam nak mengampu-ampu Mahathir dengan sebutan "negarawan",

Diletkakannya Mahathir di tempat yang paling istimewa sekali.Langsng tak disedarinya bahawa negarawan dah memakan tuan.

BERSIH 4 sudah pasti mengucapkan terima kasih pada Mahathir kerana dilihatnya secara tiba-tiba aje Mahathir semacam telah bersimpati dan telah menunjukan sikap "setikawan" ( silidariti) kepada perjuangan BERSIH 4 dan juga telah menunjukan sikap "setiakawan"kepada parti-parti politik yang pro dengan tindakan BERSIH 4.

Penulis sebagai ahli Umno semacam secara tidak rasmi mewakili 3 juta orang-orang Umno di seluruh Malaysia,sekaligus bersama-sama badan Ngo-Ngo yang Pro-Kerajaan yang mana keanggotaan-nya ratusan ribu ramaianya?

Rata-rata ingin menyatakan perasaan meluat yang tidak terhingga dan sangat kesal dan sangat kecewa dengan tendang terajang politik Mahathir yang song-sang itu.

Ditaksirkan 80% dari jumlah  para demonstrasi jalanan yang kerajaan haramkan itu kebanyakannya dari athnik Cina yang keluar beramai-ramai berdemonstrasi di sekitar Dataran Merdeka, pada tanggal 29 dan 30 hb.Ogos 2015 itu.
Tanpa segan silu sebagai bekas Perdana Menteri Malaysia atas tiket Umno selama 22 tahun  berkuasa di Malaysia?.Tiba-tiba didapti menghina Umno dan para pemimpin Umno itu senmdiri dengan cara hadir di tengah-tengah demonstrasi jalanan anjuran BERSIH 4 dengan kononnya nak menunjukkan sikap "setiakawan-nya"terhadap tindakan Bersih 4 yasng diharamkan oleh polis itu.

Mahathir dilihat telah menjilat balik kata-kata hina yang telah dihamburkannya terhadap BERSIH 3 ketika beliau membuat komen ketika BERSIH 3 mengadakan demonstrasi jalanannya dulu..

Melihat tindak -tanduk Mahathir yang telah hadir pada demonstrasi haram BERSIH 4  dua hari berturut-turut itu? Memang diluar dugaan sama sekali.?

Tetapi tak menghairankan semua rakyat Malaysia, khas orang Melayu, kerana rakyat Malaysia memang dah lama tahu dah,bahawa  ke-egoan Mahathir itu tinggi anginnya. Macam gelombang tsunami melanda Acheh dahulu.

Apakah gelagat susuk individu sedemikian rupa?  Perlu lagi dihormati oleh orang-orang Melayu dan anggota parti Umno? Jawabnya beliau harus dipencilkan dari nama dan perjuangan Umno itu sendiri terhadap orang tidak ada prinsip perjuangan politik.Rakyat Malaysia begitu kesal membenarkan  beliau memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia selama 22 tahun atas tiket parti Umno.

Kehadiraan Mahathir di tengah-tengah demonstrasi jalanan haram itu dilihat sangat melucukan dan kami terpaksa ketawa besar berdekah-dekah.Sesungguhnya Mahathir ini di samping seorang ahli politik yang licin?

Rupa-rupanya beliau juga dilihat sebagai seorang pelakun handalan yang tiada taranya di Malaysia ini? Beliau boleh berlakun apa sahaja watak yang beliau suka atas arahan beliau sendiri?

Jika kita berbicara fasal pertemuan ini? Bahawa bagi penulis dan mungkin sebilangan besar rakyat Malaysia sama berpendapat dengan penulis bahawa pertemuan yang dibuat oleh Mahathir dengan Ngo Bersih 4 itu?

Ia,merupakan satu pertemuan antara (02) kumpulan syaitan yang mahu merosakkan Malaysia. Masing-masing dilihat muji-muji antara satu dengan yang lain walaupun dulu-dulunya sering memaki hamun antara satu dengan lain?

Sesungguhnya dunia politik ini dilihat di anggotai oleh manusia-manusia buruk akhlaknya hingga menjadikan politik itu sendiri dilihat begitu kotor sifatnya?.Dulu-dulunya dilihatnya golongan itu sebagai musuh ketatnya?

Kini tiba-tiba bertukar jadi kawan baik pula.Saling puji memuji? Dan saling guna mengunakan? Demi kepentingan politik kotor masing-masing?

Tanpa segan dan silu menjlat semula apa-apa yang telah diludahkannya suatu masa dulu itu langsung tidak diperhitungkannya dari segan dan malunya dan maruah dirinyaa? Agaknya inilah tandanya bahawa bunga-bunga dunia ini dah nak kiamat dah begitu dekat?

Manusia-manusia yang jadi penghuninya? Dilihat secara terang-terangan lebih suka melakukan perbuatan yang mungkar? Langsung tak takut dengan hari perhitungan Allah SWT di akhirat nanti?

MAHATHIR TAK ADA "PLATFORM" POLITIK UNTUK LEPASKAN GERAMNYA.

Sebenarnya kedua-dua pihak itu sama-sama bermain politik. Guna dan menggunakan. Mahathir gunakan platform BERSIH 4. Sementara BERSIH 4 pula gunakan Paltform Mahathir atas kapasiti bekas Perdana Menteri Malaysia selama 22 tahun atas tiket parti Umno.

Satu-satunya rekod yang membosankan? Lebih lama dari rekod yang telah Tunku Abdul Rahman cacatkan..Tungku Abdul Rahman  memegang jawatan Perdana Meneri Malaysia lebih kurang selama 13 tahun aje.

Tetapi tokoh politik yang ditendang oleh Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj dari parti Umno itu sendiri didapati berkuasa sebagai orang nombor satu di Malaysia lebih lama lagi dari Tunku..Benar-benar dah lawan taukeh?

Antara Mahathir dan Besih 4 itu? Dari segi politik perjuangan mereka kini dilihat sama aje? Kedua-duanya kini punya tujuan yang sama? Semata-mata nak hentam kerajaan Umno-BN pimpinan Datuk Seri Najib dan tak henti-henti terus mendesak agar Najib berundur tanpa sebab-sebab yang munasabah dan,tanpa angin dan ribut.?

Semata-mata hanya demi kepentingan sendiri-sendiri,bukan untuk kepentingan rakyat.Rakyat hanya dijadkan alat-alat mereka aje untuk mencapai apa-apa yang mereka cita-citakan?
Mahathir kelihatan ketawa gembira dan rasa bangga kononnya sedang dikelilingi oleh para demonstrasi jalanan yang kerajaan haramkan atas anjuran badan Ngo Bersih 4 pada tanggal 29 an 30hb.Ogos 2015.Walaupun kerajaan melalui pengumuman polis dah haramkan demonstrasi jalanan  tanpa permit polis itu?. Mahathir yang telah mengetui kerajaan atas tiket UMNO-BN selama 22 tahun pun langar perintah kerajaan yang sah itu? Bekas PM apa namanya ini tak ikut undang-undang?
Untuk itu?Mereka harus memburuk-pburukkan nama baik Datuk Seri Najib. Maka Datuk Seri Najib didakwa kononnya zalim,rasuah dan sebagainya.Niat vuruk mereka yang sebenarnya? Di rahsiakannya dengan sebaik-baiknya.

Akan tetapi yang mendakwa kononnya Datuk Seri Najib itu zalam dan sebagainya? Didapati tak pernah kemukakan bukti -bukti yang sahih tentang kezaliman dan rasuah yang mereka dakwa kononnya Najib ada buat?

Misalnyanya,di sini,,di dalam satu hari adakah tersiar berita berapa ramaikah Najib ada bunuh oranag tanpa sebab atau sebagainya? Sehingga MAHATHIR/DAP/.PKR/BERSIH,dilihat begitu TEGA membuat tuduhan melulu kononnya Najib itu zalim dn rasuah?

DATUK NAJAIB PECAHKAN MONOPOLI  PERNIAGAAN NEGARA BERI KESAN NEGATIF PADA KONCO-KONCO NIAGA MAHATHIR.

Kita tahu kemarahan Mahathir terhadap Najib itu di sebabkan (kemahuan peribadinya) tidak dapat dipenuhi oleh Datuk Seri Najib. Sementara BERSIH 4 pula yang terkenal pro-pembagkang ini semacam lama semakin di alat-alatkan oleh golongan parti-parti pembangkanag dan oleh koprat tertentu dari kaum Cina yang sudah kaya-raya.

Kebanyakannya merekaa itu adalah sahabat-sahabat baik Mahathir belaka yang telah Mahathir bantu ketika dia berkuasa dulu.Dari nobody  hingga jadi billion air.

Mereka ini dah lama dah telah ditolong oleh Mahathir dibidang perniagan hingga dah berjaya jadi billion Air.  Kini kerajaan pimpinan Datuk Seri Najib dah pecah-pecahkan monopoli itu?

 Lantas beri peluang pada golongan ahli-ahli perniagaan semua kaum,Melayu,Cina dan India,di mana perniagaan mereka baru bertaraf sederhana ( yang belum bertaraf billioner Air).

Inilah dianatara sebabanya mereka jadi marah dan mereka semacam mendesak Mahahir desak Datuk Seri Najib berundur kerana didapatinya bahawa peluang mereka menambah kekayaan mereka samacam dah tertutp rapat,.

Apakah tindakkan Datuk Seri Najib memecahkan monopoli itu salah? Sudah tentu tidak salah. .Membahagi-bahagikan Cake kenikmatan negara agar dirasai sama rata untuk semua golongan itu  merupakan tindakan yang wajar dan adil.Kepada yang telah kaya nak tam,bah lagi kekayaan itu didakwanya konon Datuk Seri Najib tak adil?

Mereka yang Datuk Seri Najib beri peluang dari dari pecah-pecahkan sistem monopoli itu? Hanya pada golongan perniagaan yang baru bertaraf (Million Air aje) tapi dah ada pengalaman dan tapak kemajuan perniagaan .
Cuba anda lihat sepanduk-sepanduk bantahan yang dipamirkan di ganabr ini? Adakah sopan dan releven tujuannya? Membayanagkan kerajaan Umno -BN  dan kaki tagan kerajaan kononnya rasuh belaka?Mereka di dakwa semuanya nak duit kopi?
Juster Datuk Seri Najib Tun Razak beri peluang-peluang baru pada mereka untuk meningkatkan pernigaan mereka tak kira bangsa Melayu,Cina  atau pun India,Kadazan.Dayak atau sebagainya yang merupaka rakyat Malaysia juga.

Inilah yang menjadi kemarahan Mahathir dan konco-knconya yang dah jadi "billion Air" itu. Justeru mereka berusaha nak menjatuhkan Datuk Seri Najib Tun Razak dengan menjadikan badan-badan Ngo sebagai alatnya memainkan peranan mengwujukan demonstrasi dan dengan lain-lain di balik tabir.

Orang yang mereka tolak ke depan ialah Mahathir tukang tiup tropetnya tak henti-henti serang Najib kerana beliau adalah PM yang telah berkuasa selama 22 tahun.Kononnya apa yang Mahathir cakap akan dipercayai oleh rakyat dan para pemimpin Umno yang tak tahu matlamat sebenar kenapa Mahathir dan konco-konconya segera berundur?

Jika Datuk Seri Najib jatuh?Akan mereka gantikan dengan tokoh politik Umno sebagai "proxcy" Mahathir yang boleh dicucuk hidung yang sangup tunduk dan sanggup memberi apa sahaja kemahuan peribadi Mahathir dan sahabat karibnya yang dah jadi "billior air"dah pun punya banyak wang itu?

Tetapi mereka ini masih tak rasa puas dan rasa bersyukur,tamak,haloba nak terus tambah-tambah wang kekayaan mereka lagi?

Mereka ini,tidak mustahil dan berkemungkinan kini sedang bersengkokol dengan Mahathir sedang berusahan dan akan terus berusaha nak menjatuhkan wang Malaysia.

Dengan cara menjual dan terus menjual sebanyak-banyaknya Mata Wang Malaysia dengan membeli dan menyimpan Mata Wang Amerika demi untuk menjayakan"Blue Print" mereka nak menjatuhkan Datuk Seri Najib Tun Razak dengan apa cara sahaja?

Terutama di fokusnya untuk menjatuhkan wang Malaysia dan ekonomi Malaysia sebagai strategi senjata utama mereka.Disamping itu mereka sedang mencuba dan terus mencuba nak membeli Ahli-Ahli Parlimen dari UMNO-BN menyebelah mereka jika "undi tidak percaya" di usulkan di Parlimen bila Dewan Rakyat mula bersidang semula?

Selaku Perdana Menteri Malaysia yang telah berkuasa selama 22 tahun? Mahathir ada kemahiran   dan itulah sebabnya Mahathir ditonjolkan sebagai pakar strategi? Justeru Mahathir ini harus segera dicabut kukunya yang tajam itu dengan apa cara sahaja.Datuk Seri Najib tak boleh berlembut lagi?

Mereka beranggapan jika mata wang Malaysia itu jatuh dan ekonomi Malaysia jadi caca marba? Maka kononnya rakyat akan salahkan Datuk Seri Najib Tun Razak akibat kejatuhan mata wang Malaysia dan kejatuhan ekonomi Malaysia itu?
Wajah orang-orang Melayu biasany berwarna "sawa matanag" baik lelaki atau yag perempuan..Wajah-wajah orang-orang  India pula lebih gelap sikit. Wajah-wajah di dalam gambar atas ini? Kelihatan putih-putih belaka.Ertinya wajah-wajah ethnik Cina  yang mnedominasi demonstrasi jaanan anjuran Bersih 4 itu.
Justeru itu kita rakyat Malaysia yang bertaggung jawab atas hidup dan matinya Malaysia? Harus memberi sokongan yang berlipat ganda kepada Datuk Seri Najib menentang anasir-anasir durjana dan tamak haloba ini?

Mereka ini harus kita tentang habis-habisan dan mesti dipencilkan hingga ke sudut yang tak langsung mereka tidak dapat bernafas.Mereka ini adalah pengkhinat bangsa dan negara.Mereka ini hanya pentingkan diri sendiri dan diri konco-konconya sahaja.

Mereka ini? Jika beri betis mereka nak peha?.Beri peha mereka nak yang lebih indah dan lebih seronok dan lebih baik lagi demi untuk memuaskan nafsu serakahnya itu.

Kedudukkan Datuk Seri Najib Tun Razak pasti kita pertahankan dengan apa cara pun.Datuk Seri Najib Tun Razak-lah satu-satunya yang menjadi harapan rakyat mengnatungkan survival parti Umno dan bangsa Melayu pada masa sekarang ini.Tiada susuk individu lain yang layak untuk mengambil tanggung jawab yang sangat berat itu.

BEGITU KOTOR PERCATURAN POLITIK MAHATHIR DAN KONCO-KONCONYA.

Lihatlah begitu kotor permaianan politik kotor oleh orang-orang yang tamak lagi haluba itu. Mereka sanggup berbuat apa sahaja demi "Matlamat menghalalkan cara".

Justeru itu orang-orang Umno dan rakyat Malaysia mesti sedar dan memahami permainan politik kotor ciptaan Mahathir Mohamad ini yang pura-pura kononnya untuk rakyat? Sebaliknya hanya untuk kepentingn belaiau dan konco-konconya yang dah pun jadi golongan "billion Air".

Menurut Mahathir kenapa beliau hingga (02) dua kali hadir di dalam demonstrasi jalanan yang diharamkan oleh kerajaan itu? Kononnya semata-mata beliau nak menunjukan perasaan "Solodariti"kepada para rakyat yang ber-demonstrasi anjuran BERSIH 4 itu aje. Bukan sokong Ngo Bersih 4..
Bila disebut bahawa demonstrasi jalananan anjran Ngo Bersih 4 itu di dominasi oleh 80% oleh athnik Cina,di sekitar kawasan Dataran Merdeka pada tanggal 29 dan 30 hb.Ogos 2015 itu? Ada yang tak terima dan dilihat marah-marah,termasuk Presiden M.C.A..Datuk Liew Tiong Lai. Ini kenyataan.Wajah-wajah di dalam gambar di atas ini tidak langsung dilihat ada orang Melayu dan India?
..Sebagaimana kita maklum bahawa di dalam isu kemelut politik anatara Datuk Seri Najib dengan Mahathir ini? Mahathir hanya mendapat liputan di media masa hanya di portal-portal tempatan yang pro-pembangkanag sahaja.Yang lain-lain langsung tak peduli dengan songel-songelan kosong Mahathir itu.

Bila dilihatnya demonstrasi BERSIH 4 ini mendapat sambutan yang begitu ramai oleh para demonstrasi jalanan yang keluar? Maka konco-konco Mahathir mendesak,"Inilah masanya beliau mesti hadir di tengah-tengah khalayak para demonstrasi jalanan itu"..

Jika Mahathir hadir?Jangan  lepas peluang mesti adakan"sidang akhbar". Sudah tentu Mahathir akan dapat liputan dari berbagai-bagai media antara bangsa yang mana susah Mahathir nak dapat peluang tanpa hadir di tengah-tengah para demonstrasi haram itu?
Maka di dalam sidang akhbar itulah Mahathir punya peluanag keemasan untuk hentam Najib semahu-mahaunya.Najib dilayank oleh Mahahir habis-habisan untuk melepaskan geram hatinya itu.

Maka pergilah Mahathir ke perkaranagan banguan "Balai Seni" di-Kuala Lumpur dan sebaik sahaja tiba di situ?Beliau segera mengadakan sidang akhbar dilaporkan lebih kurang 20 minit lamanya dan beliau dilihat telah hentam Najib secukup-cukupnya.

(1).Itulah kecerdikan Mahathir mengambil satu-satu kesempatan?Tanpa keluar modal satu sen pun? Secara tidak disedari oleh BERSIH 4 dan konco-konconya? Bahawa Mahathir secara percuma dah menggunakan Platform politik BERSIH 4? Sekaligus Mahathir juga telah dapat faedahnya kerana dah ada "platform" tumpangan untuk beliau mencela Najib.

(2).Di samping itu? Mahathir lantas menyokong desakkan BERSIH 4 agar Najib berundur dari Umno dan Kerajaan? Kerana deak Bersih 4 itu sama aje dengan desakan Mahatyir dan konco-konconya itu.

Mahathir sedar bahawa beliau dan konco-konconya telah berbuih-buih mulunya mendeak dan terus desak Najib segera berudur. Tapi desakkan Mahathir dan konco-konconya itu telah di jawab oleh Datuk Seri Najib dengan tegas dan terus teranag ,"Pantang berundur sebelum selesai berjuang".

Jadi,Mahathir kini dilihat semacam mahu BERSIH 4 dan para penyokong BERSIH membantu beliaau mendesak agar Najib berundur? Mahathir dilihat semacam dah tak terdaya lagi semacam dah hilang kekuatannya?.Egonya sahaja yang masih tegang?

Bersih 4 harus sedar yang keluar berdemonstrasi hanya berjumla antara 50-60 ribu orang aje? Sedangkan rakyat Malaysia kini berjumlah.30 juta orang ramainya.Ini tidak membayangkan golongan majoriti rakyat Malaysia itu menyertai desakan Bersih agar Najib berudur?
Jika dikira peratusnya yang mendesak itu? Jawabnya terlalu kecil,kecil,sangat kecil? Justeru mana ada logik bahawa kerajaan Najib harus berundur dengan desakan yang berjumlah begitu kecil (minoriti,minoriti,minoriti) sifatnya?
Dikatakan bahawa gambar-gambar yang  sedang dipijak-pijak oleh gadis rupawan ini ialah, gambar Datuk Seri Najib Tun Razak,Perdana Menteri Malaysia dan gambarTuan Guru Haji Abdul Hadi Awang,Presiden Pas , dan Ulam Besar Malaysia. Mesti ada dalang yang menyuruh dan mengapi-apikan tindakan gadis mentah ini jadi begitu biadab dan begiu kuraang ajar?Kenapa Bersih 4 tidak beri taklimat bahawa tindakan semacam ini boleh membakar api perkauman? Apa dosa dua Insan ini sehingga dihina begitu rupa? Polis mesti segera mengambil tindakkan  agar pesalah-pesalah ini di bawah kemahkamah  keadilan dan di hukum.
Zaman Anwar Ibrahim adakan demonstrasi terhadap kerajaan pimpinan Mahathir dulu itu? Senario-nya lebih hebat jumlah orang-orang yang keluar di jalanan mengadakan demonstrasi jalanan.
li?
Adakah Mahathir peduli? Mahathir langsung tak peduli dan tak layanpun? Datuk Seri Najib.Ketika itu dah pun jadi menteri di dalam kabinet Mahathir.Maka segala-segalanya besabit degan isu demonstrasi jalanan itu sering telah dibincangkan di dalam kabinet yang di  mana Mahathir sebagai Perdana Menterinya.

Selaku anak murid Mahathir itu sendiri? Datuk Seri Najib ada berbagai formula yang telah digunakan oleh Mahathir untuk berdepan dengan para demonstrasi itu anjuran Anwar Ibahim dan Bersih??

Datuk Seri Najib dah selalu lihat demonstrasi jalanan tajaan Anwar Ibrahim itu. Apatah lagi demonstrasi anjuran bersih pada 29 dan 30 hb.Ogos 2015 yang baru berlalu 3 hari yang lalu itu ternyata yang ber-demonstrasi itu 80% adalah dari kaum Cina belaka. Majoriti yang mahu Najib turun hanya dari kaum Cina aje? Melayu sedikit sangat yang terlibat?

Melayu tak terlibat? Sedangkan kekuatan Umno--BN adalah pengundi-pengundi luar bandar kebanykannya adalah pengundi Melayu? Fikir-fikirkanlah..... Lagi pun,jika Mahathir tak gentar mnghadapi demostrasi Anwar Ibrahim yang begitu hebat? Datuk Seri Najib pun pasti tak gentar juga menghadapi demonstrasi Bersih 4 ini?

Desakkan dan lolongan oleh Mahathir dan konco-konconya daan Bersih dan juga oleh parti-parti pembangkang dari DAP/PKR dan Mahathir itu? Tak ubah macam mencurah air di atas daun keladi? Seperti anjing menyalak bukit,Tak beri kesan apa-apa pun pada bukit itu? Tak jadi kudis sama sekali.

Kejatuhan Marcos di Philipine? Mahathir tak boleh nak samakan dengan iklim politik di Malaysia ini.? Tak sama wahai Mahathir/DAP/PKR/BERSIH. Lain padangnya? Maka lainlah belalangnya?.

(3).Mahathir bila ditanya pernahkan beliau hadir di dalam demonstrasi macam Bersih 4 adakan itu? Cepat-cepat dia jawab tak ada. Jawapannya itu adalah bohong?

Semasa Tunku Abdul Rahman tendang beliau dari Umno dulu itu?.Berapa kalikah beliau naik pentas pembangkanag iaitu,di majlis ceramah PAS di Kedah?Beliaua hentam Tunku,hentam Umno? Beranikah beliau ( Mahathir) cakap tak ada dan nafikan?

Mahathir ini egonya kuat.Bila beliau terdesak? Beliau akan guankan apa sahaja saluran yang beliau boleh melepaskan kemarahan hatinya yang terbuku itu?

Oleh itu. BERSIH 4 dan parti-parti pembangkang jangan mudah percaya tipu helah politik kotornya  itu. Jangan beri muka pada tokoh politik ini membuat kenyataan politik di Paltform politik orang lain kali?.Kalau dia rasa kuat tubuhkan satu parti tajaan beliau sendiri?


Untuk beliau melepaskan dendam kesumatnya yang berkarat di dadanya dan perasaan hasad dengki itu. yang tidak dapat dikawalnya lagi.

Nafsu dibenarkannya menunggangnya.Bukan beliau yang memnunggang nafsu itu? Penulis telah difahamkan oleh sumber yang dekat dengan pejabat Datuk Seri Najib,bahawa Datuk Seri Najib langsung tak bersetuju dengan permintaan dan kemahuan peribadi Mahathir untuk menjadikan Datuk Seri Najib Perdana Menteri hanya sebagai proxcy

Mahahir dilihat macam  Kuan Yew,di Singapura,mahu menjadikan semua PM-nya selepas beliau itu hanya sebagai proxcy sahaja.Tak punya hak istimewa.Tak ada hak prerogatif sebagai Perdana Menteri Malaysia yang merdeka dan berdaulat?

Segala-segalanya di arahkan oleh Mahathir di sebalik tabir.Mahathir juga mahukan Najib secara sulit meyakinkan dia,bilakah legasinya akan dinobatkan sebagai Naib Presiden,Umno,kemudian Timbalan Presiden Umno dan akhirnya jadi Perdana Menteri Malaysia? Isu ini pun tidak disetujui dan ditolak mentah-mentah oleh Najib.

Parti Umno dan perwakilan Umno seluruh Malaysia yang ada  kuasa yang akan menentukan pilihannya mereka mengikut saluran demokrasi.Bukannya Najib.yang tentukan menerusi pintu belakang?

Hubaya,hubaya dengan permainan politik macam ini.Malaysia ini semacam beliau nak jadi sebagai syarikat (sole-proprietorship ) aje.Ertinya sebagai ( tetuan tungalnya?) Mana boleh? Tak ada pun tercatit di dalam perlembagaan Malaysia semasa terima kemerdekaan tanah air pada  31 hb.Ogos 1957?

Beliau ini lebih membahayakan berbanding dengan ular yang berbisa,jika anda dapati beliau dan ular nak menghadang perjalanan di pertengahan jalan anda? Kata orang tua-tua zaman dulu. Anda mesti bunuh orang itu dulu,berbanding dengan ular yang berbisa itu?( Posted by abnmulya/Hj.bakar Ningbal.blogspot.com.at 3.8 am on September 01,2015).
.

No comments: