Friday, June 24, 2016

Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Mukhriz DiPecat dari parti UMno

Jumaat,Jun 24,2016.





Oleh haj.abu bakar ninggal
Sabtu,Jun 25,2016 @ 12.58pm.



KEDUDUKAN yang tidak menentu berhubung dengn nasib Tan Sri Muhyddin Yassin dan Datuk Mukhriz Mahathir di dalam parti Umno mutakhir ini kini sudah tiba di jalan penghujngnya.

Pada petang,tanggal 24/06/2016 Majlis Tertinggi parti Umno ( MT) dalam sidangnya pada petang itu telah mengambil keputusan sebulat suara memecat dan mencabut keahlianya dari parti Umno dari terhadsap bekas Timbalan Perdana Menteri Malaysia dan sekaligus merangkap sebagai Timbalan Presiden parti Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin dari parti Umno.

Pada masayan
g sama juga (MT) telah juga memect dan mencabut keahlian bekas Menteri Besar Kedah Datuk Mukhriz Mahathir memecat dan mencabut keahlian beliau dari parti Umno dan keputusan it berkuat kuasa dengan serta-merta jug atas alasan kerana kedua-dua tokoh  parti Umno ini telah melanggar 'disiplin"parti yangmana dianggaap oleh parti telah melakukan satu kesalahan yang sangat besar.

Ianya berakibat bahawa kedua-dua tokoh politik tanah air ini dilhat secara terang-terangan menentang kepempinab Datuk Seri Najib Tun Razak dan sekaligus di dapati secara terang-terangan juga dilihat bersengkongkol pula dengan gerakan Mahathir dan dengan parti-parti pembangkang yang mana secra terang-terangan hendak menngulinglan Datuk Seri Najib Tun Razak,selakun Presiden Umno dan sekaligus sebagai Perdana Menteri Malaysia.yang sah secara tidak demokrasi.

Dalam konteks kemelut politik yang telah wujud itu? (MT) Umno di dakwa oleh  ahli-ahli Umno dan juga oleh penykong-penyokong tegar Umno yang berada di atas pagr bahawa    (MT) terlalu slow bertindak untuk mengambil tindakan yang drastik terhadap kedu-dua tokoh politik nasional itu

Justeru majoriti ahli-ahli Umno seluruh Malaysia mahukan mereka iberdua ini dikenaksn hukuman yang berat. Setimpal dengan tingkah laku mereka itu yang mana semacam hendak mencabar kekutan parti Umno itu sendiri dan sekaligus kewibawaan OPresiden parti dan Perdana Mneteri Datuk Sewri Najib Tun Razak.

Kelewatan (MT) mengambil tindakkan tersebit hampir  satu tahun lamanyanya?Walau pun tidak dapat difahmi oleh ahli-ahli Umno dan juga penyokong tegar Umno yang berada di atas pagar?

Penulis benar-benar faham dan begitu yakin bahawa (MT) itu sendiri ada sebab-sebanya mengapa tidak mengambil tindakan yang drastik dan urgent?

Tetapi pada sidang bulan pada  tanggal 24/06/2016  (MT) mengorak langkah dengan sebulat suara mengambil tindakan yang drastik dengan memecat Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Mukhriz Mahathir dari menjadi ke ahlian parti Umno.

Sementara  Yb  Datuk Shafie Afdal di gantung keahlia sehngga menunggu laporan  biro disiplin selesi melakukan penyiasatannya..

Tindakan itu berkuat kuasa dengan serta berjalan kuat kuasanya.. Ertinya? Mulai hari ini Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Datuk Mujkhriz TUn Mahathir,secara sah dan secara rasminya muktamad sudah.. bukan lagi ahli-ahli parti Umno Malaysia.
;

No comments: