Tuesday, November 15, 2016

UMNO/BN TAWAN SELANGOR PADA PRU KE -14--ABU HASAN OMAR.

Sebelah kanan yang berdepan kamera.Datuk Rahman Palil ,Datuk Salomon (tengah).Datuk Hamzah /Datuk Abu Hasan Omar dan Datuk Dr.Rahman ( berbaju kemeja putih) pengurusi majlis Ramah Mesra itu..




Haji Abu Bakar Ninggal
Selasa,Novemberr 15,2016 @ 6.40 pm.



Mantan Menteri Besar Selangor dan merangkqap sebagai Pengerusi Badan Ngo Mubarak Selangor,Datuk Abu Hasan Omar telah menegaskan bahawa beliau begitu yakin pada PRU ke-14 yang akan datnag ini,Umno/BN akan dapat merampas semula kuasa politik Selangor dari parti-parti pembangkang dengan bergayanya.

Keyakinan itu telah dinyatakan oleh beliau dalam ucapan politiknya di dala majlis (Ramah Mesra) yang dilakukan oleh Ngo Mubarak, Selangor dalam siri-siri lawatan ke serata Bahagian ke Majlis Permaupakatan Parlimen seluruh Selangor di mana (MPPG)Gombak boleh dikataan mendapat giliran yang awal juga.
Datuk Abu Hasan Omar.

Majlis tersebut diadakan bertempat di (MPPG) Selayang,,di bawah pimpinan mantan Ahli Parlimen UMNO Gombak, Datuk Doktor Rahman Ismail,sebagai Pengerusi Majlis Permaufakatan Parlimen Gombak (MPPG) pada pagi.semalam.

Majlis Permaupakatan Parlimen direct di bawah jabatan Perdana Menteri bila tiba setiap pilihanraya umum.

Di situlah juga  pejabat Cawangan Umno Gombak,di sempadan Selayang, di mana Ketua Cawanganya ialah Datuk Dr,Rahman Ismail itu sendiri..Ketika PRU ke-13 dulu?

Maka disitulah juga dijadlkan sebagai bilik gerakan Umno di cawangan itu dan juga  cawangan2 lain di sekitarnya.

"Jika kita Umno/BN terus menerus menggunakan formula kerja semacam yang telah kita lakukan di (PRK) di Parlimen Sungai Besar,Selangoor dan di (PRK) Parlimen Kuala Kangsa,Perak.

"Sekurang-kurangnya Umno/BN boleh menang sebanyak 40 kerusi ( (DUN) di negeri Selangor dan sekaligus kita boleh menambah 3 atau 4 kerusi lagi kerusi Parlimen di Selangor pada PRU ke,-14 nanti, " katanya dengan penuh semangat.

Menurtnya, formula kerja yang telah dilakukan di dua-dua kawasan parlimn seperti di lawsan parlimen Sungai Besar dan Kuala Kangsar itu ? HIngga kini adalah merupakan
satu formula baru yang super top dan sangat berkesan.

Datuk Abu Hasan Omar sedang bersedia menjawab semua
 pertanyaan dari anggota (MPPG).
Tetapi ada syaratnya. Iaitu dengan syarat bahawa Umno/BN harus punya semangat bersatu padu dengan se erat-eratnya.

Tanpa ada walau pun sedikit perseliserh faham dan sebarang kemelut politik antara sesama kita.

Insya Allah kita akan berjaya rampas kuasa politik dari pembangkang yang mana telah jatuh ke tangan pembangkang
mulai dari tahun 2008 dan 2013.

Bila saya tanya adakah dari jumlah 40 kerusi DUN yang di jangkakan akan kita rampas itu termasuk kawasan Parlimen dan DUN Gombak?

"Ya, termasuk juga kawasan Pealimen Gombak itu sendiri. Sedihnya! Melalui portal media sosial tempatan baru-bar ini di dapati kini sedang berlaku kemeult politik antara Ketua Bahagian Gombak dengan Timbalan Ketua Bahagian Umno Gombak.itu sendiri.

Datuk Dr.Rahman dikelilingi oleh penyokong2nya ketika
 hari pendaftaran calon pada PRU-ke-13 ( photo kenangan)..
.
"Kes ini,sesungguhnya adalah kes yang sangat berat dan serius. Ia,harus diselesaikan dengan segera dengan semangat muhibah yang paling tinggi tarafnya.

"Jika tidak diselesaikan segera? Mungkin Umno Gombak akan mengalami kekalahan 4-0 sekali lagi, seperti yang telah tercatit dalam sejarah PRU ke-12 dan ke -13," ujarnya

Menurut Datuk Abu Hasan Omar.Kita dalam Umno/BN berjuang di dalam arena politk di Malaysia ini,semata-mata demi negara,bangsa, agama dan bahasa. Bukan demi kepentingaan diri masing-masing..

Kita berjuang di arena polittik di Malaysia ini semata-mata demi kepentinga  negara yang tercintan , agama,bangsa,bahasa.

Sekali-kali bukan kerana berfungsikan kepentigan peribadi masing-masing.Jika kika gunakan perjungan.kit berfungsikan kepentingan peribadi?

Kita akan jadi peminta sedekah di negara sendiri. Bak ayam kelaparan di kepuk padi yang penh sarat dengan padi yang menjadi makannnya.
.
Menurutnya,lagi,terjadinya kemelut politik di dalam parti-parti di dalam Malaysia ini. Adalah bertitik tolak setiap individu yang terlibatt di dalam politik itu didapati kebanyakannya begitu cenderung memperjuangkan kepentingan peribadi sahaja.Tak ada lain-lain sebab lagi.

Datuk Abu Hasan Omar di temani oleh AJK2 Ngo Mubaak,oleh Datuk Salomon,Datuk Rahman Falil dan Datuk Hamzah dan lain yang tak dapat penulis sebutkan di sini.(Posted by abnmulya /// haji abu bakar ninggal.blogspot.com at ,1840 hrs on November 15,2016..

No comments: