Thursday, December 29, 2016

Ketika Mengundi Pada (PRU-Ke-14) Nanti? Ikutlah Nasihat Dan Patwa Imam Shafie As.Pilihan Lebih Afdal Dan Tepat Umno/BN.





Oleh Haji Abu Bakar Ningga,
Jumaat,December 30,2016.@ 4.15pm.


"Najib mampu corakkan masa masa depan Malaysia" kata Pak Lah mantan PM Malaysia yang ke-.5.

Demikianlah luahan kata-kata yang bernadakan keyakinan Tun Abdullah Badawi ( Pak Lah) mantan Perdana Menteri Malaysia yang ke-5 berhubung kait pretige kewibawaan pimpinan. Datuk Seri Najib Tun Razak, Perdana Menteri Malaysia yang ke-6.

 Malaysia akan bankraf ( MUFLIS) pada bulan September 2016 ini"..Demikian sering dikatakan dan di ramal2kan oleh bekas (menteri kewangan) Malaysia di era Madey. Daim ini adalah orang Kedah juga.
Beliau adalah merupakan orang kuat dan penasihat kewangan Madey dan sekaligus sebagai sahabat yang paling karib,
Madey .

Daim yang jadi kaya raya  asebelum Madey jadi PM Malaysia./Kemudiannya jadi semakin kaya raya sebaik sahaja Madey dah jadi Perdana Menteri dan seterusnya Daim telah dilantik pula sebagai Menteri Kewangan Malaysia.
Mereka berdua ini sering buat komen negatif di dalam media sosial dengan gambar Daim itu sendiri di mana di depan atau di bawah gambar Dain itu ada (caption-nya)yang bertulis ( Malaysia akan bankraf pada bulan September 2016.ini?)

Kini bulan September telah berlalu pergi meninggalkan kita?. Namun ternyata ramalan Daim itu meleset sama sekali dan hopeless atau pun "persepsi" si Daim itu bohong dah kantoi..

JIKA DI IMBAS KEMBLI?

Ia,dah jadi bahan ketawa rakyat jelata Malaysia. D.S.Najib paling teruk dikritik oleh mereka berdua

Jika kita imbas kembali rekod-rekod kepemimpinan Perdana-Perdana Menteri Malaysia yang telah lalu itu? Ia bermula dari
Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj,hinggakan kepada Datuk Seri Najib Tun Razak yang berkuasa sebagai PM dewasa ini??

Maka Datuk Seri Najib-lah satu-satunya PM yang banyak sekali telah dilontar dan di tujah-tujahkan dengan berbagai-bagai fitnah yang sangat  tidak munasabah jika mengikut akhlq politik orang-orang yang beriman dan bertaqwa pada Allah SWT.

Sekaligus segala fitnah2 itu pula di dapati begitu sarat-marat bersalut dengan unsur2 perasaan benci dan hasad dengki yang boleh menelurkan rasa dendam kesumat yang berpanjangan

Selaku orang nombor satu negara.Datuk Seri Najib tidak ada pilihan lain? Maka beliau terpaksalah  menghadapi kemelut politk yang telah di wujudkan oleh gologan yang anti-Najib itu secara tegas tetapi penuh hikmah serta tetap bersabar dengan kritik-kritik yang telah dan sedang ditimpa kan ke atasnya itu dengan bijaksana dan diiringi dengan hati yang tenang dan lagi sabar.

Jika takut dilanda ombak besar?Janganlah berani berumah
tangga di ditepian laut. Yang lebih penting bagi D.S.Najib adalah tugasnya.yang telah  diberi mandat dan diamanahkan rakyat itu terus di galasnya dan terus meneraju tugasnya sebagai Presiden parti Umno/BN dan tugas sebagai PM kerajaan Umno/BN sebagai peneraju utama kerajaan pusat. Selagi beliau mahu tetap di kerusi PM itu?

Beliau harus terus menggalas amanat rakyat itu walaupun beliau kini telah dan sedang jadi target dan sasaran kritik-kritik politik paling sengit oleh musuh-musuh politiknya itu dengan tabah secara pahlawan yang tetap gagah perkasa, pantang berundur sebelum selesai berjuang di medan pertempuran sucinya itu?

Datuk Seri Najib Tun Razak yang berketurunan Melayu bugis itu tetap bersedia berdepan dengan dengan 1000 Madey dengan tidak gentar walau sedikit pun.Melintang lalu membujur patah? Namun lawan tetap beliau lawan.

Mereka ini jadi musuh-musuh politik anti Najib itu? Adalah bermulai dari bulan February 2005 hingga ke hari ini.yang mana di ketuai oleh Madey. bekasa PM Malaysia yang berjaya pegang jawatan PM atas tiket parti Umno yang memberi belas kasihan pada Madey..

Menurut hemat politik penulis?Mereka yang anti-Najib ini sungguh bernasib baik? Bernasib baik bahawa Akta I.S.A, itu telah di mansuhkan oleh kerajaan pimpinan Najib.

Jika belum di mansuhkan alamatnya banyak para pembangkang dan setengah-setengah badan-badan Ngo  dah masuk ke dalam penjara  agaknya?

D.S Najib telah dikritik dan di tujah dengan bertubi-tubi dengan pelbagai fitnah- fitnah berhubung dengan ketelusan,keamanahan dan kewibawaan D.S.Najib itu sebagai PM..

Disebabkan pada hemaT golongan anti-Najib yang di ketuai oleh Madey legasi dari Kerala of India yang mulut celupar itu ada mendakwa bahawa D.S.Najib gagal jadi pentadbi yang baik termasuk yuduhan k,ononnya  Najib  salah guna kuasa.

Menurut Madey  kerajaan Umno/BN pimpinan D.S.Najib prestasinya begitu hodoh dan teruk dari segi politik dan pentadbiran untuk membawa Malaysia ke mercu keagungan seperti yang Madey idam2kan.

 Dari Malaysia hinggakan ke Amerika D.S.Najib telah di aibkan, di malukan dan dihina dengan cara yang tidak wajar dan begitu hodoh dan teruk tanpa bukti-bukti yang tidak sahih.

Mereka dari golongan anti-Najib itu berbuat begitu? Semata-mata disebabkan permintaaan golongan yang anti Najib itu ( terutama dari Madey itu sendiri) bersifat kepentingan serta keuntungan peribadinya dan keluarganya sekaligus ujntk kroni-kroni Madey. Bukan untuk kepentingan rakyat jelata?


Maka permintaan yang melampau dan tidak berasas itu tidak diperkenankan oleh Najb dan tidak dilayan oleh D.S.Najib kerana D.S.Naji pegang jawatan PM itu untuk membela dan meninggikan mutu hidup rakyata berbilang kaum di Malaysia ini,

Bukan unutk Madey,dan keluraganya atau pun untuk kroni-kronninya yang di dapati dah cukup kaya raya semasa Madey jadi PM selama 22 tahun dulu itu.

Justeru  Madey dan konco2nya janganlah terus mahu jadi tamak dan haloba .Cubalah belajar jadi insan-insan yang berhati mulia dan berjiwa besar sedikit .Beri orang lain pula dapat peluang merasai nikmat-nikmat kemerdekaan Malaysia..

Atas dasar-dasr itu permintaan-perminaan Madey dan konco-konconya itu  telah ditolak dengan mentah-mentah oleh D.S.Najib. Justeru golongan anti Najib itu rasa tidak berpuas hati lantas memilih sikap berdendam secara drastik pada D.S.Najib..

Datuk Seri Najib -telah ditujah-tujah dengan pelbagai fitnah yang paling hebat tanpa ada asas- asas yang sahih dari insan-insan yang zalim bak firaun sifaatnya jahat dan zalimnya itu?.

Fitnah2nya itu sangat hebat serta disaluti dengan kebohongan-nya yang paling durjana sifatnya? Yang anihnya? Insan yang jahat dan busuk hati itu dulunya telah di tendang dari parti Umno oleh Tunku Abdul Rahmsn Putra pada tahun 1969.
Kemudian diterima semula pada tahun 1972 iaitu di era Ayahanda D.S.Najib iaitu, di era Tun Razak Hussin pegang jawatan Perdana Menteri Malaysia yang ke-2 dan sebagai Presiden yang ke-2.

Bertitik tolak dari saat M,adey telah diterima semula menyertai Umno?  Ketika itulah dan disitulah bermula nasibnya politik Madey jadi bertambah baik di erena politik Malaysia.

Bertambaj baik akibat begitu licin taktik politiknya serta licin dan bijak Madey berpura-pura kononnys beliau jujur, ikhlas dan bijaksana? Maka  pucuk pimpinan Umno jadi terpukau di buatnya.

Kata-kata di atas semasa Madey masih PM lagi.
Taktik politik baru yang telah dipamirkan oleh Madey itu? Lantas beliau telah diberi peluang pegang jawatan menteri dalam kabinet Tun Razak Hussin.

Tnku Abdul Rahan sangat tidak setuju dengan keputusan dan langkah politik pucujk pimpinan tertinggi Umno Umno ketika itu di mana Tun Razak Husisn adalah sebagai Presaiden parti Umno..

Tunku masih berfirasat bahawa Madey itu nature politiknya sangat buruk dan bahaya pada perpaduan orang-orang Umno itu sendiri dan rakyat Malaysia yang majmuk itu umumnya.

Kini ternyata firasat Tungku itu tidak silap dan sangat benar dan tepat firasatnya?.

Selanjutnya Madey diberi peluang oleh ahli-ahli perwakilan Umno di perhimpunan agung Umno dalam tahun pemilihan pucuk pimpinan ahli-ahli perwakilan Umno di perhimpunan agung Umno dalam tahun pemilihan pucuk pimpinan Umno sebagai Presiden Parti Umno lantas.pegang jawatan Perdana Menteri yang mana jawatan itu memang jadi kemuncak cita2 dan harapannya Madey sebelumnya?

Dari seorang ahli politik Umno yang pernah di tendang keluar dari parti Umno Kemudiannya  3 tahun selepas itu,? Madey diterima menyertai parti Umno semula. Akhirnya Madey legasi dari Kerala of india itu sejak beliau telah menceburkan dirinys di arena politik Malaysia? Ujung-ujung dah berjaya pegang jawatan Perdana Menteri yang ke-4?
Madey ni dah 22 tahun kecap nikmat hidupa sebagai PM
atas tiket Umno.Bila dah keluar Umno? Dial lupa
semuanya? Bak kacang lupan kulit.Beliau lebihkan
 pucuk dari pelepah? Oraang  macam ini/Parti PPBM
harus ditalkinka.
Madey telah pegang jawatan itu selama 22 tabun.Sedangkan Tunku Abdul Rahman Putra sebagai bapa kemerdeaan Malaysia pegang jawatan (PM) itu hanya 13 tahun sahaja.

Siapa sangka dan siapa menduga begitu jadinya? Dari seorang ahli Umno yang telah di tendang keluar dari Umno di era Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj pada tahun 1969.

Dengan ketentuan dari Allah SWT maka Madey pada  tahun 1972 iaitu di era Tun Razak Husisn sebagai Perdana Menteri yang ke-2.ambil keputusan terima semula menyertai parti Umno.

Ekoran dari itu? Beliau telah dilantik sebagai Menteri.di dalam kabinet Tun azak.Sejarah kejayaaan politik Madey begitu unik sekali pencapaiannya di dalam dunia politik disebabkan begitu licinnya madey mengatur strategi politiknya.?

UJUNG-UJUNGNYA MADEY KELUDARI UMNO.AR 

Akibat bertentangan pandaangan politik dengan D.S.Najib Tun Razak? Kini Madey dah pun keluar dari Umno dan anaknya Mukhriz dan Muhyiddin Yassisn ,ketika itu sebagai TPM pun dipecat juga dari partiUmno.

Sementara Shafie Apdal Naib Presiden Umno yang memegang jawatan menteri luar bandar yang terlibat sama dengan konco-konco utama Madey telah dipecat dari Umno akibat kesalahan telah melanggar roboh disiplin parti yang mereka lakukan terlalu melampau. agreesifnya?
Sesungguhnya Madey ini tak malu? Tanpa Umno?
mana boleh beliau jadi PM Malaysia hingga 22 tahun
lamanya. Tunku Abdul Rahman Putra,bapak
kemerdekaan hanya pegang jawatan PM
hanya 13 tahun.

Kini antara D.S.Najib dengan Madey sedang hebat berkonfontasi politik dalam keadaan yang sangat sengit.

Terutama di dalam suasana kesemua parti-parti di dalam Malaysia sedang menuju di ambang pintu PRU ke-14 yang boleh dikatakan akan tiba hanya setahun lebih sedikit sahaja.

Masing-masing mahu mengambil dan memenagi hati rakyat Malaysia yang bakal jadi pengundi pada PRU ke-14 itu nanrti.;

Dalam konteks itu? Madey boleh dikatakan saban hari menghentam dan terus mengkritik dasar2 politik Najib selaku Presiden parti Umno dan selaku Perdana Menteri Malaysia yang ke-6

Segala budi dan jasa Tun Razak Hussin selakau Presiden parti Umno yang ke-2 dan juga serlaku Perdana Menteri Malaysia yang ke-2.yang telah kutip Madey menyertai semula parti Umno hingga Madey berjaya pegang jawatan Perdana Menteri Malaysia selama 22 tahun itu?Jasa Tun Razak itu langsung tidak Madey tidak kenang dan mengenanginya walaupun sekelumit besarnya?
Langsung tidak dikenang oleh Madey.Begitu juga dengan jasa-jasa D.S,Najib membantu beliau dengan taat setia hingga Madey berjaya pegang jawatan PM hingga 22 tahun itu tidak dipedulikan oleh Madey.Terus dilupakannya..

Jika Najib dan undi-undi dari sayap pemuda sebanyak 100 orang itu swing undi mereka ke kem Ku Li?  Ketika pertanding merebut jawatan Presiden parti Umno pada tahun 1987  akibat dicabar oleh Ku Li?

Madey telah tinggal arawah sahaja dalam arena politik?. Tengku Razaleigh Hamzah ( Ku Li) hanya tewas dengan 40 undi sahaja.

Begitulah sikap manusia di arena politik terutama dari manusia-manusia yang tidak tahu erti berterima kasih dan mengenang jasa sesaorang ?Lepas jembatan maka tongkat pun dibuang?

WANG BERIM BERI PADA RAKYAT MISKIN  YANG LAYAK"RASUAH"KATA MADEY?

Jika Madey benar-benar peduli? Maka pertentangan politik yang sengit antara Najib dengan Madey tidak terjadi begitu panas suhunya pada masa sekarang ini?

Dah seronok pegang jawatan PM Malaysia hingga 22 tahun pun dan dah pun bersara?Madey dilihat masih tamak dan haloba?
Dalng yang jadi jaguh agar perpadua nantara Melayu
 Umno dan Pas hanucur  kerana beliau gagal nak ambil alih
pucuk pimpinan PAS.

Masih terus ceburkan dirinya semula dalam arena politik Malaysia.Kalau ada banyak manujsia di Malaysia macam Madey di Malaysia ini?

Politik Malaysia tidak akan terus jadi aman? Malahan akan akan berterusan dilanda oleh kemelut politik yang boleh memecahkan kestabilan dan kerharmonian politik di Malaysia ini?

Semalam Madey buat kenyataan bantahan bahawa pemberian BRIM oleh kerajaan Umno/BN. Menurut hemat Madey dari segi undang-undangpemberian BRIM itu salah dan ia merupakan rasuah?Dalam buku undang-undang mana kah Madey kutip alasan itu?

Senangat hati Melayu tulin anak Tun Razak ini tikdak
 akan mundur di dalam medan juang.Madey tak usah anga
n-
angan Najib akan jadi cxair macam Pak Lah.Kini
bertemu buku dengan ruasa antara melayu jati dengan
legasi dari Kerala of India. Pantang berundur untu nak
hapuskan legasi Kitol ini.
Kini rakyat masih menunggu huraian darinya? Rasuah apa nama nama?Dah 4 tahun dah.Erti dah 4 kali kerajaan UMNO/BN telah memberi wang BRIM pada rajkyat-rakyat yang layak menerima wang BRIM itu.

Pemberiannya itu sudh tentu telah diluluskan kabinet? Dan pemberian itu cara terang-terangan. Bukan sembunyi-sembunyi dan bisik-bisik pada rakyat-rakyat Malaysia melalui (under table)pada rakyat yang miskin-miskin yang mana dah ditapis dengan ketat yang layak menerima wang BRIM itu lebih kurang seramai 7 juta orang jumlahnya.

Kerajaan Singapura dah lama dah beri wang pada rakyat yang berjumlah hampir 7 juta itu.Pemberian mereka itu macam wang BRIM itu pada rakyatnya.di Singaoura.dah lama dah berbanding degan Malaysia.

Kenapa kerajaan Malaysia beri  wang BRIM pada rakyatnya yang layak menerima wang BRIM itu dikatakan Madewy kononnya rasuah?

MADEY TAHU KE SEJARAH ITU?

Kerajaan dan tokoh-tokoh politik di England telah memuji pemberian BRIM kerajaan Malaysia itu? Adalah sangat baik,Ia boleh merangsangkan ekonomi Malaysia itu sendiri. Disebabkan wang BRIM itu sebaik sahaja penerimanya dah dapat wang itu?

Mereka akan gunakan wang-wang teRsebut untuk berbelanjakan di gedung-gedung niaga oleh penerima-penerima BRIM itu untuk membeli belah barang-barang keperluan mereka di dalam pasaran niaga di dalam Malaysia...

Akibatnya ? Ke rancakkan niaga beli belah di negara Malaysia ini jadi rancak sebaik sahaja rakyat yang jadi penerima BRIM mula membelanjakan wang BRIM itu.,

Kerajaan Malaysia dah beri wang BRIM pada rakyat miskin yang layak menerimanya sejak tahun 2013 dulu .

Kenapa hari ini di dalam tahun 2016 Madey baru  banyak songelnya?  Buat komen dan kata itu dan ini? Tetapi jadi bisu dan sunyi sepi pada tahun 2013 dulu itu?

KENAPA Baru sekarang ini dilihat beliau baru bersuarabisingnya macam mulut burung murai? Ketika masih berda di dalam Umno dulu itu langsung tidk bersuara?

Bersuara sesudah Madey keluar dari parti Umno dan dah tubuhkan parti politik parti baharu cap (PPBM) dengan simbul Bunga Rayanya?

KENAPA? Adakah Madey rasa takut?Serang dan kritik D.S.Najib tak henti-hentinya sejak Fewbruary 2005 boleh dikatakan telah menerima kritik-kritik yang pedas macam pedasnya rasa cili api.Yang buat kritik hebat itu bukan sahaja datangnya dari Madey dan koco-konconya sahaja?

Malahan dari parti-parti pembangkang yang tegar sebagai anti Najib pun sudah tentu turut tumpang semangkokk.

Tumpang semangkuk bila dilihat oleh mereka Madey yang jadi PM atas tiket Umno 22 tahun lamanya?

Dah jadi juara menghentam Najib sehebat gitu dengan harapan agar rakyat akan memilih parti-parti mereka yang mana Madey dah ada parti PPBMnya dah pun berkerja sama dengan Pakatan Harapan?

PENGUNDI KENA IKUT NASIHAT IMAM SHAFIE AS.

PRU ke-14 itu nanti jika mengikut  masa  genap 5 tahun tempohnya?Maka PRU ke-14 akan berlangsung pada tahun 2018 nanti.atau pun lebih awal dari tarikh itu?.Terpulang pada ilham Datuk Seri Najib untuk menentukan mengarahkan SPR bila harus di adakan PRU ke-14 itu?

Kalaug ikut nasihat dan PATWA dari Imam Shafie As? Jika rakyat hendak mencari pemipin mereka yang sejati dan baik? Maka pilihlah tokoh politik yang dilihat saban waktu,saban hari,saban minggu,saban bulan dan saban tahun dari February 2005  hingga di hari ini telah mendapat cerceaan.

Cercean dari golongan mush-mush politiknya.Tidak dapat dihitung dsan dikira berapa ribu banyak panah-panah fitnah telah dihalakan ke arah D.S.Najib dari para pencerca dari golongan anti-Najib yang diketuai oleh Madey dan k,onco-konconya yang tegar sebagai pencerca?

Hanya malaikat Allah SWT yang ditugaskan oleh Allah sebagai pencatat sahaja yang ada buku rekord catataan mereka.yang tahu jumlah sebenarnya?

Pun begitu? D.S.Najib dilihat tetap sabar mendiamkan dirinya dan jarang sekali dia membalas balik carcaan-cercaan itu.Beliau dilihat begitu sabar menerima anak-anak panah fitnah yang di tuju ke arahya itu.










Maka nasihat Imam Shaie,"Orang itulah yang harus anda pilih jadi pemimpin kamu yang sesungghnya sedang berjuang dijalan yang benar"

Orang itu ialah macam D.S.Najib yang telah dicemuh dan dihina denagna berapa banyak lontaran anak-anak panah fitanah oleh golongan anti-Najib yang diketuai oleh Madey dan konco-knconya.

Tidak cukup dan tidak puas hati meeka mencerca D.S.Najib ini di Malaysia di serata negeri dalam Malaysia? Kemudian dipanjang-panjangkan hingga ke  Amerika berhubung dengan isu (IMDB) dan sebagainya? Ujung-ujungnya mereka kantoi juga?.

Disebabakan tiada bukti-bukti yang sahih yang cukjop lengkap dengan segala detaikl yang diperlukan oleh jabatan  peguam  di tempat mereka telah membawa kes itu.Ujung-ujngnya kes aduan mereka itu di gugurkan dengan begitu sahaja.( Posted by abnmulya //haji abu bakar ningal.blogspotcom.at 7.45 am on Decembr 30,,2016.)

No comments: