Monday, May 15, 2017

ORANG TAMAK SELALUNYA RUGI UJUNG-UJUNGNYA?




Mei 16,2017 @ 3.33 am.


Orang-orang di kem golongan yang anti-Najib, dari ke hari dilihat semakin pelik dan melalut. Mereka didapati ketika bertindak dan berfikir  di dalam arena politik di Malaysia ini? Kononnya mereka itu adalah super top sangat?

Azmin Ali.
Sebenarnya mereka itu adalah bahalol- bahalol belaka. Cakap besar dan sering mendabik dada mereka , kononnya mereka itu lebih pandai dan mampu mentadbir negara lebih baik berbanding dengan para pemimpin Umno/BN yang di pimpin oleh D.S.Najib yang dah berkuasa di Malaysia ini atas tiket parti Umno sebagai kerajaan pusat selama lebih 60 tahun.

Satu masa yang dah cukup panjang dan telah berjaya melakarkan berbagai-bagai perubahan dan kebaikan untuk rakyat dan negara. Pencapaian gemilang yang telah dilakukan oleh regm Najib ini tidak boleh dinafikan oleh sesiapa yang berfikiran matang dan waras.

Mereka dari pembangkang terutama dari DAPig (berpersepsi) kononnya bila PAS dah putuskan (TahaluF Syiasi) dengan PKR?

Maka DAPig cepat-cepat dah nak tambah satu lagi kerusi exconya di Selangor dan parti  Amanah ( PAN) pula bernafsu besar hendak mengambil alih jawatan exco yang masih dipegang oleh Adun2 PAS itu?
Mat Sabu
Malangnya apa yang mereka "persepsikan "itu tanpa kajian yang mendalam dari segi tendang terajang politik? Mereka ambil keputusan tergesa-gesa macam kerja keletong kosong. Ujung-ujungnya mereka kantoi.

Ia merupakan angan2 Mat Jein belaka. Mereka juga begitu mudah lupa? Bahawa ada orang lain lagi yang punya kuasa muktamad di atas sana?

Parti Amanah pimpinan Mat Sabu itu pula? Cukup mudah lupa juga.Tak tahu nak muhasabah diri? Dilihat gelojoh sangat berebut-rebut nak pegang jawatan exco itu. Sedang kebolehan dan kemampuan mereka kosong belaka.

Tidak kah Mat Sabu dan konco-koncony itu sedar bahawa kerusi2 Adun yang sedang dipegang oleh ahli-ahli PAS yang dah lompat ke PAN itu?

Asal usulnya dimilikinya semasa mereka itu berada di dalam parti PAS. Dan kerusi2 yang mereka menangi itu adalah atas tiket parti PAS? Dari segi moralnya dan jika mereka itu bermoral tinggi?

Mereka harus letak jawatan dari kerusi2 Adun yang mereka menangi atas tiket parti PAS itu? Sebaliknya mereka dengan muka selamba dan bermuka toya tidak mahu letakkan jawatan Adun itu tanpa malu dan segan?.

Jika Exco PAS tidak mahu letak jawatan Exco itu pun? Azmin Ali
pun tidak boleh buat apa-apa.? Azmin hanya cadangkan nama-nama itu kepada pihak yang lebih berkuasa dan pihak berkuasa itu telah berkenana menerimanya.

Selepasa itu Azmin dah tak ada hak lagi.? Terserahlah pada budi bicara yang punya kuasa yang mutlak itu? Bukan senang sesuatu yang telah diperkenankan itu? Kemudiannya mudah -mudah aje nak tarik balik?

Orang2 yang gelojoh dan  gemar dan suka cakap kurang ajar dan sombong bongkak yang mampu buat gitu? Jadi, mereka ini harus di ajar? Ada masanya akan menerima balasan akibat kecelupuran mulut2nya itu?

Ada budi harus dibalas. Orang berbudi maka akan dibalas dengan budi yang baik.Orang yang celupar mulutnyanya itu. Harus di ajar.Baru padan muka mereka itu.

Misalnya mereka sering bercakap ikut sedap mulut aje? Kononnya nak jadikan Malaysa ini negara republik? Ooi moleknya bahasa? Ikut suka mulut logkang depa  nak cakap apa aje?

Macam orang di atas sana tidak ada mata dan telinga dibuatnya? Mereka itu lupa bahawa undang-undang yang termaktub di dalam perlembagaan Malaysia itu mengandungi banyak ceraiannya ooi?.

PAS tidak akan putuskan (Tahaluf Siyasi) dengan PKR dengan gitu aje tanpa ada agenda yang besar dan hebat? Jangan  DAP sangka Melayu -melayu di Malaysia ini tolol berpolitik?

Legasi pendatang ini harus jaga mulut longkangnya jika mahu hidup selamat .Perasaan muhibah   antara satu sama lain dengan masyaakat Malaysia yang majmuk ini harus dijaga dan dipelihara sebaik mugkin? Kalau tidak mahu sebab mulut badn binasa.( Posted by abnmulya //haji abu bakar ninggal.blogspot.com.at 3.40 am on Mei 16,2017.

No comments: