Friday, July 21, 2017

( VIDEO) MOHD PUAD CABAR Dr.M BERDEBAT

KOTA BHARU 21 Julai – Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Dr. Mohd. Puad Zarkashi mencabar Tun Dr. Mahathir Mohamad untuk berdebat mengenai isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dalam forum Nothing To Hide 2.0.
Mohd Puad Zarkashi
Rabu lalu, Dr. Mahathir dilaporkan mencabar Najib men­yertai forum tersebut pada 13 Ogos ini untuk menjawab isu yang dibangkitkan oleh pembangkang. Mohd. Puad yang juga Ketua Pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa) berkata, Dr. Mahathir sebenarnya tidak serius untuk ber­debat secara ilmiah dan bersopan, sebalik­nya mahu menjadikan forum itu sebagai platform memalukan Najib.

“Mereka datang buat kecoh supaya Perdana Menteri dimalukan di khalayak ramai dan ini terbukti dalam forum Nothing To Hide 1.0 walaupun tidak dijemput, beliau datang dan apabila dimaklumkan bahawa program itu batal, Dr. Mahathir tidak mahu pulang, malah penyokongnya memecahkan pintu dan Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu naik ke pentas untuk berucap.

“Sebab itu saya kata kalau benar serius nak berdebat, saya menawarkan diri untuk berdebat tentang 1MDB sebab kebetulan kita pun sediakan buku 1MDB Siapa Kata Tidak Dijawab dan kita ada banyak soalan nak tanya dia, macam mana anak-anak dia dapat kekayaan dan isu mata wang,” katanya.

Tambah Mohd. Puad, beliau berharap forum tersebut diadakan secara teratur dan memberi ruang kepada semua orang untuk mengeluarkan pandangan secara rasional serta aman tanpa ada gangguan. (Diuptik dri Utusan online0.Posted by abnmulya  //haji abu bakar ninggal bloggspot.com. at 2354 hrs on July 22,2017.

No comments: