Saturday, August 12, 2017

EXCO PULAU PINANG DIREMAN LIMA HARI SIASAT KES KILANG HARAM


Phee Boon Poh (baju jingga) dibawa ke Mahkamah Majistret di sini untuk direman bagi membantu siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) terhadap sebuah kilang haram di Penanti baru - baru ini. - UTUSAN ONLINE. 

MOHD FIRDAUS ISMAIL
12 OGOS 2017 @ 1.13 PM. 

PULAU PINANG 12 Ogos - Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan, Masyarakat Penyayang dan Alam Sekitar negeri, Phee Boon Poh direman lima hari di Mahkamah Majistret di sini hari ini bagi membantu siasatan serbuan terhadap sebuah kilang haram di Kampung Sungai Lembu, Penanti. 

Perintah berkenaan dikeluarkan oleh Penolong Pendaftar Ameera Mastura Khamis kira - kira pukul 12.25 tengah hari tadi.

Bagaimanapun, Ramkarpal Singh yang mewakili Boon Poh memohon perintah reman berkenaan ditangguhkan dan meminta supaya ia dikeluarkan oleh Majistret pada petang ini.

Terdahulu, Boon Poh yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Puyu tiba dengan dengan kereta pacuan empat roda Toyota Prado pada pukul 10.10 pagi dengan memakai baju lokap Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berwarna jingga dan disambut lebih 30 orang penyokongnya.

Turut direman dua orang anak beranak iaitu serang lelaki berusia 70 tahun yang merupakan pemilik kilng berkenaan serta anak lelakinya  yang berusia 37 tahun

Semalam, Boon Poh ditahan kira - kira pukul 2.45 petang ketika hadir memberi keterangan di pejabat SPRM negeri di Jalan Sultan Ahmad Shah. - UTUSAN ONLINE ( Posted by abnmulya // haji abu bakar ninggal.blogspot.com.at 1707 on Ogos 12,2017.

No comments: