Wednesday, August 30, 2017

Rayuan Dr Mahathir,dua lagi ditolak


Mahathir Mohanad.

AMIRUDDFIN HARUN
30 hb.Ogos 2017 @ 12.20pm.

PUTRAJAYA 30 Ogos - Mahkamah Rayuan hari ini menolak rayuan Tun Dr. Mahathir Mohamad dan dua lagi untuk mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi yang membatalkan saman mereka terhadap Datuk Seri Najib Tun Razak yang didakwa melakukan salah laku dalam pentadbirannya berhubung kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB)

Panel tiga hakim diketuai oleh Tan Sri Idrus Harun sebulat suara mengekalkan keputusan Mahkamah Tinggi setelah bersetuju dengan hujahan peguam, Tan Sri Cecil Abraham yang mewakili Perdana Menteri bahawa Najib tidak boleh disaman dengan alasan beliau adalah seorang anggota pentadbiran Persekutuan dan bukannya penjawat awam.
Ketiga-tiga perayu mengemukakan rayuan setelah tidak berpuas hati dengan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 28 April lalu yang menolak saman tersebut yang difailkan pada 23 Mac lalu dengan menamakan Najib sebagai defendan.

Mereka memohon perisytiharan bahawa Najib melakukan perbuatan salah laku dalam jawatan awam selaku Perdana Menteri, Pengerusi Barisan Nasional dan Presiden UMNO dengan mengganggu siasatan dakwaan salah laku kewangan berhubung 1MDB dan syarikat berkaitan serta siasatan aliran masuk RM2.6 bilion dan RM42 juta dari SRC International ke dalam akaun peribadinya. - UTUSAN ONLINE.( PAosted by abnmulya // haji abu bakar ninggal.blogspot.com at 1841 hrs on Ogos,30,2017.

No comments: