Tuesday, August 8, 2017

TUN M DIPNGGIL BANTU SIASATAN


NURAINI HARIS ABD.HALIM
H Ogos 2017 @ 12.02pm.

KUALA LUMPUR 5 Ogos - Polis tidak menolak kemungkinan akan memanggil beberapa individu termasuk bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad bagi membantu siasatan berhubung dakwaan konspirasi menjatuhkan Perdana Menteri,Daytuk Seri Najib TUn Razak.

Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Noor Rashid Ibrahim berkata, pihaknya kini telah membuka dua kertas siasatan dan sedang meneliti kes tersebut secara terperinci.

“Kita akan memanggil semua individu terbabit untuk diambil keterangan dan siasatan dijalankan mengikut di Seksyen 500 Kanun Ke­seksaan kerana kesalahan memfitnah.

“Hasil kertas siasatan akan dihantar ke Timbalan Pendakwa Raya untuk tindakan selanjutnya,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Pelancaran Hari Hijau Polis Diraja Malaysia (PDRM) 2017 di Pusat Latihan Polis (Pulapol) di sini hari ini.

Dalam perkembangan lain, Noor Rashid memaklumkan, pihaknya bakal melakukan tangkapan baharu susulan penahanan enam pegawai Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) yang disyaki bersekongkol dengan kumpulan kongsi gelap untuk membawa masuk dadah ke negara ini.

“Pada peringkat awal kes ini, kita telah menahan anggota kong­si gelap yang terbabit sehingga membawa kepada penglibatan enam pegawai kastam yang disyaki membantu sindiket terbabit mem­bawa masuk dadah ke negara ini.

“Saya tidak nafikan, mungkin ada tangkapan lain dan tindakan lanjut akan diambil,” katanya. Kesemua mereka ditahan oleh Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman dalam operasi bermula Ahad hingga Isnin lalu di sekitar ibu negara dan Selangor. ( Utusan online).Posted by abnmulya // haji abu bakar ninggal.blogspot.om at 1651 hrs.on Ogos 08,2016.

No comments: