Friday, September 22, 2017

PAS Percaya Rakyat Kelantan Tolak PAN

NAIB Presiden Pas, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah (kiri), dan Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan (kanan), pada Majlis Perasmian Jubli Emas Pas Kota Bharu, di Dataran Ilmu, Kota Bharu hari ini.] 
Oleh  Mohd Hafiz Abd. Mutalib
23 hb.September 2017.
KOTA BHARU, 23- September. PAS pecaya parti serpihannya PAN bakal ditlak sepenuhnya oleh
pengundi negeri ini dalam Pilihan Raya Umm ke-14 ( PRU-14).

Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hasan berkata,hasil analisa satu peratus sahaja yang sukakan PAN dan situasi tersebvut cukup memmbyangkan bagaimana nasib parti itu sekiranya ingin bertanfing dalam pilihn raya ke-14 itu nanti? Bagaimana nasib parti itu sekirannya ingin bertanding dalam puilihan raya dalam PRU ke-14?

“Kalau begitu keadaannya, bagaimana hendak bertanding. Sejarah membuktikan parti baharu, parti serpihan ini selalunya tidak kemana-mana kecuali jika berlaku gelombang besar seperti Semangat 46 dan PKR satu ketika dahulu,” katanya ketika ditemui selepas majlis perasmian sambutan Jubli Emas 50 tahun Pas Kota Bharu di Medan ilmu di sini sebentar tadi.

PAN sebelum ini membayangkan akan bertanding di semua kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dan Parlimen di seluruh Kelantan dalam PRU-14.
Malah, Penasihat DAP, Lim Kit Siang dengan yakinnya sebelum ini turut menamakan Naib Presiden PAN, Datuk Husam Musa sebagai calon Menteri Besar sekiranya Pakatan Harapan menang di negeri itu. - UTUSAN ONLINE ( Posted by abnmulya // haji abu bakar ninggal.blogspot.com at 2.50 am.on Septembr  23,2017.

No comments: