Friday, March 22, 2013

Dijemput datang beramai-ramai menyaksikan perlawan pasukan "Dikir Barat" di Padang Hillcrest,Taman Sri Gombak,pada malam ini...

Gambar hiasan:Penulis petik dari Images Internate.




March22,2013 at 8.21pm

Piliharaya umum ke:13 akan tiba pada bila-bila masa sahaja bagi membolehkan parti-parti politik Malaysia mendapatkan mandat baru dalam Parlimen Malaysia yang mempunyai 222 kerusi parlimen dan juga untuk menguasai negeri-negeri yang berada di dalam Malaysia berdasarkan keputusan pilihanraya umum itu nanti.

Oleh kerana penulis adalah penduduk yang berada di dalam Parlimen Gombak.Maka ketika menulis maka penulis lebih memfokuskan pergerakan politik yang berlaku di Daerah Gombak itu sendiri. Pergolakan di tempat-tempat lain penulis tidak ambil peduli.

Dalam Pilihanraua Umum yang berlangsung pada 8 hb.Mac 2008 dulu itu Umno-BN  Gombak dikalahkan teruk oleh pihak pembangakag dengan keputusan 4-0. Satu kerusi parlimen dan 3 kerusi Dewan Undangan di Gombak,Selangor di tangan parti-parti pembangkang iaitu dari PKR/PAS.

Juster itu, pada Pilihan Raya Umum yang ke:13 ini, sesungguhnya Umno-BN berazam dan bertekad bulat untuk menebus semula maruahnya telah teraplit itu dan kerusi-kerusi yang telah hilang itu dengan azam mahu merebut semula ke-empat-empat kerusi yang sedang dipegang oleh parti pembangkang.
Dalam konteks ini Umno-BN Bahagian Gombak itu sendiri boleh dikatakan setiap hari terus bekerja kuat dengan melakukan khidmat bakti pada rakyat di Daerah Gombak dan menyusun tektik-tektik perjuangan pilihanraya agar perhubugan antara para pengundi-pengundi dengan  pemimpin-pemimin Umno-BN kembali pulih semula seperti sediakala iaitu semacam suasana sebelum PRU tahun 2008.

Ketika itu jika Umno letak songkok sebagaai calon pun? Maka calon tersebut akan menang dengan majoriti yang besar dan membuatakan calaon-calon pembangkang gigit jari.Kini senario demikian sudah  berlalu di bawa angin pus-pus terbang bersamanya.Akibat calon-calaon yang menanag tidak peduli kepada pengundi yang telah mengundinya.

Justeru Umno mesti menggunakan tektik-tektik baru untuk memenangi hati nurani rakyat yang telah celik politik.Tektik-tektik yang sedang digunakan oleh Datuk Seri Najib Tun Razak itu sangat berkesan.Iaitu dengan cara menabur subsidi itu dan subsidi ini pada rakyat.Datuk Seri Najib sudah sedar jika datang menemui rakyat datang dengan membawa air liur sahaja.Tidk siapa pun yang akan peduli.

Bagi setengah orang-orang politik dan calon-calon yang kedekut yang masih berada di dalam arena politik di masa sekarang ini? Penulis dapati banyak yang tidak setuju dengan cara dan tektik-tektik yang digunakan oleh Datuk Seri Najib itu? Kononnya memanja-majakan rakyat dengan membazirkan wang kononnya.

Orang-orang yang berfikir demikian itu? Sebenarnya mereka ini telah ketinggalan zaman. Mereka tidak sedar bahawa pada zaman ini zaman sanagt perlukan wang untuk menampung keperluan harian yang dari hari semangkin meningkat.Dan pada zaman ini para pemimpin negara sedang mengisi kemerdekaan.Bukan sedang menuntut kemerdekaan.

Semua pihak tidak punya apa-apa pun ketika berjuang menuntut kemerdekaan. Ketika itu bolehlah jadi kedekut kerana semua pejuang bapa kedana belaka.Kini Malaysia telah merdeka 56 tahun lamanya dan para pejuang yang memegang tampuk kuasa semuanya sedang hidup senang lenang akibat kuasa politik yang ada di tangan mereka yang diberi oleh rakyat.

Sedangkan rakyat majoriti masih papa keana hidupnya. Tidak usaha cakap fasal perjuangan jika anda masih kedekut? Tidak akan ada orang yang mahu bekerja jika tidak dapat gaji. Keluar mengundi itu pun satu kerja.jua.

Jadi faham-faham ajelah...."No money no honey,"kata -kata yang sangat popular pada setiap kekasih yang sedang memadu cinta. Jika perut kosong tak cukup makan mana boleh jadi kuat? Jika tenangan tidak kuat macam mana hendak jadi patriotik? Betul tak.....?

ACARA HIBURAN

Pada tanggal 22 hb.Mac hingga 24 hb.Mac 2013 Pemuda Umno Gombak bekerja sama dengan Astro mengadakan Fiesta selama 3 hari bertutut-turut ,di Padang Hillcrest,di Taman Sri Gombak, bermula pada malam ini.

Fiesta itu dinamakan Astro Fiesta Mesra Belia dan acara yang hangat pada malam ini bermula kira-kira jam 8.30 malam akan di adakan acara Dikir Barat dari beberapa buah kumpulan Dikir Barat  tanah air yang sudah tentu datangnya dari negeri-negeri Pantai Timur iaitu dari Terangganu dan Kelantan khasnya.Kemasukan ANDA untuk menikamti hiburan ini adalah percuma.

Datuk Megat Zulkarnain Tan Sri Omardin
Menurut YBhg Datuk Megat Zulkarnain bin Tan Sri Omardin, selaku Pengerusi Pergerakan Pemnuda Umno Gombak, menyatakan kepada penulis bahawa acara Dikir Barat ini akan berlangsung selama  dua jam setengah.

Masing-masing kumpulan Dikir Barat yang hadir pada malam ini di jangka masing-masing akan menunjukkan kehandalan mereka. Pantang mengalah sebelum berjuang.Lawan tetap lawan. Membujur lalu melintang patah.

Justeru itu YBhg Datuk Megat Zulkarnian menjemput semua para penduduk di sekitar Taman Sri Gombak khasnya dan juga pada para penduduk Daerah Gombak amanya

Dengan hormatnya dijemput hadir dan dipersilakan datanglah beramai- ramai menyaksikan acara persembahan Dikir Barat yang sudah tentu akan menghiburkan hati anda mendengarnya pada malam ini.

Pada esok harinya bermula dari pagi hingga ke petang ada beberapa acara yang sangat menarik akan di adakan termasuk beberapa acara yang berupa pertandingan. Dan temapatnya ialah di tempat yang sama  iaitu di Padang Hillcrest ,di Taman Sri Gombak ini,di dalam Daerah Perlimen Gombak.

Justeru itu anda dijemput hadir beramai-ramai menyaksikan acara-acara tersebut dan juga bolehlah anda mencuba nasib anda dengan cara turut sama bertanding pada acara-acara pertanding yang akan di sediakan.

Anda juga boleh memebeli berbagai-bagai barang-barang kesukaan anda yang boleh di dapati di gerai-gerai yang disediakna di sekitar Pada Hillcrest di beberapa gerai yang telah siap didirikan.

Pada hari Ahad pula iaitu pada tanggal 24/03/2013 sebelah petang iaitu pada jam 4  petang akan diadakan Majlis Pelancaran Jentera Pemuda BN Parlimen Gombak,di Padang Taman Hillcrest,Taman Sri Gombak.
Majlis tersebut dijangka akan dirasmikan oleh Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Hussin,Naib Presiden Umno Malaysia.

Maka semau ahli-ahli Umno di Daerah Gombak seluruhnya dijemput hadir ke Majlis Perasamian Jentera Pemuda BN parlimen Gombak seramai-ramainya pada petang itu untuk menampilkan  kerjasama dan kesepakatan ahli-ahli Umno Bahagian Gombak itu sendiri.

Pada hari esok Sabtu dan Ahad anda boleh beli macam-macam barang kesukaan anda.
Datang turut meraikan majlis tersebut di samping menampilkan semanagt kerjasama yang kental sebagai satu saf yang merupakan  window show dari parti Umno-BN Gombak terhadap parti-parti lawan kita yang mana kita berhasrat dan bertekad kuat untuk merampas semual 4 kerusi yang berada di dalam Parlimen Gombak itu sendiri daripada parti-parti pembangkang yang menjadi musuh politik kita.

"Bersatu itu teguh dan bercerai bercerai itu roboh," ujar Datuk Megat Zulkkarnain pada penulis dan sekaligus beliau minta disampaikan melalui portal  blog ini untuk jadi tatapan dan pertimbagan yang bijakisana lagi ikhlas buat seluruh ahli-ahli Umno Gombak yang dihormati dan algi disayanginya.

Gambar hiasan:Yang dipetik dari Images di internet.
Kerjasama dan kedatangan anda? Melalui blog ini, terlebih dahulu Datuk Megat Zulkarnain mengambil kesempatan untuk mengucapkan ribuan terima kasih yang tidak terhingganya, khasnya kepada semua ahli-ahli Umno seluruh Daerah Gombak.

Penulis tidak dapat hadir untuk menyaksikan permainan Dikir Barat itu kerana pada malam ini mulai jam 8.30 malam akan berlngsung perlawanan bola antara pasukan harimau Malaysia dengan pasukan dari Yaman. Selaku kaki boleh perlawan ini dirasa oleh penulis sangat penting untuk dilinat walaupun melalui kaca di chanel sukan oleh TV Astro di saluran 801.(Posted by abnmulya at 2012 hrs on March 22,2013).

1 comment:

Unknown said...

assalamualaikum,

just pandangan,

Mengapa tiada azan dilaungkan seperti Majlis Amal Palestin di Prima Sri Gombak anjuran belia.