Tuesday, July 22, 2014

Dua daripada tiga persetujuan dengan Borodai telah dicapai-Najib

Oleh THOMAS CHONG 
Memakai  T shirt choklat,berjeket biru (tengah) sedang bercakap menggunakan Hand Set dengan dikawal ketat oleh para pengawalnya ialah Mr.Alexander Borodoi, tokoh yang berkuasa di kawasan nahas MH17 di Ukraine.

PUTRAJAYA 22 Julai - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mengalu-alukan perkembangan terkini persetujuan yang dicapai antara kerajaan Malaysia dengan pemimpin pemberontak di timur Ukraine.

Najib berkata, dua daripada tiga perkara yang dipersetujui dengan Alexander Borodai yang berkuasa di kawasan nahas MH17 telahpun direalisasi.

"Kereta api yang membawa mayat mangsa MH17 sudah sampai di Kharkhiv, usaha akan dilakukan untuk memindahkan mereka ke Amsterdam.

"Selain itu, pasukan Malaysia juga mengambil alih kotak hitam yang kelihatan dalam keadaan yang baik. Kotak-kotak hitam ini akan dijaga dengan selamat oleh Malaysia sementara pasukan antarabangsa ditubuhkan secara rasmi," katanya dalam kenyataan di sini hari ini. - Utusan online-dalam negeri. ( Posted bya abnmulya / Abu Bakar Ninggal.blogspot.com.at 00.35 am on July 23,2014).

No comments: