Saturday, January 31, 2015

Gabungan Ngo-Ngo Gombak :Sebulat suara menyokong kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak

                     
Sebahagian besar AJK Gabungan Ngo-Ngo Gombak telah hadir di dalam mesyuarat AJK kali pertama pada tahun 2015 pada malam semnalam.Mesyuarat telah berjalan lancar dan di dalam suasana yang mesra sekali.

                                                                                                                                         

February 01,2015 at  2.13pm.

Lazimnya sesorang pemimpin parti politik ataupun seseorang pemimpin yang menjadi Presiden pada sesebuah badan ngo itu ketika memulakan ucapannya akan memberi ucapan mukaddimahhnya terlebih dahulu sebelum memulakan untuk membahaskan agenda-agenda mesyuarat yang telah ditentukan pada sesuatu mesyaurat itu.

Datuk Seri Najib Tun Razak
Dalam konteks ini, selaku Presiden Gabungan Ngo-Ngo Gombak,Datuk Dr.Rahman Ismail telah mengambil kesempatan menyentuh banyak isu-isu semasa yang bertali temali dengan kepentingan negara Malaysia khasnya.

Pada ucapan mukadimahnya ketika memulakan mesyuarat bulanan kali pertama Gabungan Ngo-Ngo Gombak,pada tahun 2015 yang telah berlangsung pada malam semalam (31/01/2015) di pejabat Gabungan Ngo-Ngo Gombak, di Taman Selayang.

Tun Dr.Mahathir Mohamad
Beliau telah menyentuh banyak isu-isu semasa yang penting yang perlu diketahui oleh AJK Gabungan.

Antara banyak isu-isu yang disentuh oleh Datuk Dr.Rahman Ismail pada malam itu? Isu yang paling menarik ialah tentang isu Ketegangan politik dalaman anatara Datuk Seri Najib Tun Razak dengan Tun Dr.Mahathir akhir-akhir ini.

Isu-isu yang sering Mahathir bangkitkan secara terbuka menerusi media-media tempatan ialah isu pentadbiran dan pengurusan ekonomi negara.

Alasannya? Kononnya hendaka memberi tunjuk ajar kepada Najib kemudian mengkritik apabila dilihat oleh Mahathir kononnya Najib semacam seolah-olah  memekakkan telinga,membutakan mata dan membisuykan mulut.

GABUNGAN NGO-NGO GOMBAK MENYESALI KRITIK TUN DR.MAHATHIR TERHADAP NAJIB SECARA TERBUKA ITU...


Di antara AJK wanita yang hadir pada malam tersebut.
DALAM konteks kritik-kritik Tun Dr.Mahathir terhadap Najib itu? Bila tiba pada agenda tiap-tiap AJK yang hadir pada mesyuarat itu bebas mengeluarkan pendapat masing-masing.

Maka seorang AJK Gabungan Ngo-Ngo Gombak mengusulkan agar mesyuarat pada malam itu membuat satu resolusi yang tegas menyokong penuh kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak dan Muhyiddin Yassin tanpa ragu-ragu lagi.

Sekaligus dengan kerasnya menolak segala kritik-kritik secara terbuka yang telah dibuat oleh Mahathir dan konco-konconya itu terhadap Datuk Seri Najib.

Kritik-kritik Mahathir dan konco-konconya secara terbuka terhadap Datuk Seri Najib itu dilihat lebih banyak bahaya dari manfaatnya. Mahathir dan regimnya harus segera memberhentikan "perang saraf" antara beliau dengan Datuk Najib Tun Razak itu jika mahukan Umno tetap utuh.

Kririk-kritik yang telah dilakukan oleh Mahathir dan konco-konconya itu ternyata akan melemahkan Umno itu sendiri.Bak kata pepatah Melayu meludah ke langit..ujung-ujung air ludah itu jatuh semula ke muka kita.

Dengan kata lain? Mahathir secara sedar atau pun  tidak sedar telah menyediakan bahan-bahan kritik kepada pihak pembangkang terus menghentam lumat kepimpinan Datuk Seri Najib.

Dr.Mahathir boleh membuat teguran dan memberi tunjuk ajar pada Najib,tetapi secara berdailog dengan Najib secara tertutup. Bukan secara terbuka menghentam Najib terang-terangan di media arus perdana dan sebagainya.

Dengan mendedahkan kelemahan-kelemahan Najib secara terbuka itu? Ianya bererti Mahathir itu sendiri semacam telah membukakan pekong di dada Umno terhadap pembangkang.Pihak pembangkang sudah tentu berjoget ria menikmati hidangan lazat yang telah disediakan oleh Mahathir dan konco-konco itu.

KENAPA MENTERI-MENTERI DAN PEMIMPIN UMNO SELURUH NEGARA MEMBISU DAN TIDAK MEMBELA  NAJIB?

KECUALI Ketua Pemuda Umno Khairi Jamaluddin merangkap Menteri Beli dan Sukan telah meminta agar "perang saraf?"antara Mahathir dengan Najib itu harus segera diberhentikan kerana beliau berpendapat ketegangan itu akan melemahkan Umno sendiri.
Khairy Jamaluddin Ketua Pemuda Umno
merangkap Mente
ri Belia dan Sukan.

Penulis lihat lain-lain menteri dari Umno di dalam kabinet Datuk Seri Najib dan para pemimpin Umno diperingkat negeri di seluruh Malaysia, dilihat mengambil sikap negatif, diam dan lihat sahaja apa yang sedang berlaku dan tidak bersedia menyokong Najib dalam menghadapi kemelut kritik-kritik Mahathir dan regu-regunya yang boleh dikatakan tidak jujur dan tidak ikhlas itu. Ada udang di sebalik batu?

Sikap semacam ini dilihat sangat tidak adil dan amat mendukacitakan. Berat tidak sudi diangkat bersama.

Seolah-olah menggambarkan tokoh-tokoh Umno yang memegang jawatan menteri dan juga para pemimpin Umno di peringkat negeri-negeri langsung tiada inisiatif bersedia berdiri  teguh dibelakang Datuk Seri Najib ketika sedang menghadapi sebarang cabaran.

Walaupun Mahathir dan regu-regunya membuat kesimpulan bahawa Datuk Seri Najib semacam tidak memandang berat segala teguran yang telah dilontarkan oleh mereka.?
/
Nun jauh di sana, Datuk Seri Najib dilihat masih mempunyai hati nurani yang lembut dan sederhana di dalam segala tindak tanduknya. Kita semua tahu selaku Perdana Menteri? Datuk Seri Najib punya kuasa veto yang tidak boleh dicabar,tetapi beliau tidak menggunakan sewenang-wenangnya kuasa yang ada ditangannya selaku orang nombor satu di Malaysia.

Itulah keistimewaan yang ada pada Datuk Seri Najib berbanding dengan Mahathir. Yang suka banyak bercakap sejak era Tungku Abdul Rahman hingga kini.Mahathir menganggap beliau sahaja bijaksana dan pandai dalam segala hal? Orang lain kononnya jahil belaka.

Hakikatnya? Walaupun sehebat mana beliau dihentam akhir-akhir ini? Pun begitu? Kita lihat beliau tetap sabar dan hingga kini beliau masih belum mengambil tindakan yang melampau terhadap pengkritik-pengkritiknya itu.

Dengan kata lain? Hingga kini ( di era Najib)kebebasan bersuara tetap berjalan dan amalan demokrasi  terus dihormati dan masih belum ada peristiwe  terkulai layu pada tiga orang Timbalan Perdana Menteri seperti mana telah berlaku di zaman Mahathir berada di tahkhta kekuasaan sebagai Perdana Menteri selama 22 tahun lamanya.(Posted by abnmulya /Abu Bakar Ninggal.blogspot.com.at 1413 hrs on Feb-1,2015.
                    

No comments: