Saturday, February 28, 2015

Najib garis 7 amanat untuk bangsa Melayu

28 Februari 2015 10:42 PM 

Datuk Seri Najib  Tun Razak dikerumuni oleh  ribuan orang ramai di majlis Perhimpunan Perpaduan Melayu,di stadium Putra,Bukit Jalil malam ini.
KUALA LUMPUR 28 Feb. - Datuk Seri Najib Tun Razak menggariskan tujuh amanat utama sebagai panduan untuk bangsa Melayu melangkah maju pada abad ke-21 dan menjadi kuat, hebat dan bermaruah.

 Amanat tersebut termasuk keperluan melatih orang Melayu menjadi bangsa berpengetahuan dan mengukuhkan ekonomi mereka.

Amanat lain yang ditekankan Perdana Menteri malam ini menyentuh keperluan memperjuang kepentingan agama Islam dan syiarnya; mempertahan institusi raja Melayu dan keistimewaan orang Melayu; menegakkan maqasid syariah dengan bersikap sederhana; menjaga nilai-nilai murni; dan menjaga institusi keluarga.

Najib menegaskan, jika orang Melayu berpegang kepada amanat ini, ia akan menjamin mereka muncul sebagai bangsa yang dihormati semua kaum dan dunia serta mampu menjadi bangsa berdikari.

Berucap pada Perhimpunan Perpaduan Melayu di hadapan ribuan hadirin di Stadium Putra, Bukit Jalil di sini, malam ini,

Beliau berkata: "Amanat ini bagi mewakili semua pemimpin Melayu dan hendaklah dijadikan peringatan kekal dan ia juga ingatan untuk kita semua.( Utuan online).Posted by abnmulya  / Abu Bakar Ninggal.blogspot.com.at 12.45  am on March,01,2015.

No comments: