Monday, July 6, 2015

WSJ HARUS DIBERI PENGAJARAN! TINDAKAN UNDANG-UNDANG MESTI SEGERA DIAMBIL

SEBELUM KALAH 4 KALI OLEH TINDAKAN SAMAN KERAJAAN SINGAPURA DULU ITU PUN?  ( WSJ) SERING BERKATA MEREKA TELITI DAN MEMPERTAHANKAN APA AJE LAPORANNYA....
Datuk Seri Najib Tun Razak




Oleh Haji Abu B akar Ninggal
Isnin July 06,2015 @11..55pm



SEJARAH telah mencatitikan bahawa tindakan undang-undang yang telah diambil oleh kerajaan Singapura yang telah lalu terhadap fitanh yang telah disiarkan oleh WSJ itu dan didapati ia berakhir dengan pihak kerajaan Singapura telah menang 4 kali kes berhubung dengan tindakkan saman Singapura itu.

WSJ dilihat begitu bangga dengan usia penerbitan akhbarnya itu yang mana telah beruia 129 tahun akhabrnya itu, Disamping itu WSJ dilihat sering mendabik dada kononnya bahawa mereka selalunya begitu teliti atas segala laporan berita yang telah mereka buat dan telah mereka siarkan untuk bacaan pembacanya di seluruh dunia.

Kalau mereka selalu teliti terhadap segala isi laporan negatifnya itu? Kenapa WSJ telah mengalami kekalahan saman malu di mahkamah yang telah diambil oleh kerajaan Singapura? Bukannya sekali.Bahkan hingga 4 kali kalah di dalam perbicaraan di mahkamah keadilan?

Justeru itu,Datuk Seri Najib jangan boleh dipengaruhi dengan kata-kata WSJ yang mengatakan mereka kononnya cukup teliti dalam segala tindak tanduk dan laporan berita yang telah mereka buat dan telah mereka siarkan untuk bacaan umum di seluruh dunia itu.

Tak usah peduli apa yang mereka dabik itu? Yang sangat penting WSJ mesti diberi pengajaran yang setimpal di Malaysia pula akibat perbuatan mereka yang kurang sopan itu lagi negatif itu.

Jika Singapura boleh ajar WSJ.? Tiada sebab kenapa kita Malaysia harus ragu-ragu? Kita berani kerana kita benar dan kebenaran itu mesti ditegakkan dengan apa cara sahaja.

Kerana kebenaran itu adalah merupakan IBU pada segala amanah yang telah Allah swt., berikan kepada hamba-hambaNya. terutama kepada hamba-hambaNya yang menjadi pemimpin sesebuah negara yang merdeka dan berdaulat. (Posted by abnmulya Haji Abu bakar ninggal.blogspot.com at 2355 hrs on July 06,2015.

No comments: