Friday, August 28, 2015

Perdana Menteri Kecam Demonstrasi Yang Bertembung Ketika Negara Sambut Hari Kemerdekaan Tanahanah Air.

Datuk Seri Najib Tun Razak Perdana Menteri Malaysia ke:6 dan Presiden Umno dan Pengerusi Barisan Nasional.

JUMAAT,Ogos 29,2015: Perdana Meneri Malaysia YAB.Datuk Seri Najib Tun Razak,dalam satu perutusan melalui tulisannya di dalam blognya hari ini,didapati telah mengecam keras penganjur demonstrasi kerana merancang mengadakan demonstrasi jalanan ketika mana negara sedang membut persediaan untuk menyambut hari kemerdekaan negara di tahun ke-58..
Sekurang-kurangnya kibarkanlah
 bendera Malaysia di anjung rumah
 anda meraikan Hari menyambut
kemerdekaan Tanah Air kita.
( Pengarang).

Sekalipun Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak tidak menyebut nama kumpulan yang menganjurkan demonstrasi di tempat yang sama di mana kerajaan sedang hendak membuat
persediaan sambutan majlis sambutan itu?

Tetapi rakyat dah tahu dah kepada siapakah yang menjadi sasaran kecaman pedas oleh Datuk Seri Najib Tun Razak itu.Saipa yang makan cili depalah yang merasa pedasnya?

"Jika mahu berhimpun sekalipun,pilihlah masa dan kawasan yang tidak mncetuskan satu provokasi.Walau apa pun perbezaan pendapat atau  fahaman di antara kita,hari kebangsaan negara (hari keramat) tidak seharus dijadikan sebagai pentas peselisihan politik,." katanya.


Janganlah sambut Hari Kemerdekaan
negara dengan demonstrasi gila-gilaan
di jalan raya.Hiaslah anjung rumah anda

dengan bendera Malaysia. ( Pngarang)..
Perdana Mnteri Malaysia merangkap Presiden Umno,,Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan bahawa hari kemerdekaan ialah hari bagi semua rakyat mengenepikan perbezaan dan sama-sama meraikan dengan penuh rasa patriotik dan cinta akan negara.

Dalam perutusan itu juga,Datuk Seri Najib menyeru supaya penganjur sedar bahawa ramai yang berhak menerima penghormata dan pengharagaan menjelang sambutan hari kemerdekaan  itu.

"Daripada wira-wira negara yang pernah memperjuangkan kemerdekaan hinggalah kepada warga sekolah,pihak logistik dan seluruh kontijen perarakan lain yang bertungkus lumus membuat persediaan meraikan sambutn hari kemerdekaan tahun ini.

"Aapakah wajar perhimpiun ini dijalankan pada masa dan tempat yang begitu hampir dengan  hari kemerdekaan kita? Fikirkanlah," kata Najib.( Posted bya abnmulya  /Hj.Bakar Nigal.blogspot.com at 1552 hrs on Ogos 29,2015).

No comments: