Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Azalina Othman Said berkata, beliau perlu sedar bahawa kapasitinya sebagai Ahli Parlimen Pagoh adalah atas tiket Barisan Nasional (BN) yang dimenangi hasil kerja keras jentera BN untuk memberi kemenangan kepadanya.

Datuk Seri Azalina Othman
Beliau yang juga Menteri di Jabatan Perdana Menteri berkata, sebagai orang nombor dua dalam parti, Muhyiddin sepatutnya membantu melicinkan kerja Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak dan menggunakan saluran yang betul untuk menyatakan perbezaan pendapat bukannya mengkritik secara terbuka.

“Kesetiaan kepada pucuk pimpinan adalah perkara pokok yang menjadi amalan dalam mana-mana parti politik di seluruh dunia, setiap pemimpin perlu patuh kepada peraturan dan dasar-dasar parti kerana itu menjadi tunjang kepada kekuatan.
]
“Tindakan beliau itu memberi contoh tidak baik kepada kepemimpinan di peringkat akar umbi. Jika beliau benar-benar sudah tidak sehaluan dengan apa yang diamalkan UMNO selama ini, bolehlah berundur diri atau mungkin menawarkan diri bertanding jawatan Presiden dalam pemilihan parti akan datang,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Pemimpin-pemimpin UMNO hari ini mempersoalkan tindakan Muhyiddin yang sering mengkritik kepemimpinan negara dalam isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan dana RM2.6 bilion yang disifatkan umpama api dalam sekam yang secara perlahan-lahan boleh merosakkan parti.(Utusan online).Posted by abnmulya // haji abu baklar ninggal.blogspot.com at 9.5 am on Februaty 25,2016.