Tuesday, May 3, 2016

Pengiring polis keselamatan untuk Mahathir ditarik semula.

Rabu,Mei 04,2016 @12.54 am.
Polis Keselamatan  Jalanraya untuk  pembesar-pembesar negara
LAZIMNYA sejak dulu-dulu lagi bahawa Pengiring Polis Keselamatan Negara akan diberikan oleh kerajaan kepada bekas-bekas Perdana Menteri Malaysia yang telah bersara kerana baktinya pada negara.

Mahathir kini dah pun keluar dari parti Umno.Bukan setakat dah keluar aje dari parti Umno. Malah beliau didapati telah bergabung pula dengan pihak parti pembangkang dan telah mengwujudkan majlis (Deklarasi Rakyat) untuk menggulingkan Datuk Seri Najib Tun Razak. 

Mantan Perdana Menteri Malaysia
yang ke-4 Tun Dr.Mahathbir
Mohamaad memegang jawatan PM
Malaysia selama 22 tahun atas tikeh
parti Umno.
Datuk Seri Najib Tun Razak,kini sedang memegang jawatan (Perdana Menteri) Malaysia yang ke-6 yang sah mengikut amalan demokrasi di Malaysia,hasil dari PRU ke-13 pada 05hb.Mei 2013.

Pada PRU ke-13 itu rakyat Malaysia didapati telah memilih beliau dengan suara majoriti dan rakyat telah memberi mandat beliau jadi Perdana Menteri Malaysia yang sah. 


Sedangkan Mahthir kini bukan sahaja telah keluar meninggalkan parti Umno.Akan tetapi setiap hari Mahathir didapti telah mencerca dan mencemuh Najib,sesuka hatinya dan sekaligus secara terang-terangan hendak gulingkan Najib dari jawatan yang sedang dipegang oleh Najib itu iaitu, dari jawatan PM Malaysia yang ke-6.


Mahathir dan konco-konconya dilihat tak habis-habis dengan usaha-usahanya itu. Oleh itu keistimewaan beliau mendapat Pengiring Polis Keselamatan di jalan raya.  


Kini dah di tarik semula akibat beliau didapti begitu tega dan tak habis-habis becakap hendak menggulingkan Najib, Ketua Pentadbiran Kerajaan Pusat dari parti Umno-BN yang telah dipilih oleh majoriti rakyat menerusi PRU ke-13 pada 05hb.Mei 2013 dulu itu.

Parti Umno-BN kini sedang menguasai Parlimen Malaysia. Justeru,adalah wajar keistimewaan beliau mendapat Pengiring Polis Keselamatan jalanraya itu,ditarik semula akibat beliau kini adalah penentang Najib yang tegar dan sekaligus didapti terus menersu berazam untuk menggulingkan Datuk Seri Najib Tun Razak.( Posteeb by abnmulya  /./haji abu bakar blogspot.com at 12.54 am on Mei 04,2016).

No comments: