Sunday, June 5, 2016

BUANG YANG KERUH AMBIL YANG JERNIH.BARULAH TEGUH PERIBADI.SIREH PULANG KE GAGANGNYA

Akibat telah lama berjauhan dengan rakan seperjuangan Umno lebih setahun lamanya/Sudah tentu  banyak yang mereka perkatakan dengan Naib Presidennya itu.


Haji abu bakar ninggal
Isnin,Jun 06,2016 @ 1.52 am.

Pagi ini (05/06/2016)bertempat di Dewan mendaftarkan nama-nama calon yang bertanding pada (PRK) P:093 Parlimen "Sungai Besar:' Selangor telah digemparkan dengan "satu berita"pada parti Umno-BN yang sangat mengejutkan para penyoko Umno yang hadir di majlis penamaan calon tersebut demi mempamirkan kekuatan politik lebih sepuloh ribu ramainya yng telah hadir.

Disamping itu satu berita yang tidak baik dan ianya boleh dikatakan sangat memalu dan mengaibkan Tun Mahathir di segi politiknya yag ego itu. Sesungguhnya,ianya boleh sebut bahawa Tun telah mendapat satu pukulan TKO.jika di dalam perlawan tinu dengn Datuk Seri Najib.

Berita yang saya katakan tidak baik itu? Tidak lain dan tidak bukan? Ialah YB.Datuk Shafie Afdal,Naib Presiden Umno,dari Bahagian Semporna,Sabah.yang dulu-dulunya lebih kurang setahun lebih telah berkjemelut politik dengan Datuk Seri Najib.

Datuk Shafie Afal didapti dah jadi geng Tun Mahathir dalam usaha menentang dan hendak menggulingkan Datuk Seri Najib.

Ketika Budiman hendak mendaftartkan namanya sebagai salah seorang calon Umno-BN yang akan bertarung politik hendak mempertahankan kerusi P.093 itu. Akibat kematian Arwah Ahli Parlimen Umno-BN,Datuk Noriah Kasnon angkara nahas terhempasnya Helikopter yang mereka naiki di Sarawak,

Ketika di mana Datk Boriah Kasnon dalam usaha beliau (arwah) hendak membantu kempen-kempen politik (PRN) Sarawak pada 05 hb Mei 2016 yang baru berlalu.

Aap yang telah di pamirkan olh Datuk Shafie Afdal pad apagi ini di Pusat Penamaan calon P.09 itu? Sekaligus ia dilihat bahawa Datuk Shafie Afdal dah tidak mempunyai kepercayaan lagi tentang apa yang telah dikatakan dan apa yang telah dilakukan oleh Tun yang mana dilihat masih mati--matian hendak menggulingkan Datuk Seri Najib TUn Razak..

Tiga hari yang lalu penulis ada buat berita yang tidak saha yang pnulis dapat kesani bahawa Datuk Shafie Afal telah di gossip akan buat UUU turn berpisah dengan geng-geng Tun Mahathir dan kembali semula ke pangkuan Umno. Ertinya rujuk semula ke pangkuan parti Umno.

Senario yang telah dipamirkanb  oleh Datuk Shafie Afdal itu memang sudah di ataur atau sebaliknya?

Tidak pula penulis pasti kesahihannya ? Sesungguhnya permainan politik di masa ini lazimnya selalu unik.Di bunuh atau membunuh?

Sesungguhnya Datuk Seri Najib Tun Razak ini dilihat begitu licin dan cekap memainkan tendang terajang politiknya?

Bila beliau ada peluang untuk membalas dendam pada mushnyanya itu? Begitu arif beliau mencari masa dan tempatnya agar mush-mush politiknya itu terpukul kuat. Contohnya  tindakan (U Turn) yang dilakukan oleh Naib Presiden Umno,Datuk Shafie kembali semula rujuk pada Umno itu?

Didedahkannya secara terbuka dan secara terngan-terngandi dalam majlis penamaan calon( PRK) parlimen (Sungai Besar) itu secara terbuka dan terang-terangan di dal;am satu majlis yan g besar yang mana telah mendapat liputan oleh para wartawan tempatan dan luar negara.

Effectnya sangant meluas dan memberi malu yang sangat besar pada Tun Mahathir yang nak jerat burung tetapi tidak menggunak getah perangkap yang kuat?Ronta sedikt sahaja ? Maka burung dah kena jerat getah itu mudah terlepas denga gitu sahaja.

(Posdted by abnmulya //haji abu baklar ninggal.blogspot.com.at 1.52 am on June 06,2016.

No comments: