Tuesday, June 7, 2016

(PRK) Parlimen Sungai Besar Dan Kuala Kagsar : Sokongan menggila Mahathir Pada Pembangkang Tidak Berkesan.(Harmless)

Lihatlah  pulohan ribu manusia yang dipimpin oleh Timbalan Perdana Menteri ,Datuk Seri Dr.hmad Zahid Hamidi, nombor 4 dari kanan berjalan perlahan mengiring YB Budiman Mohd Zohdi,npmbpr 3 dsri kann menuju ke Dewan Penamaan calon  untuk di daftarkan nama beliau sebagai calon UMNO/BN pada (PRK) P;093 parlimen Sungai Besar,Selanor pada pagi (05/06/2016).Hari menghudi ( 18/06/2016)).





Selasa Jun 07,2016 @ 11.29 PM..

Berdasarkan apa yang telah saya lihat dengan mata  saya sendiri bhaw senario politik di hari penamaan calon (PRK) di Parlimen (Sungai Besar)Selangor pada pagi Ahad yang lalu pada tanggal (05/06/2016) itu didapati parti Umno berjaya  mempamirkan kekuatan "Widow show" politiknya.

Hasil dari tinjau itu? Maka disini berani penulis meramalkan bahawa parti Umno/BN akan dapat mempertahankan kerusi parlimennya di kawasan parlimen tersebut dengan majoriti yang lebih besar lagi berbanding dengan keputusan PRUke-13 pada tanggal 05 hb.Mei 2013 dulu itu.

Walaupun Tun Mahathir yang telah keluar meninggalkan Umno baru beberapa bulan itu, di dapati ada mengatakan bahwwa beliau akan jadi Ketua Pembangknag AKAN turun ke medan kempen untuk berkempen menyokong parti pembangkjang sedaya upayangnya.


Sekaligus mati-matian akan menentang Barisan Nasional,di kedua-dua (PRK) itu dan sekaligus beliau juga ada meramalkan dengan bongkaknya bahwa Barisan Nasional akan tewas di kedua-dua kawasan parlimen itu pada (PRK) akibat kematian  dua Ahli parlimen  Umno-BN yang terlibat dlam nahas  terhmpasnya Helikopter yang merek naik di Sarawak p[ada tangbal 905/5/2016) dalam rangka usaha mereka memmbantu kempen (PRN)  Sarawak pada 07/5/2016.

Sebahagian lagi barisan para penyokong tegar Umno/BN sedang bergerak menuju ke Dewan Penamaan Calon pada perttandingan  (PRK) P;093  bbagi kawasan parlimen (Sungai Besar) Selangor.Hsari mengundi ialah pad ( 18/06/2016).
Mahathir memang berhak untuk berkata apa sahaja merendah-rendahkan kreditabiliti parti Barian Nasional kerana  Barisan Nasional kini adalah dah menjadi musuh politinya ynng utama.

Berdasarkan apa yang saya lihat bagaimana caranya  Umno/BN mengatur strategi politiknya dalam menghadapi (PRK) di Selangor dan di Kuala Kangsar,Perak di hari pencalonan itu didapatgi Umno/BN telah bekerja kuat dalam rangka usaha  menempuh hari penamaan calon itu.


1).Conthnya di hari  penaman calon  di kawasan P:093 di (PRK) parlimen (Sungai Besar) itu sendiri? Penulis lihat Barisan Nasional benar-benar commited dengan segala kerja-kerja  menyusun persiapan yang begitu rapi dan teratur.

2).Di samping itu barisan Nasional di dilihat  berjaya mengumpulkan para penyokong parti hadir di hari majlis penamaan calon itu dalam sekala yang besar dan hebat smbutan dari para penyokong parti Umno dan di taksirka hampir 15,000 orang ramainyahadir mengiringi calonnya YB Budiman Mohd Zohdi dan kehadiran penyokong Umno/BN dilihat mengatasi parti PAS.

3).Pihak PAS pun berjaya juga mengumupulah para penyokongnya yang juga ditaksirkan lebih kurang 10,000 orang ramainya.Tetapi tidak sehebat kehadiran yang telah dipamirkan oleh paeti  Umno/BN.

Hanya sebahagian sahaja Para penyokong dari parti PAS pun  tidak mahu ketinggalan menunjukkan kehebatan para penykongnya mengiring calon parti PAS.
Dari segi window show politik? Barisan Nasional masih mampu dan masih bertenaga menunjukkan kekuatan "Windiw Show" politiknnya di hari tersebut.

Window Show politik dengan cara mempamirkan kekuatan itu? Seolajh-olah sebagai satu signal yang positif ditujukan pada Mahathir bahawa Umno/Barisan Nasional masih agong,masih unik dan masih disayangi oleh rakyat.Sekelip mata di pangghil keluar ke medan juang/ Smabutanya  hebat sekali.

Terutamanya sokongan dari bangsa Melayu itu sendiri. yang sangat bangga Datuk Seri Najib  terus memegang jawatan Perdana Menteri dan tyerus kekal sebagai Presiden Ummno dan Pengerusi Barisan Nasional. 

Sekaligus Datuk Seri Najib sebagai Presiden Umno Jika boleh dan jika diizikan oleh Allah swt dan tidak ada sebarang halangan? Rakyat dari bangs Melayu khasnya, tetap mahu Datuk Seri Najib Tun Razak pegang tampuk pemerintahan Malaysia hingga lebih 22 tahun lama.Pecah rekord yang telah di buat oleh Mahathir legasi dari Karala ,India itu.Kalau Mahathir boleh? Tidak ada sebab usababnya Datuk Seri Najib tidak bnoleh?
Parti Amanah pimpinan Mat  Sabu tokoh politik serpihan PAS juga turut bertanding.Tetapi para penyokong yang hadir di pagi tersebut hanya tidak sampai 2000 orang ramainya. Amanah dilihat macam tidak begitu serius pada pertadinga itu? Atau pun setakt itu sahaja kemampuan parti Amanah?

4).Bagi pihak  parti Amanah pula? Dalam isu mempamirkn kekuatan politik mereka berdasarkan "window show politik?"Berdasarkan pada para penyokongnya itu? Ternyata Amanah gagal.Tak sampai 2000 orang yang telah hadir mengiringi  calonnya  ke majlis penamaan calon itu.

Berbaju  kemeja putih ditengah-tengah ialah, Naib Presiden Umno yang menyertai kem konco-konco Mahathir kira setahun yang lalu. Tiba-tiba buat (UUU Turn ) kembali semula ke pangkuan Umno. Dan pengumuman rasminy ialah pada Majlis Penamaan calon UMNO/BN  pada  (05/06/2026) di majlis penamaan calon itu di Dewan Sungai Besar,, Selanghor.. Berita itu sungguh mengejutkan hadirin di majlis tersebut dan mungkin juga saekaligus pada Mahathir itu sendiri.
Apakah  parti Amanah tidak serius atau pun ada kekuatannya setakata itu sahaja kemampuan mereka yang ada dalam pertandimngan nak merebut kerusi parlimen (Sungai Besar) itu? Jika senarionya hanya begitu? 

Penulis yakin parti Aamanah tidak jadi pencabar yang kuat pada pertandingan itu dan boleh dikatakan susah bagi parti Amanah hendak mencipta sejarah kemenangan pada (PRK) di parlimen Sungai Besar itu.

Menemui dan berbual2 dng ahli-ahli Umno
yng hadir sebagai penyokong mengiringi calon
Umno-/BN pada hari pencalonan  di Dewan
di unagi Besar itu.
BERITA  YANG MERUPAKAN  "BOM LETUPAN"

5).Penulis begitu yakin bahawa  U TURN  yang dibuat oleh Datuk Shafie Afdal,bekas Menteri Luar Bandar dari parti Umno itu telah dibuat beberapa minggu sebelum itu dan telah dipersetujui oleh kedua-dua pihak dan pasti telah ada di dalam pengetahuan Datuk Seri Najib Tun Razak,Presiden Umno lebih awal lagi lagi.

Ia sengaja di rahsiakan dan hendak diletupkan BOM itu, pada hari penamaan calon,di dalam majlis yang meriah itu sebagai straegi politik yang lebih berkesan lagi sebagai senjata pukulan TKO pada Tun Mahathir. 

Jika Mahathir tidak mengetahui tregidi itu bahawa Datuk Shafie Afdal dah buat ( UTurn) itu? Pasti  beliau terkejut beruk dengan letupana bom itu?

Orang yang dah berjaya dipujuk-pujuknya menyertai kem beliau untuk menggulingkan Datuk Seri Najib? Tiba-tiba dah buat ( U Turn) yang menggemparkan kerdibiliti politik Tun Mahathir itu sendiri.
Inilah cogan kata yang di bawah ahli
pergerakan wanita Umno di hari
 majlis hari penamaan alon ity.

Selaku tokoh politik yang kononnyas dianggap bijak oleh konco-konconya? Maka kebijaksanan beliau telah jadi KANTOI dan di kantoikan oleh Datuk Seri Najib Tun Razak yang beliau dakwa kononnya lemah dan sebagainya?

Sesungguhnya politik ini kejam dan zalim.Kadang kala diguna oleh tokoh politik untuk membunuh karier poliik seseorang itu? 

Adakalanya dalam masa yang sama?Tokoh politik yang merancang nak membunuh musuhnya itu pula?Maka tiba-tiba dia pula yang kena bunuh?

Itulah takdir yang ditentukan oleh Allah swt. Hamba-hambaNya yang lemah ini hanya mampu merancang aje mengikut hukum akalnya sahaja.

Tetapi perancangan dari Allah swt Yang Maha Berkuasa itu adalah lebih canggih lagi. Jadi lemah longlai tenaga insan-insan yang beriya telah merancang itu? Tiba-tiba telah di kantoi-kan oleh Allah swt. Apa nak dikata kerana itu memang dah jadi nasib badan yang ditentukan oleh Allah swt.
Penyokong parti Amanah dari kaum Cina
tak ketinggalan juga mempamirkan
kain rentang mahu menang.

Dalam konteks kemelut politik antara Datuk Seri Najib Tun Razak dengan Mahatir bekas Perdana Menteri Malaysia yang berkuasa selama 22 tahun itu? 


Ternyata Mahathir dah beberapa kali telah kantoi akibat dipermainkan oleh Datuk Seri Najib dan permaianan tendang terajang politik Datuk Seri Najib lebih hebat memberi kesan yang hebat pula pada musuh-musuh politiknya

Kuncinya ialah disebabkan Datuk Seri Najib  dilihat menghadapinya setiap isu politik yang telah ditimpakan ke atas dirinya itu didapati telah di tanganinya dengan begitu tenang dan tidak cepat melatah.


Bila beliau ada peluang untuk membalas pukulan pada musuh-mush poliknya itu? Maka barulah dipukulnya musuh-musuh  politinya itu? Maka akan dipukulnya dengan menggunakan "pedang" Saidina Ali yang terkenal kehebatan tajamnya.Kain sutera pu  boleh dipotong.

Begitu arif  dan bijksana Datuk Seri Najib mencari masa dan tempatnya bila hendak bertindak memberi pukulan terhadap musuh-musuhnya itu agar terpukul kuat dan mnerima padanya. 

Terjadinya  tindakan ( U Turn) oleh Datuk Shafie Afsal itu? Boleh dikatakan satu pengajaran politk yang berat pukulannya pada Mahathir dan konco-konconya dan tidak mungkin boleh dilupakannya seumur hidupnya.  (Posted by abnmulya // haji abu bakar ninggal.blogspot.com.at 2329 hrs pm.on Jun 07,2016.






;

No comments: