Wednesday, September 21, 2016

Madey Nak Protek Harta Kekayaannya aje








Haji abu bakar ninggal
Rabu,Sepetember 20,2016 @ 7.52 pm

Khasnya kepada macai3 yang jadi penyokong tegar Madey hendaklah sedar mada glamour politik bagi Madey sudah berlalu dan kini dah tak ads " umph" lagi.

Justeru itu jangan buang masa anda yang bernilai itu Adalah lebih baik dekat diri anda pada Allah swt yang Maha Berkuasa,Pemurah dan Pengasih itu , adalah lebih "afdal"dan lebih tenang hati dan kehidupan anda berbanding anda benarkan diri anda di bodoh2kan jadi boneka oleh Madey yang berdendam dengan Najib tanpa ada asasnya itu?

\Semata2 kerana kepentingan "peribadinya.Madey berazam kuat agar anaknya dapat di tabalkan segera jadi PM.Agar harta kekayaannya di
dalam dan di luar negara Malaysia itu tetap selamat?

Seperti kata Raja Petra di dalam tulisan di blognya baru-bari ini. Beliau ada berkata bahawa wang Madey  sebanyak RM100 bilion kini berada di tangan kawannya yang bertaraf billion air juga.

Wang sebesar itu akan tetap ( save and sound).Dengan kata lain wang itu pasti selamat dan tidak dibaham oleh sahabat karibnya itu?

Jika anaknya itu dah jadi PM?? Jika anaknya dah selamat jadi PM Malaysia?

 Kalau usahanya itu gagal? Maka mungkin WANG sebanyak RM100 billion itu akan lesap di baham dengan gitu aje oleh sahabat karib dan kepercayaan Madey? Kini Madey dah tua dan beliau sangat sedar dan insaf mengikut hukum akal orang-orang yang dah berusdia tualah lazimnya cepat dipanggil pulang oleh Allah swt.

Dari tanah asal usul kita dijadikan? Maka di tanah juga kita akan  kembali?Jika dah sampai ajalnya? sebelum isu anaknya  harus jadi PM itu gagal? Sedangkan bila ajalnay telah tuba/Tidak boleh dianjak-anajak lagi? Walaupun sesaat tidak dapat diundur-undurkan?

Madey semacam mahu memberi wasiat pada anaknya yang ada kuasa politik guna menjaga harta dan wanag yang sebanyak itu? Yang merupakan  kekayaannya yang tiada tara itu yang teah depa kumpulkan selama 22 tahun mereka berkuasa di Malaysia sebagai PM.
Raja Petra yang banyak dedahkan taktik politik Madey
 dalam usahanya nak gulingkan Najib.

Maka oleh sebab itu? Kini dia mesti bekerja kuat ke arah itu? Jika buat sendiri tentu depa tak mampu? B ukan senang nak jatuhkna Najib seperti mana belaiau berjaya meminta Pk Lah berundur dari jawatan PM?

Jadi terpaksa banyak gunakan macai2 dan bonekanya untuk mendapatkan "matlamat menghalakan cara".

Parti baharunya diharapkannya akan dapat menumbangkan parti Umno/BN  pada PRU ke-14 in.

Itulah harapan terkahir Mdey agar dpat mengulingkan Najib dan parti Umno/BN..

Untuk tyujuan itu  Madey yang egonya keras kepala dan degil dan gilakan kuasa itu? Akan berusaha mendapatkjan macai-macai dn boneka yang banggang untuk menolong beliau untuk mencapai cita-citanya.dan harapannya itu.

Usaha-usaha Madey itu pasti gagal segagalnya? Keranan apa yang mereka lakukan itu di sedari oleh rakyat Malaysia sematamata kerana dendam kesumat pada Najib dan keran akepentingn Peribadinnya dan keluarfganya sahaja.Rakyat lazimnya tidak suka meneima tokoh-tokkoh politik macam ini yang utamakan kepentinga peribadi berbanding dengan kepenting an rfakyata Malayssia seluruhnya yang berjulah 30 juta itu.

Kesian pada macami-macai nya itu. You all dapat dedak apa? Jika dapat dedak pun?Tak boleh ubah nasib you dari miskin jadi kaya- raya macam keluarga depa itu???Fikir-fikirkan lah agara jangan terus jadi boneka dan alat insan yang sangat rakus itu?( Posted by abnmulya //haji abau bakar ninggal.blogspot.com at 1952 hrs on September 20,2016.

No comments: