Thursday, September 22, 2016

Mukhriz :Jika Partinya Menang (PRU Ke-14) Jawatan PM Hanya 2 Penggal Sahaja...





Hj.Abu Bakar Ninggal
Juma'at,September 26,2016 @10.08 pm.


MENERUSI portal Malaysiakini,pada hari ini,pada jam 9.21 am,bertanggal (23/09/2016).Anak Madey yang berama Mukhriz itu ada berkata,"Jika pari baharunya menang pada ( PRU) akan datang ini?

Jawatan PM hanya dibenarakan hanya 2 term PRU aje. Dalam konteks apa yang Mukhriz tegaskan ituu? Saya nak bertany padanya. Kenapa baru sekarang ini Mukhriz bercakap fasal jawatan PM itu hanya 2 term aje jika partinya menang?

Kenapa Mukhriz diam membisu ketika bapanya dah lebh 2 term pun di dapati masih tak mahu berundur dari kerusi PM itu?

Nak bercokol di kerusi itu hingga 22 tahun baru bersara? Ertinya dah masuk 5 term PRU.

Isu hanya 2 penggal aje yang di highlight oleh Mukhriz itu? Merupakan Sikap yang hypokrit namanya..Cakap tak serupa bikin?

Cakakap2 politik golongan hypokrit itu langsung tak usah dipercayai kerana bila depa bercakap?Sifat bapanya itu akan terus diikuti oleh Mukhriz jika Mukhriz dah pegang jawatan PM

Jika bapa borek? Maka tidak mustahil anaknya juga akan menjadi rintik-rintik?  Kuah kari itu tumpahnya di mana jika tidak ke nasi? Bagaimana acuannya maka begitulah jadinya kuih bahulu itu?Bidalan orang Melayu kita zaman dahulu kala itu kepastinnya tidak boleh disangkal-sangkal lagi.

Depa sering cakap bohong dan tak pernah kata-kata itu dikotakannya. Cakap-cakap Mukhriz itu hanya cakap orang politik yang belum dapat kuasa? Macam bapaknya, dah jadi PM 22 tahun baru nak bersara?

Itu pun depa dilihat takut dihanyutkan oleh tiupan angin ribut dan taufan politik REFORMASI tajaan Anwar Ibrahim yang sangat dahsyat akibatnya.

Mukhriz Mahathir
Disebabkan takut dapat malu politik bahawa Umno/BN akan merosot  pengaruhnya pada PRU ke-11 pada tahun 2004 dari Rakyat akibat kebencian rakyat terhadapnya kejam dan rasuah jika depa masih pegang jawatan Presiden Umno dan Perdana Menteri Malaysia ?

Jadi Madey cepat-cepat berundur dan serhkan jawatn itu pada Pak Lah.Bila Pak Lah adakan PRU ke-11 pada tahun  2004;

Dengan izin Allah swt sama sekali di luar dugaan itu? Pak Lah telah dapat kemenangan paling besar dan hebat dan Madey sendiri selama 22 tahun jadi PM parti Umno/BN pun tak pernah dapat merasa kemenangan PRU ke-11 itseu mcam yang telah dimiliki oleh Pak Lah sebagai Presiden dan Perdana Menteri Malaysia yang ke-5.

Kejayaan Pak Lah dengan (Landslide Victory) itu.Anihnya?Sepatah kata pun ucapan tahniah daripada Madey yang ego itu?

Bila pada PRU ke -12 pada tahun 2008 Umno/BN merosot kerusi yang di menanginya di dalam Pasrlimen Malaysia..Madey-lah orang yang paling cepat buat komen yang nagatif semacam merendah-rendakan  ability Pak Lah. Menurut Madey kononnya Pak Lah itu kuat tidur dan sebagianya.
Kemudiannya,walaupun dan bersara dari jawatan PM dan dari Presiden parti Umno dan kini dah keluar dari Umno? Madey keluar Umno boleh dikatakan dendam kesumatnya pada Datuk Seri Najib/yang tak mengkabulkan permintaan "peribadinya" yang menurut Najib sagaat melampau itu?

Bila dilihatnya bahawa anaknya Mukhriz dan Muhyiddin Yassin juga telah di tendang keluar dari Umno. Maka cepat-cepat macam kilat menyambar bumi.I( Posted by abnmulya //Haji abu bakar ninggal at  10.06 pm

Madey,Muhyiddin dan konco-konco yang dah "frust" politik itu?Tak buang masa lagi segera tubuhan parti baharu dengan tujuannya bukan sahaja nak gulingkan Najib aje?

Malah Madey sekaligus dengan sombong dan riaknya depa dan konco-konconya itu hendak kuburkan parti Umno/BN pula di dalam arena politik Malaysia ini..

Umno adalah satu-satunya  parti politik yang tertua dan terbesar telah pun berkuasa di Malaysia ini 60 tahun dah dan sekaligus tidak boleh sesiapa pun menafikan bahawa Umno dah banyak berjasa pada Madey dan keluarga depa hingga anak-anak depa dah jadi billion air nombor ke-50 di Malaysia ini.
Muhyiddin Yassin

MADEY SAMA SEKALI SUDAH LUPA BAHAWA DEPA DAPAT MERASAI NEKMAT PEGANG JAWATAN (PERDANA MENTERI) MALAYSIA KE-4 ITU SEMATA-MATA ATAS TIKET PARTI UMNO ITU SENDIRI. 

BELIAU DI TERIMA MASUK SEMULA DALAM UMNO SETELAH DITENDANG OLEH TUNKU ABDUL RAHAMAN PUTRA,PERDANA MENTERI YANG PERTAMA PADA TAHUN 1969 DULU ITU.

KEMUDIAN DIKUTIP DAN DIPUNGUT SEMULA OLEH TUN RAZAK PADA TAHUN 1972. AYAHANDA DATUK SERI NAJIB. 

ATAS LOBY KUAT ARWAH DATUK HARON IDRIS,BEKAS MENTERI BESAR SELANGOR DAN ADIB  ADAM BEKAS KETUA MENTERI MELAKA.

ISU INI MACAM MANA DAN CERITANYA MADEY TELAH DITERIMA MASUK SEMULA KE  DALAM UMNO? TELAH DITERANGKAN OLEH ADIB ADAM SENDIRI  PADA SAYA SEMASA SAYA MEMBEUAT (WANWANCARA) DENGAN BELIAU  DI KEDIAMAN RASMI BELIAU SEBAGAI KETUA MENTERI MELAKA UNTUK MAJALAH POLITIK BULANAN TERBITAN SAYA SENDIRI MAJALAH  YANG berjodol "SARIPATI".

UJUNG-UJUNGNYA D.S NAJIB NAK DI GULINGKLAN OLEH MADEY DENGAN BRBAGAI-BAGAI CARA DAN TEKTIK YANG TIDAK MENGIKUT AMALAN DEMOKRASI, 

PON BEGITU? D.S.NAJIB MASIH DI BAWAH LINDUYNGAN  DAN JAGAAN ALLAH SWT YANG MAHA BEERKUASA.

MADEY TOTALY GAGAL  WALAU PUN BELIAU KERJA KERAS SELAMA DUA TAHUN DAH NAK GULINGKAN D.S.NAJIB YANG DIKASIHI OLEH RAKAYAT MALAYSIA. MADEY FIKIR NAJIB ITU SAMA DENGAN PAK LAH YANG TELAH DIGULINGKANNYA DENGAN BEGITU SENANANG? .


MADEY DILIHAT BENAR -BENAR DAH LUPA JUGA ATAS EHSAN PARTI UMNO-LAH YANG BERI PELUANG DEPA JADI PRESIDEN PARTI UMNO DAN DI ANGKAT PULA SEBAGAI "PERDANA MENTERI" MALAYSIA YANG KE-4.

SATU-SATUNYA JAWATAN YANG MEMANG MENJADI IDAM-IDAMAN TOKOH-TOKOH POLITIK BUKAN SAHAJA DI MALAYSIA . MALAHAN OLEH TOKOH-TOKOH POLITIK DI NEGARA-NEGARA LAIN DI DUNIA INI YANG MENGAMALAKAN SISTEM DEMOKRASI.

TANPA PARTI UMNO MADEY NO BODY? MAKLANGNAY NIAT HATI MADEY NAK GULINGKAN NAJIB ITU? 

MEMANAG JADI AMALAN DAN KERJA-KERJA DAN PERMAINAN TOKOH-TOKOH DI ARENA POLITIK DI DUNIA INI.

JATUH MEN JATUHKAN SESAOARNG TOKOH ITU ADLAH LUMRAH.SIAPA YANG BIJAK DEPA MENANANG DAN YANG BANGGANG DEPA KECUNDANG.

TETAPI SEHINGGA SEKALIGUS NAK MENGKUBURKAN PARTI UMNO-BN ITU? KERANA DEPA MARAHKAN NAJIB? 


ADALAH SATU-SATUNYA TINDAKAN  DAN PERBUATAN MADEY YANG DAH MELAMPAU BATAS,HINA,BIADAP KURANG AJAR DAN KEJAM. 

BAK KACANG DAH LUPAKAN KULITNYA. MANUSIA JENIS APAKAH DEPA INI.?

sikap dan perbuatan yang melampau ini? Ia,harus ditentang habis-habisan oleh ahli-ahli Melayu dalam Umno dan juga oleh orang-orang Melayu yang patoh dan sanggop berkorban nyawa kerana parti Umno.

Satunya-satunya parti Melayu dengan susah payah telah ditubuhkan oleh tokoh-tokoh politik bangsa Melaya yang terdahulu dan sekaligus berjuang mati-matian untuk untuk mendapatkan kemerdekaan Persekutuan Tanah Melayu dari penjajahan British.

Kini namanya tel;ah bertukar jadi Malaysia sebaik sahaja Sabah dan Sarwak menyertai Malaysia.

Tiba-tiba! Madey legasi pendatang dari Kerala,India ini berserta dengan konco-konconya yang telah bersara sebagai PM dan sebagai Presiden parti Umno didapat didapati hendak mengkuburkan parti Umno dengabn sesuyka hatinya berdasar apa yang telah depa lafaskan?

Yang lebih parah lagi Madey yang dah bersara itu di dapatui masih sibuk-sibukj terus nak campur hal ehawal politik negara Malaysia? Kononya kerajaan pimpin D.S.Najib itu lemah dan sebagainya..

Depa fikir di dalam dunia politik Malaysia ini? Kononya depa itu adalah "super top"politikus. sangat diperlukan oleh negara Malaysia.Tanpa nya kononnya Malaysia ini berada di dalam keadaan bahaya dan sebagaianya?

Justeru itu depa di dapti masih terus nak campur dan sibuk2 nak campur hal ehwal politik Malaysia ini? Ujung-ujungnya lantasa Madey segera tubuhkan sebuah parti poitik di mana belaiau jadi boss besarnya gna untuk dijadikan platform politik untuk terus  menersu menyerang D.S Najib yng dilihatnya dari hari ke hari kedudukan  politk D.S Najib semakain teguh.Majoriti rkyat Malaysia telah menzahirkan sokongan yang pad  pada DS.Najib.


Poor lah...... seperti kata Tuanku Sulatan Johor,"Tak usah layan cakap-cakap politik orang dah tua itu.Depa macam dah hilang akal".

Jadi,segala cakap Mukhriz itu kononnya jika p[arti politrik barunya irtu menanag pada PRU ke-14 nanti.Tokh dari pucuk pimpinan parti mereka itu boleh pegang jawatan PM hanya dalam tempoh hanya (02) dua penggal sahaja.

Bolehkita rakyat Malaysia percaya???.Cakap-cakap Mukhriz  yang tak serupa bikin itu? Rakyat telah menyaksikan ketika Mukhriz di minta letakan jawatan sebagai Menteri Besar Kedah dulu itu?.Rakyat telah dapat menyaksikan betapa liatnya Mukhriz hendak meninggalkan kerusi Menteri Besar Kedah itu?

Apatah lagi dengan jawatan Perdana Menteri pula? Satu-satunya jawatan yang Powerfull dan puny berbagai -bagai "Preprogatif" power" itu? Kalau bapak borek? Maka anak pun rintek kan? Justeru itu berdasarkanj dengan segala tindak-tanduk Madey dulu2nya itu  hingga kini itu?

Kita orag-orang Melayu dan di dalam Umno khasnya dan juga orang-orang Melayu yang menjadi penyokong tegar kepada parti Umno walau pun anda berada di atas pagar sahaja?.

Demi kedaulrtan bangsa Melayu dan ketuanan kita pada Melayu Malaysia ini.Anda harus bersemangat kental dan harus punya Jati Diri yang tidak boleh dijual beli. Kita semua Melayu harus cintakan tanah ait dengan semuanya bangkit jadi sebagai(patriotic)negara untuk mempertahankan kedaulatan dan ketuanan bangsa Melayu dan tanah air kita Malaysia ini.

Kita harus sokong parti Umno ini cara berepadu dan jangan berbelah bahagi. Kita mesti tolak orang-orang yang niat hatinya tidak baik? Kita mesti tolak oranga-orang yang cuba hendak mengkuburkan parti Umno?

KITA harus benar-0benar kenali  sejauh mana sayang dan cintanya mereka kepada Mal;aysia ini? Atau hanya berpura-pura konon cintakan tanah air Malaysia ini ? Sebaliknya mereka dah pun kita kenalai adalah jadi dalang utama yang hendak menghancur  parti Umno dan negara Malaysia ini..Jika mereka itu yang hypokrit itu benara-benar sayang pada parti Umnoi dan Malaysia/

Kenapa  parti yang  Umno yang tertua di Malaysia ini yang dah mnemerintah Malaysia  dan rakyatya yang berbilang kaum itu hedak dikuburkannya???Mereka lebih jahat dari parti-parti pembangkang?

Kita mengakui bahawa  parti Umno dan pucuk pimpinan tertinggi-nya itu ada membaut kesilapan/ Tetatpi parti-parti pembnagang termasuk parti baharu yang dipimpin oleh Madey dan konco-konconya serta parti -parti pembangkang Malaysia itu lebih busuk dan lebih teruk dari Umno? )Posted by abnmulya //haji abu bakaar ninggal.blogspot.com at 2208 hrs on September 26,2016.).

No comments: