Monday, October 17, 2016

Jawapan Mursyidul Am Pas Merupakan Letupan Bom Pada Mahathir Dan Pemimpin- Pemimpin Parti Pembangkang Lain....

Presiden PAS Tuan Guru  Datuk Seri  Haji Abdul Hadi Awang


Oleh Haji Abu Bakar Ninggl

Selasa,Oktober 18,2016 @6.48am

SEMALAM iaitu pada hari Isnin,tanggal (17/10/2016) melalui ruangan Face Book tempatan (DUA) kenyataan politik oleh Ustaz Hashim Jasin, selaku Mursyidul Am PAS yang baharu dilantik oleh PAS bagi mengantikan kekosongan yang telah ditinggalakan oleh Datuk Dr.Haron Din yang mana telah kembali menemui penciptaanNya ( menghembuskan nafas terakhirnya) ketika beliau sedang melakukan pemeriksaan doktor pakar panyakit jantungnya di Amerika.

Kenyataan politik oleh Ustaz Hashim Jasin itu ia merupakan satu pukulan politik yang paling keras( pukulan K.O) terhadap parti-parti pembangkang.

Kenataan  politi ibarat bom itu dilihat semacam ditujukan khas kepada Mahathir,Muhyiddin di pari( Peribumi) Mat Sabu di parti ( Amanah) pada Datin Wan Azizah Ismail,Azmin Ali di (PKR) serta Lim Kit Siang dan anaknya Lim Guan Eng di parti DAP..

Kenyataan yang dibuat oleh Ustaz Hashim Jasin selaku Mrsyidul Am PAS yang baharu itu,adalah ekoran bersabit dengan kenyataan-kenyataan politik dari parti-parti pembangkang di dalam minggu ini..

Dalam minggu ini meneruisi  media sosial Face Book tempatan yang mana ada menyiarkan kenyataan tokoh-tokoh pemimpin politik dari parti-parti pemabngkng yang di dapti begitu ghairah hendak mengulingkn Datuk Ser Najib.

Tokoh politik yang dilhat begitu beriya-iya hendaka menggulingkan Datuk Seri Najib itu ialha ak lain dna tidak bukan yang diketuai oleh mantan Perdana Menteri yang jadi PM Malaysia selama 22 tahun atas ikhsan dan atas tiket politik parti Umno ( parti kerama)  diketuai oleh Mahathir.yang berhasrat hendak menemui serta berdailog dengan pemimpin-pemimpin tertinggi PAS supaya sudi bekerja sama.menentang parti Umno/BN.

Dalam konteks itu? Tokoh politik yang begitu sibuk membuat kenyataan politik kononya mereka sedaya upaya akan pergi menemui dan memujuk serta melobi para pemimpin tertinggi parti PAS lantas nak meminta parti PAS agar sudi menyertai kem parti-parti pembangkang dalam satu gabungan parti-parti pembangkang yang kuat.untuk menumpaskan dan mengkuburkan parti Umno/BN pada PRU ke-14 yang mungkin akan diadakn oleh kerajaan pusat pimpinan D.S.Najib.mungkin pada awal tahun 2018?

Mereka terpaksa mengatur  strategi politik yang rapi dan terssun demi untuk melaksankn agenda mereka yang bersifat MEGA ini cukup lama dah iaitu sejak February 2015 dulu dan mereka sudh menggunkan mesin kira-kira yag sangat besar untuk membuat perkiraan yng begitu  rai dn detail.

Oun begitu? Ujungujngna mereka telah merumuskan satu kesimpulan bukannya senang hendak mengalahkan parti Umno/BN? Kem Mahathir ini sedar pihak parti Umno itu adalah sebagai buah DURIAN dan mereka itu aalah pihak yang lemah  iaitgu sebagai mentimun.Resikonya sangat besar agar DURIN itu tidk digolek-golekan  terlalu kuat.Selaku mentimun/ Digolekkan pun kna dan jka tidk digolek pun kena?
Jika tidak ada yang suruh? Gadis 2 mua ini tentu tidak
 berani pijak-pijak gambar PM  D.S.Najib dan gambar
Hj.Hadi Awang
Mereka dilihat semacam tidak begitu yakin bahawa cita-cita,angan-angan angannya serta harapan mereka itu hendk menguasai Putrajaya tidak akan berjaya?

Angan-angannya itu ditakuti hanya tinggal jadi mimpi mereka dan langsung tidak akan  jadi kenyataan yang hakiki?

Ternyata bahawa mereka tidak mampu mengkuburkan parti Umno/BN? Sebaliknya mereka pula akan dibuburkan oleh D.S.Najib anak Melayu jati Pekan berdarah keturunan Bugis itu/.


Jika parti PAS sebuah parti Melayu yang nombor dua terbesar di Malaysia dan sekaligus parti politik yang mempunyai dasar politiknya untuk mendaulat "Syiar Islam"di Malaysia ini akan memberi jawapan tidak mahu dan tidak berminat untuk menyertai gabungan  parti-parti mereka?

Apatah lagi parti DAP yang telah kurang ajar kepada Presiden PAS, Tuan Guru Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang masih bertelingkah dan masih berkemlut politik?


Terutama sikap Ngo Bersih 4 yang didokong oleh parti-parti pembangkang didapati membenarkan gadis-gadis muda Cinaitu,,di khalayak ramai pula, secara terang-terangan telah memijak-mijak  dan melenyek-lenyek gambar muka D.S.Najib Tun Razak (PM) Malaysia yang dikasihi rakyat dan gambar Tuan Guru Haji Hadi Awang,seorang Ulamak besar Islam di hina gadis-gadis Cina itu dalam demonstrasi Bersih ke-4 tahun lalu.

Tindakan kurang ajar dan biadap itu tidak dapat dimaafkan dan tidak boleh dilupakan dari ingatan ahli-ahli Umno dan juga ahli-ahli parti PAS?

Lukanya dah hilang? Tetapi parutnya masih kekala abadi dan sudh tentu sangat susah untuk dilupakan?

Semua rakyat tahu bahawa dua parti ini sangat dibenci oleh PAS iaitu parti DAP dan parti Amanah pimpinan Mat Sabu ternyata musuh politik utama bagi parti PAS ? Parti DAP  dan parti Amanah,pimpina Mat Sabu yang melompat dari PAS dan tubuhkan parti Amanah itu?

Bertitik tolak akibat Mat Sabu dan konco-konconya setandan tewas dengan teruknya di dalam perjuangan politik untuk  merebut  jawatan tertinggi PAS pada Muktamar Agong PAS pada bulan Jun 2015 dulu itu?

Pada  hari semalam iatu pada tanggal (17/10/2016) melalui media sosial Face Book tempatan tanpa di jangka oleh parti-parti pembangkng didaptinya Ustaz Hashim Jasin,Mursyidul Am PAS yang baharu itu telah meletupkan "dua bom" besar dengan mengeluarkan ( DUA) kenyataan politik dengan menegaskan:dengan berkata:

(a)," PAS tidak akan sama sekalai bekerja sama dengna DAP lagi. ( Ustaz Hasyim Jasin).

(b)." PAS tidak takut untuk kalah pada PRU...Kalah dan tumbang serta runtuh kerajaan PAS tidak risau...yang PAS risau.Yang PAS risau kita tidak ada sumbangan ke arah menegakkan hukum Allah di negara ini...Itu yang kita bimbang.(Ustaz Hasyim Jasin).

(Posed by abnmulya // haji abu bakar niggal.blogspot.com. at 6.45 am on Oktober 18,2016).

No comments: