Friday, October 14, 2016

Mantan (MP) Umno Gombak Kini Memimpin Pertubuhan Cendekiawan Dan Professional Malaysia (CenPro).

Datuk Dr.Rahman Ismail bergambar dengan para penyokongnya sebaik sahaja beliau selesai mendaftarkan nama beliau sebagai calon parlimenKawasn Gombak, dari Umno /BN Gombak,di Sek. Men.Keb.Sungai Pusu,pada PRU ke-13.pada tanggal 0 hb.May 2013..
                              




                                                 




Haji Abu Bakar Ninggal
Sabtu,Oktober 15,2016 @ 4.25am.

Semasa Tan Sri Muhyiddin Yassin serbagai Timbalan Perdana Menteri dan merangkap sebagai Timbalan Presiden Umno dulu itu? 

Datuk Dr. Rahman Ismail , mantan Ahli Parlimen dari parti Umno , di Kawasan Parlimen Gombak, di angkat oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai salah seorang Ahli Jawatan Kuasa di dalam Biro Think Tank-nya itu.

Tan Seri Paduka Zaleha Ismail
sebagai Penasihat Eksekutif
( CenPro).
Apabila Tan Sri Muhyiddin Yassin telah di pecat dari parti Umno.Maka biro itu dengan sendirnya telah berkubur tanpa batu nensannya.

Hingga setakat ini dilihat masih belum ada sesiapa pun yang mahu mengambil inisiatif untuk terus menghidupkan biro Think Tank itu berfungsi seperti dahulu.

Menurut Datuk Dr. Rahman Ismail,bahawa biro think tank yang dipimpin oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin dulu itu ( Ahli-ahli Jawatan Kuasanya) dianggotai oleh pelbagai golongan cendekiawan dan golongan Profesional dengan pelbagai kemahiran masing-masing.


Datuk Dr.Rahman Ismail telah di
lantik sebagai Presiden ( CenPro).
Mereka itu terdiri dari para dokter,para peguam , Arketture,Enginering dan sebagianya yang sedang berkhidmat di Syarikjat swasta yang besar-besar berstatus konglimerat..

Disampin itu tidak ketinggalan juga para cendekiwan dan golongan profesionl dari Kementerian Pengajian Tinggi ada terlibat yang terdiri dari golongan Professor Madya dan Senior Lekcture dari berbagai Universiti dengan pelbagai juruan kemahiran mereka yang ada di Universiti-unversiti di Malaysia ini.



Berbaju belang2 itu ialah  Sdr.Razak Rashid Ghaus,
Bekas wartawan dari Berita Harian sebagai
Setiausaha ( CenPro).
Disamping itu ada banyak juga gologan profesional sebagai enginearing,Arkitek dan sebagianya telah menyumbangkn idea-idea yang super top sebagai panduan dalam usaha2 kerajaan untuk memajukn negara Malaysia lebih dynamik lagi..

Menurut Datuk Dr.Rahman Ismail bahawa dilihatnya tidak ada  usaha-usaha untuk menyambung biro Think Tank yang telah ditinggalkan oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin itu? 

Justeru itu,beliau bersama-sama Tan Seri Paduka Zaleha Ismail,mantan Menteri Umno,di era Perdana Menteri2 yang terdahulu.


Prof Madya Mohamad Md.
Yusof (AJK CenPro)
Mereka berdua mengambil inisiatif untuk menubuhkan Pertubuhan Ngo juga yang mana fungsinya lebih kurang sama dasarnya dengan biro Think Tank yang dipimpin oleh mantan TPM Malaysia itu,Tan Seri Muhyiddin Yassin itu dengan hanya mengubah namanya sahaja.

Pertubuhan baharu yang di asaskan oleh Tan Seri Paduka Zaleha Ismail bersama Datuk Dr. Rahman Ismail itu diberi nama sebagai (Pertubuhan Cendekiawan Dan Profesional Malaysia) yang pro- pada Kerajaan Umno/BN itu sendiri.

Berhubung dengan Ahli-Ahli Jawatan Kuasanya pun? Adalah sama dengan biro Think Tank pimpinan Tan Sri Muhyiddin Yassin.Malah akan  di tambah beberapa lagi jurusan kemahiran yang lain yang tidak ada  di dalam bio Think Tank pimpinan mantan TPM itu.

Pertubuhan ini dah pun didaftarkan dan telah pun di sahkan oleh ROS penubuhannya itu.Pun begitu? Aktiviti-aktivitinya sedang rancak di susun dan akan turun ke padang menemui rakyat sebaik sahaja segala aktiviti-aktivitinya itu telah selesai di susun dengan teliti. ( Posted by abnmulya // haji abu bakar ninggal.blogspot.com at 4.25 am on Oktoberr 15,2016.).
 

No comments: