Friday, October 21, 2016

Tidak Berhak Ganggu Ucpan PM

22 Oktober 2016 12:23 AM


Nik Aduh Nik Aziz
KUALA LUMPUR 21 Okt. – Ahli Parlimen Pasir Mas, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz menegaskan, mana-mana ahli Parlimen tidak berhak untuk mengganggu ucapan pembentangan bajet oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak walaupun wujud sindiran dan kecaman ke atas pembangkang.

Katanya, pembentangan bajet adalah hari besar untuk negara dan rakyat, oleh itu ahli-ahli Parlimen perlu lebih profesional ketika berada di dewan persidangan.

 “Masa untuk ahli Parlimen membahas dan menghujah bajet adalah selepas ini. Saya harap ia digunakan sebaik-baiknya oleh semua ahli parlimen tanpa membazirkan masa dengan perlakuan yang tidak profesional yang hujungnya mematikan masa dan peluang ahli-ahli Parlimen lain mengambil bahagian perbahasan dengan sempurna,’’ katanya.

Beliau berkata demikian dalam Facebook bagi mengulas tindakan pakatan pembangkang yang terdiri daripada DAP, PKR, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) dan PAN meninggalkan Dewan Rakyat ketika Najib membentangkan Bajet 2017, hari ini.(Utusan online().Posted by abnmulya //haji abu bakar ninggal.blogspot.com at 2.50 an on Oktober 22,2016.

No comments: