Sunday, November 20, 2016

Kenapa Tuan Ibrahim Tuan Man Ambil Peduli Tentang Maria Chin Abdullah Di Tahan Di Bawah Akta Sosma?

Datuk Seri Dr.Zahid Hamidi,TPM  dan merangkap Menteri dalam negeri Malaysia.





Oleh Haji Abu Bakar Ninggal
Isnin,November 21,2016 @ 2.12 am


Tuan Ibrahim Tuan Man ini melalui portal media sosail Malaysiakini,siaran  
jam 2.26 tengah hari,bertaikh (20/11/2016)di dapati banyak pula songelan-nya? 

Polis tahu apa yang mereka buat dan polis juga mungkin tahu segala rahsia yang telah dilakukan oleh Maria Chin Abdullah itu,sebaliknya Tuan Ibrahim Tuan Man itu sendiri tidak tahu?

Contohnya adakah Tuan Ibrahim Tuan Man tahu kenapa pihak polis telah menangkap banyak rakyat Malaysia yang telah terlibt dengan Gerakan Haram ISIS di Iraq,Yaman dan  di Syaria?Anda tidak mtahu kan?
Tuan Ibrahim Tuan Man,Timbalan Presiden PAS

Jadi,kenapa dan apakah jadahnya Tuan Ibrahim Tuan Man, dilihat tidak sabar dan tergesa-gesa buat komen bersabit dengan tindakan pihak polis itu dengan mengatakan tindakan polis itu kononnya tidak betul dan keterlaluan guna Akta Sosma tahan Maria Chin.Abdullah, Pengerusi BERSIH 5.0 itu?.

Pihak PDRM (Polis )mesti ada sebab-sebab yang musababnya. yang mana Tuan Ibrahim Tuan Man iitu sendiri langsung tidak tahu?

Agaknya, polis mesti ada tindakan semacam ada tindakan yang bersifat ( rahsia) yang telah dilakukan oleh Mara Chin Abdullah itu hinggakan Maria Chin itu di tahan di bawah Akta SOSMA?

Justeru itu,Tuan Ibrahim Tuan Man di nasihatkan,adalah lebih afdal,bersabar dan tutup mulut buat sementara waktu dan lihat dan tunggu hingga perkembangan yang terakhir bersabit dengan penahan Maria Chin Abdullah itu kenapa polis tahan di bawah Akta Sosma ?

Sedangkan peguam Maria Chin Abdullah pun didapati masih belum buat sebarang komen bersabit dengan kes Maria Chin Abdullah itu?

Anih bin ganjil? Kenapa Tuan Ibrahim pula dilihat hendak jadi jagoh atau hero dan sibuk-sibuk ajer buat komen politik melebihi berbanding dengan peguam dan tokoh-tokoh besar Bersih dan DAPig atau PKR atau pun dari parti (PPBM)parti chap Bunga yang mana Madey jafdi penasihat parti itu?
.

Apakah jadahnya itu?.Ada Urr ke atau dapat sedikit dedak ke? Jika,tak berada-ada? Masakan burung tempua itu bersarang rendah?

Sedangkan Timbalan Perdana Menteri merangkap Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr.Zahid Hamidi,bila di tanya oleh wartawan bersabit polis gunakan Akta Sosma itu telah menjawab dengan tegas,rengkas dan spontan berkata tanya-lah pada Ketua Polis  Negara (KPN).

Keraan TPM  itu sendiri telah berkata bahawa  beliau telah memberi mandat penuh pada (KPN) dalam kerja-keraja polis menanngani isu demonstrasi jalanan haram oleh pihak Bersih 5.0 itu.yang bermula pada tanggal (19/11/2016) itu.

(Posted by abnmulya // haji abu bakar ninggal.blogspot.com at 2.12 am on Novewmber 21,2016.).

No comments: