Monday, December 5, 2016

MADEY INI MUKA SELAMBA/TOYA, DALAM POLITIK..

Depa Boleh Pekakan Telinga Dan Butakan Mata Tentang Komen-Komen  Musuh-Musuh Politiknya Terhadapnya...




                                                                                                                                      

Oleh Haji Abu Bakar Ninggal
Isnin, Disember 05,2016 @9.23 pm.

MADEY ini kita orang2 Melayu semua dah tahu lama dah bahawa beliau bukannya Melayu.Beliau adalah Muslim Malbari dari kerala of India berhijrah ke Malaysia

Disebabkan beliau bukan Melayu asli hanya beragama Islam sahaja.Jadi, hati perutnya memang langsung tidak macam hati perut Melayu.


Tungku Abdul Rahman Putra itu, adalah seorang yang bijaksana dan firasatnya untuk mengenal peribadi sesaorang itu sangat luas dan tinggi firasatnya.

Maka itulah sebabnya Tunku awal-awal lagi sudah tendang Madey ini dari Umno. Kerana menurut Tungku (nature politik) Madey ini adalah seorang ahli politik ( pecah belah).

Apatah lagi apa yang depa hajatkan tidak kesampaian.dan depa jadi seorang pendendam yang gigih orangnya.

Disebabkan beliau bukan Melayu? Maka beliau tidak kisah langsung prti Umno itu hancur leburkah atau sebagainya. Depa ini sanggup berputih tulang dari  berputih mata.

Adalah kesalahan yang amat besar pucuk pemimpin tertinggi parti Umno terima semula depa sertai Umno pada tahun 1972 dulu itu.
Seperti kata Tengku Razakleigh Hamzah ( Ku Li) pada Datuk Seri Najib baru-baru ini. Dan D.S. Najib dah pun dedahkan pada ( PAU 2016) Umno di dalam ucapan penggulongnya ( penutupnya) yang mana Ku Li ada buat komen," Umno sudah salah pilih?"

Kutip tokoh politik yang bernama Madey berbanding dengan Ku Li kalah hanya 40 undi dalam pertanding merebut jawatan Presiden Umno pada tahun 1987..Jika Pemuda yang diketuai oleh D.E.Najib lontar undi-undi pemuda pada Ku Li? 

Madey dah kalah.Maka Ku Li-lah jadi Perdana Meneri Malaysia? Jika Ku  Li jadi PM penulis rasa parti Umno tidk jadi caca merba keadaan polityiknya sepeti yang kita lihat pada hari ini?

Itulah kelemahan Umno yang paling ketara sekali.Tungku sudah beri petunjuk?Tetapi dipandang sepi aje petunjuk yang telah diberikan oleh Tunku itu? 

Kini,Tangan Umno yang cencang?? Maka bahu Umno-lah yang harus pikul berat atau rengan?

Sekarang apa dah jadi? Sesal kemudian tidak berguna lagi.Nasi sudah menbjadi bubur.Yang penting sekarang kita UMNO dan anggotanya perlu lakukan tindakan yang positif. Madey ini mesti ( dipencilkan dan dipulukan dengn sehebatnya).


Ertinya? Baikot dan pulaukan dia tanpa sedikit pun pertimbangan yang ada perasaan belas kesian?


Kita pulaukan macam orang2 kampung pulaukan orang2 kampung yang tidak oergi solat Jumaat.) sepencil2 jadinya. Jangan beri muka langsung biar depa jadi kera sumbang?.

Biar dia bercium mulut dengan DAPig? Tak usah pedulikan.Itu dia punya fasal dia punya problem?.

Apa guna ada di antara ahli2 Umno dah lama yang Madey lantik meereka jadi menteri dulu nya? Didapati sering sebut2 tentang jasanya Madey yang banyaak ketika jadi PM?

Itu bukan jasa? Itu adalah tanggung jawbnya kerana beliau mati-matin hendak jadi PM.Berapa ramai penentang2 politiknya dah jadi mangsanya di masuk ke peti sejuk?

Berapa ramai Timbalan Perdana Menterinya dah di kondemkan oleh beliau dengn begitu sahaja tanpa belas kasihan? Kini beliau dah keluar dari Umno.Bukan kita pecat dia?Dia yang pilih sendiri.

Lebih parah lagi dia didapati sanggup dan tergamak tubuhkan parti politik yang baharu dengan tujuan hendak hancurkan parti Umno/BN .Yang mana telah memberi peluang dan dah banyak berjasa pada beliau? Tanpa Umno siapa dia legasi dari Kerala of India itu? No body.


Madey sendiri langsung tidak tahu kenang jasa dan membalas jasa baik Umno selama ini? Kenapa kita harus kenang jasa depa? No where man!.

Malah dia kini dah jadi pengkhianat pada Umno pada bangsa Melayu dan negara Malaysia.

Pemimpin2 DAP dan parti DAPig semasa dia berkuasa dulu sebagai PM telah dikeji dan dihinanya begitu rupa ?

Kini dah jilat semula ludah dan kahak2 yang telah diludahkannya itu tanpa jaga maruahnya sebagai nagarawan agung semata-mata keran politik hendak tujuk pandi hendak kuburkn Umno/BN?

Yang lebih penting pada parti Umno pada masa sekarang ini? Ialah Umno mesti kuatkan pengaruh2 di kawasan majoriti Melayu dan kerja sama sederap dengan parti PAS harus segera ditautkan hingga berjaya.

DAPig hanya berharap menang di kawasan majoriti Cina. Jika DAPig menang semua kawasan majoriti Cina pun? DAPig tidak boleh berkuasa.sebagai induk untuk meneraju kerajaan pusat?

Parti-parti Melayu seperti PKR/AMANH/BERSATU itu? Kali ini Umno/BN mesti buat macam PRU tahun 2004, penggal pertama Pak Lah jadi (Perdana Menteri) sebaik sahaja dah ambil alih jawatan itu dari Madey.
Kini  berpeluk-pelukan dengan Lim Kit Siang (DAPig).
Kita Lihat siapa main siapa antara dua  syaitan ini?

Umno/BN mesti sederap kalahkan calon Melayu dalam PKR/Amanah/Bersatu dengan keputusan kosong 100%dapat telur busuk. Buat macam keputusan PRU ke-11 pada tahun 2004 ketika Pak Lah jadi PM ke-5 sebaik sahaja mengambil alih kuasa dari Madey. 


Pak Lah dapat kejayaan pilihan raya yang gilang gemilang dan terbialng.Mendapat kemennagna (Land siled Victory) yang Madey pun tidak pernah catit sejarah itu yang begitu unik walau pun dah 22 tahun da berkuasa dan telah melalui 4/5 pilihna raya?

Sebaliknya Madey buat komen dalam parlimen lebih banyhak pembangkang lebih baik kononnya. Lihat Madey dan hati nuraninya itu.Tidak pernah mahu melihat kejayaan orang lain  lebih dari beliau?

Sepatah kata tahniah pun keluar dari mulut Madey berhubug dengan kemenangan gilang gemilang  dan terbilangan yang dicapai oleh Pak Lah pada penggal pertama beliau beetugas sebagai Perdana Menteri Malaysia ke-5.

Biarkan Madey bekerja sama dengan DAPig. Itu depa punya fasal,tidak usah pedulikan langsung.. Umno/BN harus jaga baik-baik tugas mereka itu agar jangan ada (lope hole) langsung walaupun sebesar lubang jarum.

Kita dari Umno dah tahu dah Madey ini tidak kenang jasa dan tidak peduli dengan survival Umno lagi.Ynag beliau fikirkan ialah survival untuk partinya ajer ?

Bersabit dengan Madey ini pepatah lama Cina ada berkata , " Jika anda meminum air perigi dengan enaknya? Maka anda sekali-kali jangan lupa dengan orang yang menggali perigi itu?".

Tapi Madey tidak berpegang pada filasafah itu? Beliau adalah ibarat
( kacang lupakan kulit).Lepas jembatgan tongkat dibuang?).   

Mukanya selamba dan toya ajer ?Apa ajer orang hentam dia? Nature politik,dia boleh buat pekak telinga dan butakan mata? langsung dia tidak malu dan tidak segan dengn segala sindiran musuh-musuh politiknya itu?

Jika kita pulaukan dia 100% barulah dia sedar langit ini tinggi atau rendah? Di sebakan beliau ini dan anak-anaknya dah billior air kini telah punya banyak wang dan punya banyak kroni yang boleh menolongnya?

Madey ini boleh dilenyapkan pengaruh politiknya dengan satu syarat iaitu dengan tindakan drastik harus di ambil ke  atas beliau.Apa caranya terpulanglah pada pucuk pimpinan tertinggi Umno yang harus memikirkan?( Posted  by abnmulya // haji abu bakar ninggal.bnlogspot.com at 2123 hrs on Disember 05,2016).

No comments: