Thursday, December 1, 2016

Mahathir: Pengkhianat Pada Umno,Pada Bangsa Melayau ,Pada Negara Malaysia.--Najib

Presiden Umno yang ke-6 Datuk Seri Najib sedang memberi ucapan dasar  parti Umno pada PAU2016 pagi semalan di Bangunan PWTC di Kuala Lumpur.




Jumaat Disember 02,2016 @3.05 am.





PRESIDEN Parti UMNO Datuk Seri Najib Tun Razak,dalam ucapan dasarnya di pada semalam pagi, di-Majlis Pembukan Persidangan Agung Umno (PAU) di Bangunan Putra World Trade Centewr (PWTC) di  K.Lumpur.

Dalam ucapan yang panjang lebar bersabit dengn kemelut politk antara beliau dan kerajaan pimpinannya dengan bekas PM Dr. Mahathir yang menurut D.S.Najib bahawa Dr.Mahathir yang mana telah kita tumpahkan taat setia ketika beliau sebagai Presiden parti Umno  dan sebagai PM Malaysia selama 22 tahun lamanya itu di dapati tergamak melakukan khianat pada Umno/bangsa Melayu/negara Malaysia.
Sebahagian dari para Perwakilan  yang hadir  pada PAU2016
di Bangunan PWTC i Kuala Lumpur.D i hari pembukaannya 
berpakaian rasmi Umno berwarna biru belaka.
Sedangkan beliau adalah bekas ahli Umno yang telah memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia selama 22 taun atas tiket parti Umno .

Dr. Mahathir sering disokong   oleh pucuk pimpinan tertinggi Umnodan kami sering membela dan mempertahanakan kedudukannya ketika beliau sedang menghadapi beberapa krisis yang besar.
(Photo PAU2016)

Semua pucuk pimpinan Umno dan juga Majlis Tertinggi Umno berhempas pulas membela beliau mempertahankan beliau dari isu-isu besar yang telah menimpa dan menghempet ke atas kepimpinannya dan itulah sebabnya beliau boleh terus kekal pegang jawatan PM hingga 22 tahun.

"Isu yang paling  kronik ialah pada tahun 1988 di mana parti Umno telah di haramkan oleh mahkamah akibat kes yang difailkan oleh Ku Li. Maka Umno baru perlu ditubukan.Kita berdiri teguh di belakang beliau sebagai tanda bahwa kami  tetap setia ( wala) pada pimpinannya? 

Menurut D.S.Najib ekoran dari kes itu sehinggakan Tengku Razleigh Hamzah berkecil hati dengannya kerana menyebelahi dan menyokong Dr.Mahathir yang sedang berkonprontasi dengan Ku Li. 

Dalam isu kes yang di bawa oleh  ku Li itu? Maka Umno lama itu diharamkan oleh mahkamah.Jika kita dari barisan pucuk pimpin Umno tidak berdiri teguh di belakangnya? Tidak wala? Dr,Mahathir dah tewas pada kes yang Ku Li timbulkan itu.

"Inilah balasan yang kami terima dari Mahathir. Lepas jembatan tongkat dibuang? Ibarat kacang lupakan kulit," ujar  D.S.Najib

Di antara  ucapan Datuk Seri Najib yang tegas yang telah diluahkan di hadapan para perwakilan Umno yang hadir dari seluruh Malaysia dan sekaligus dihadapan para pemerhati(PAU) yang beribu-ribu ramainya hadir ke perhimpunan itu di Bangunan PWTC itu.

Justeru para perwakilan dan para pemerhati PAU itu berkesempatan mendengar luahan dari D.S. Najib, Presiden parti Umno yang ke-6 itu secara terbuka dan secara berterus terang berhubung dengan kemelut politik yang sedang melanda parti Umno dan kerajaan pimpinnya yang tidak habis-habisan terus menerus dipanjangkn oleh Dr. Mahathir dari Feb 2005  hngga kini.

Kemelut politik itu di wujudkan oleh bekas Perdana Menteri yang ke-4  Dr.Mahathir Mohamad yang mana telah membuat berbgai onar dan fitnah2 politik. 

Menaburkan berbgai-bagai fitnah politik yang tiada buki-bukti yang sahih dengan tujuan semata-mata untuk kepentingan peribadinya yang tidak dilayan oleh D.S.Najib. 

Akibatnya Dr.Mahathir terus hendak menjatuhkan D.S.Najib dari jawatan Perdana Menteri yang sedang di sandangnya itu.

Maka dalam ucapan dasar di Majlis Perhimpunn Agung Umno pada semalam pagi itu?
Datuk  Seri Najib semacm tidak lagi dpat menahan kesabaran akibat fitnah-fitnah palsu yang telah dilontarkan tewrhadapnya. 
Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr.Ahmad
 Zahid Hamidi sedang bersalaman dengan  perwakilan
 di Majlis PAU tahun ini.(PAU2016)

Justeru lantas D.S.Najib menuduh Tun Mahathir Mohamada,bekas Perdana Menteri Malaysia itu merupakan punca kemelut politik dalam parti Umno.

Maka kini Mahathir telah dan sedang melakukan  pengkhianatan dan pendurhakaan kepada parti Umno,pada bangsa Melayu dan kepada negara Malaysia khasnya terhadap D.S.Najib serta pada  kerajaan di bawah pimpinanya sebagai Perdana Menteri Malayia yang ke-6.


Menurut D.S.Najb bahawa Dr. Mahathir, adalah tokoh politik negara yang dah jadi sebagai pengkhianat kelas pertama pada Umno, pada bangsa Melayu dan pada negara Malaysia.

Walaupun beliau telah diberi peluang oleh parti Umno berkuasa dalam politik Malaysia pulohan tahun dah pegang jawatan PM hingga 22 tahun lamanya atas tiket parti Umno.

"Kini Dr.Mahathir dari seorang negarawan besar? Sebaliknya dah jadi penderhaka pada parti Umno,bangsa Melayu dan negara kerana dilihat telah bersengkokol rapat dengan pemimpin2 Parti DAP.

Sebuah parti yang mana dulu-dulunya jadi musuh utama Mahathir semasa beliau pegang jawatan Perdana Menteri Malaysia selama 22 tahun atas tiket Umno,"tegasnya dengan nada yang keras dan tegas.

Menurutnya,kini  Mahathir dilihat telah bekerja sama politik yang begitu erat pula dengan parti DAP dengan tujuan yang jahat semata-mata untuk nak kuburkan parti Umno/BN.

Seterusnya D.S.Najib meminta dan menyeru kepada para perwakilan Umno di Majlis tersebut harus terus menerus bersatu padu menyusun barisan Umno di dalam parti Umno bebih erat dan lebih gagah perkasa.

Siap siaga pada perjuangan Umno dalam menggalas pertempuran sengit pada PRU ke-14 yang mana pada hemat D.S.Najib merupakan pertempuran yang amat b esar dan amat sengit di dalam sejarah  dalam Barisan Nasional memegang kekuasan politik parti Umno yan mana dah hampit  berusi 70 tahun dah berkuasa sebagai parti induk meneraju kerajan pust.

PRU ke-14 itu ianya merupakan ( ibu segala pilihan raya) yang akan diadakan tidak berapa lama lagi.Ertinya Umno/BN akan berada di dalam perang politik yang sangat hebat dan sangt genting kedudukan politiknya. Ertinya Umn/BN terpaka menghadapi  hidup atau matinya Umno/BN?
Di hujung uxapan dasarnya di hari pembukan majlis PAU
 Datuk Seri Najib membaca doa selamat memohon taufik
 dan hidsayah dari Allah SWTDzat yang Esa. Perwakilan
wanita ini tidak dapat menahan sebak di dada lantas
menangis kesedihan akibat mendenagar  doa permohonan
 Datuk Seri Najib Tun Razak itu. 
 "Juteru, kita dari Umno/BN harus melakukan satu ( Jihad besar)terus menerus menggembling tenaga kerja dengan bersungguh-sungguh menentang musuh durjana kita itu selagi kita masih bernafas demi menentang musuh2 Umno yang bertekad hendak menghancurkan kesenambungan Umno/BN terus kekal sebagai parti induk yang menjadi teras kerajaan pusat Malaysia," katanya lagi.

Menurut D.S Najib bahawa  PRU ke-14 yang akan daang ini meruPakan sau-satu peperangan politik yang sangat penting dan ia menjadi (Ibu segala PRU) yang mana Umno/BN akan di tentang oleh Dr.Mahathir bekas PM dari parti Umno dulunya itu.

Kini sudah bergabung tenga dan kekuatan bersama-sama parti-parti pembngkang yang lain di mana parti DAP akan menjadi kuasa penentu mennang atau kalah Umno/BN? Disebabkan pngndi-pengundi  etnik Cina kini dah di dominasai oleh DAP dan dah tinggalkan parti M.C.A. dan parti Gerakan.

Jika Umno/BN tewas pada PRU ke-14 itu nanti? Ertinya landskape politik Malaysia akan berubah secara drastik. Maka kita bangsa Melayu dan kaum bumiputra lainnya akan menjadi peminta sedekah dalam negeri sendiri 



Kita semua maklum bahawa  DAP adalah satu-satunya parti yang berfahaman lebrel dan sekuler dan racis. Anti agama Islam dan anti hak-hak keistimewaan bumi putra.
Di hari penutup  (PAU2016  )semua para perwakilan lelaki dan
wanitanya  memakai pakaian rasmi Umno berwarna marah.

Dan lebih malang lagi DAP adlah parti yang anti instiyutsi raja-raja Melayu.Mereka mahu jadikan Malaysia ini  sebuh negara Republik sama sepeti telh mterjadi di Singaura yangdikusai parti PAP di mana parti DAP ini adalah anak kelahiran dari PAP dari Singapura itu..

Andainya DAP dan bersama-sama parti komponennya itu menang? Mereka akan  mnelakukan perubhan yang begitu drastik. 

Mereka akan mansuhkan semua hak2 istimewa Melayu dan bumiutra dan juga institusi raja-raja  kita.Universiti UiTM akan dirobah sistemnya yang mana akan membenarkan semua kaum boleh belajar di Universii tersebut.

Justeru itu kita tidak mahu semua itu berlaku dan terjadi/Maka itulah sebabnya  beliau sebagai Presiden Umno dan sebagai pengerusi Barisan Nasional menyeru dn  meminta  selurh anggota Umno/BN di seluruh Malaysia ini harsatu padu bekerja kuat dalam satu saf yang cukup kukoh dan mantap.

Bersiap siaga menentang apa sahaja gempuran yang bakal akan dihadapkan oleh parti-parti pembangkang yang begitu kepingin dan begitu kemaruk hendak merasai  berada di Putrajaya.Cita-cita dan harapan mereka itu harus kita cegah dengan apa cara sahaja hata kita terpaksa korban jiwa dan raga kita. (Posted by abnmulya //haji abu bakar ninggal,blogspot,com at 3.05 am on Disember 02,2016).

No comments: