Saturday, December 3, 2016

Datuk Seri Najib Presiden Umno Dan Tuan Guru Haji Hadi Awang Peresiden PAS Bersama Di atas Pentas Di Padang Titi Wangsa Pagi Esok





Haji abu bakar ninggal
Ahad,Disember 04,2016 @ 1.27am.


PERHATIAN!!! pada pagi esok,esok,esok!!! Jangan lupa bahawa pada pagi esok, pada jam 8.oo pagi, hari Ahad, tanggal (04/12/2016) bertempat di padang Setia Wangsa,Kuala Lumpur. 

YAB Perdana Menteri yang ke-6 Malaysia merangkap Presiden parti Umno yang ke-6 Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak, bersama dengan YAB Tuan Guru Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang, Presiden parti PAS, merangkap sebagai Ahli Parlimen Dari Marang,Terangganu akan berada dipentas yang sama esok pagi.


Insya Allah ! Mereeka akan berada di pentas perhimpunan raksaksa di Padang Setia Wangsa K.Lumpur.

Rakyat Melayu yang beragama Islam terutamanya yang cintakn pada perdamaian dan keamanan sesama manusia dan juga juga pada lain-lain kaum, tidak kira apa-apa agamanya, diseru dan diminta hadir jika punya masa kelapangan datang beramai-ramai menujukan semangat solidariti bencikan pada kezaliman..

Rakyat Malaysia akan berpeluang menyaksikan buat kali pertamanya, kedua pemimpin yang berlainan fahaaman idelogi politik ini berada di atas pentas politik yang akan melafasan kutukan dan bantahan mereka bersama-sama di atas pentas untuk melafaskan nada bantahan terhadp kerajaan Maymar yang kejam danzalim itu...

Sebaliknya memberikan sokongan yang kuat dan padu terhadap rakyat Islam Rohingya atas kezaliman ke atas mereka rakyat Rohingya cara-cara yang sangat  kejam dan zalim ala-ala babarian olleh kerajaan Maymar ke atas rakyat Rohingya yang menduduki daerh Rokanie hanya seramai 8 juta orang itu.

Tindakan zalaim yang tidak menghormati hak-hak asasi manusia itu wajib dikutuk sekuat-kuatnyan kerana tindakan kerajaan Maymar itu merupakan tindakan babarian di era tamadun dunia yang dah begitu maju ini? .
Tindakan zalim yang bersifat (babarian)itu harus di tentang oleh masyarakt antara bangsa dunia dengan segera atas nama hak asasi kemanusiaan yang mana sama sekali telah melanggar roboh dan bertentangan.dengan( Piagam Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu dunia) yang beribu pejabat di New York.

Dalam isu-isu yang bersabit dengan (Akta Hak-Hak Asasi Kemanusian ) yang ada termeterai di dalam  Piagam Bangsa-Bngsa Bersatu 9 United Nation Organation,di mana secara ternagan-terangan ada menyebukan bahawa tiap-tiap negara yang telah menjadi anggota badan PBB itu?

 Harus patuh dengan isi-isi piagam itu serta terus memelihara nilai2 hidup kemanusian seperti mana yang telah dinyatakan oleh PBB dengan tegasnya.

Sesuai dengan apa yang ada termeterai  di dalam PIAGAM ( PBB) itu  Sekuriti Counsols . Maka (PBB) didaptai telah bertindak tegas dan berkesan di Bosnia akibat kezalimanyang melampau bangsa Serbia dulu itu ke atas bangsa Islam Bosnia.

Justeru marilah kita semua orang2 Melayu yang beragama Islam ( bergerak sederap) menunjukkan sikap SOLIDARITI kita tak mengira fahaman politik masing2 berlainan demi tidak mahu membenarkan sesebuah kerajaan atau sesebuah penganut agama lain hatta ke atas penganut agama Islam terutamanya hendaklah dipastikan tidak ditindas oleh sesiapa pun,

Baik di mana sahaja mereka berada di seanteto dunia ini.Hak asasi sebagai manusia yang bebas harus dihormati walau pun negara-negara itu kecil sahaja bilangan rakyat mereka.

Hidup Islam,Hidup Melayu,demi untuk kita berusaha mempertahankan dan memberi tempat kesinambungan pada amanat yang telah di.Wariskan oleh Nabi kita Muhammad SAW di mana kita semua adalah sebagai khalifah2nya.

Sebagai khalifahNya untuk menjaga serta memelihara keSucian , kemulian dan KESUMULAN agama Islam kepunyaan Allah SWT Yang Maha Esa di mana Nabi Muhamad SAW adalah pesuruhNYA. Amin!! Amin!Amin! Ya Rabbal Alamin!

( Posted  by abnmulya // haji abu bakar ninggal.blogspot.com at 1.27 am on Disember 04,2016. 

No comments: