Wednesday, January 4, 2017

Melayulah Punya Hati Paling Baik Di Dunia ini






Oleh Haji Abu Bakar Ninggal
Khamis, January 05,2017@4.59 pm.



Madey you itu dah lupa ke?Se elok-eloknya you itu harus sedar bahawa you itu adalah beragama Islam,tetapi legasi pendatang dari Kerla India.Datang berhijrah ke Malaysia Ini.Satu hakikat yang tidak boleh di nafikan? 

Ialah legasi you itu  berhjijrah ke Malaysia semata-mata mahu mencari nafkah hidup di Malaysia ini.Kerana kehidupan di Malaysia adalah lebih baik dari negerai asal legasi you itu?

Sebagai penganut agama islam yang kuat iman dan taqwanya pada Allah SWT. Bahawa orang-orang Melayu Islam di Malaysia ini telah tercatat di dalam sejarah Malaysia. Sering bertoleransi dalam segala tindak tanduknya sesuai dengan tuntutan agama Islam itu sendiri..

You pun tahu bahawa bangsa Melayu Malaysia ini terkenal dengan bersopan santun, berbudi bahasa dan sangat mesra akibat hatinya yang sangat baik itu.. Tetapi saya dan semua bangsa melayu sangat tidak bersetuju dengan tuduhan you bahawa bangsa Melayu di Malaysia ini punya perasaan hati yang hasad dan dengki?

Kami tolak 100% tuduhan you itu dan kami membantahnya dan sekaligus mahu you meminta maaf.atas tuduhan  you yang tidak berasas itu.

Kalaulah Melayu Malaysai ini hasad/dengki hatinya? You tidak dapat merasai jadi Perdana Menteri Malaysia atas tiket parti Umno dan berjaya pegang jawatan itu hingga 22 taun lamanya. 

Tunku Abdul Rahman Putra,Perdana Menteri Malaysia  yang pertama hanya pegang jawatan PM setakat 13 tahun sahaja. Ertinya  9 tahun lebih dari Tunku Abdul Rahaman Putra.

Apa yang you rasa dan nikmati kebahagian hidup you sekeluarga di Malaysia ini sejak dulu-dulunya hingga ke hari ini?

Adalah atas bantuan dan sokongan orang-orang Melayu dari Umno khasnya dan majoriti rakyat dari bangsa Melayu yang berada di atas pagar yang telah mengundi Umno dalam beberapa PRU sepanjang you berkuasa 22 tahun (as a Prime Minister of Malaysia).

You harus ingat kembali bahawa you dulu telah pun dipecatt keluar dari parti Umno pada tahun 1969 oleh Perdana Menteri pertama dan Presiden Umno pertama Tungku Abdul Rahman Putra Al-Haj.,


Sebab2nya kenapa you di pecat/? Saya rasa tidak perlu saya huraikan di sini.Kerana you tahu sebab2nya dan para pemimpin Umno di era itu pun tahu.

Saya ulangi sekali lagi.Tidak perlu saya huraikan di sini kerana you sendiri pun tahu sebab2nya dan para pemimpin di era itu pun tahu.

Pada tahun 1972 arwah Tun Razak Hussin yang ketika itu sebagai Perdana Menteri Malaysia yang ke-2 dan merangkap sebagai Presiden parti Umno yang ke-2 telah terima semula you menyertai parti Umno dengan hati yang tulus ikhlas.

Maka jadilah semula you sebagai ahli parti Umno.Jika orang-orang Melayu di dalam Umno itu punya hati yang busuk dan hasad/dengki?

Seperti mana you tuduh itu? Kenapa mereka terima you menyertai semula dalam parti Umno?
Apakah you fikir tidak ada orang-orang Melayu bumiputra yang lebih pandai dari you ketika itu ke?

Jawabnya masih ada banyak sekali sedang beratur hanya menunggu giliran sahaja? Hanya nasib you ajer baik maka digerakkan oleh Allah SWT pada hati-hati para pemimpin Umno di era itu menerima you atas dasar ukwah sesama umat Islam pada hati orang-orang Melayu di era Tun Razak itu?

Meereka terpanggil untuk menyokong keputusan yang telah di ambil oleh Tun Raak Hussin itu. 

Walaupun puak-puak dari Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj tidak begitu setuju dan tidak happy dengan keputusan yang telah diambil oleh pemimpin-pemimpin Umno di era Tun Razak itu?

Bertitik tolak dari situlah maka karier you dalam arena politik Umno maju setapak demi setapak hingga you berjaya pegang jawatan Perdana Menteri atas tiket parti Umno( parti orang2 Melayu) selama 22 tahun sehingga you bersara pada tahun 2003 .

Hakikat ini tidak boleh you nafikan?

Bila you berundur pada tahn2003 itu.Jawatan PM itu you serahkan tanggung jawabnya pada Pak Lah untuk menggalas-nya.Yang mana pada masa itu Pak Lah sedang jadi TPM you dan juga sebagai Timbalan Presiden parti Umno..

Tetapai sedihnya bila you sudah keluar dari parti Umno pada tahun 2015 dan telah tubuhkan Parti Peri Bumi Melayu (PPBM) dengan anak you Mukhriz dan Muhyiddin Yassin? Sikap politik you 1000% berubah.Sikap ini sangat menduka citakan?

Jasa Tun Razak yang terima you menyertai semual Umno akibat ditendag oleh Tunku Abdul Rahman? Langsung tidak you kenang jasa bai Tun Razak itu Hilang lenyap dari ingatan dan juga dari pendagan you?



Datuk  Seri Najib yang telah selamatkan you dari kalah di tangan Tengku Razaleigh Hamzah dengan memberi sokongan kuat pada you dengan  cara semua undi dari sayap pemud sebanyak 100 undi itu bulat-bulat mengundi you dalam pertarungan you dengan Ku Li hendak merebut jawatan Presiden Umno pada tahun 1987

Hakikat ini seharusnya  you akui.Tanpa sokongan dari D.S.Najib ketika itu sebagai Ketua Sayap Pemuda  Umno yang berpengaruh dan demi taat setia D.S.Najib pada you?

Beliau telah menolak permintaan kerja sama politik dengan Ku Li. Dalam pertandingan antara you dan Ku Li itu? Bekeputusan dengan kekalahan Ku Li hanya 40 undi sahaja.

Ujung-ujungnya Datuk Seri Najib hendak you gulingkan dari terus memegang jawatan Perdana Menteri. Akibat apa? Akibat Datuk Seri Najib tidak mahu bersengkokol dengan dasar-dasar politik you yang hendak jadikan Datuk Seri Najib sebagai boneka politik you? .

Bila you dapati D.S.Naji sebagai Perdana Menteri Malaysia yang berprinsip tegas dan enggan mahu tunduk dengan kemahuan you dan tidak mahu memperkenankan apa yang jadi permintaan you yang bersifat kepentingan peribadi itu?

Bukan demi kepentingan rakyat jelata yang umumnya masih miskin yang memerlukan sokong dna bantuan dari kerajaan Umno/BN?

Maka  mulai Feruary 2015 didapati you mula cuba hendak merosakkan nama baiknya Datuk  Seri Najib degan cara politik you yang kotor mula mengorbitkan isu-isu politik yang tiada? 

Tapi sengaja you adakan/ Dan isu itu pada mulanya you orbit secara kecil-kecil ajer/Kemudian you tingkatkan dengan cara yang sangat offensif yang boleh memalukan marah nama baik D.S.Najib? Tetapi ternyata you gagal dan kantoi?

SOKONGAN BANGSA MELAYU DI PANDANG SEPI AJER.

Yang paling saya sedih dan juga orang-orang Melayu umumnya pun rasa sedih sekali ialah, tentang sokongan orang-orang Melayu di dalam Umno yang telah mempertahankan dan menyokong kepimpinan you dengan begitu setia? Ketika you berada di dalam Umno selama 22 tahun you jadi PM?

Langsung tidak you kenang sebaliknya you cera parti Umno serta pemimpinnya dengan bermacam2 cercaan yang tidak wajar dan you tergamak mendoakan Umno/BN tewas di Sarawak dan dalam PRK parlimen Sunagi Besar dan di Kuala Kangsar,di Perak itu.

Sehingga di hari ini di dapati you begitu tega dan tergamak megatakan dan membuat tuduhan bahawa orang-orang Melayu punya perasaan hati yang (hasad/dengki?).

Paling sedih dan sangat menyedihkan hati orang-orang Melayu? Bila di dapati tergamak you berkatata," bahawa you tidak takut bersaing dengan bangsa Cina berbanding dengan orang -orang Melayu pada persepsi you kononnya  orang-orang Melayu ini punya perasaan hati hasad/dengkii.".

Bergitu hina dina-nya pandangan you terhadap orang-orang Melayu yang telah banyak membantu dan menolong you hingga ke mercu kekuasan politik yang idam-idamkan.

Susu diberi? Makan you balas dengan tuba pula? Adakah ini patut dan cara you membalas segala budi baik dn pengorbanan yang orang-orang Melayau Malaysa berikan kepad ayou dan selurh keluarga you? Jawabnya sangat tidak patut.Le[ps jembatan? Maka tongkat you lontarkan jauh-jauh sekali?

ORANG MELAYU MEMBANTAH DN TAK DAPAT TERIAMA TUDUHAN MADEY ITU

Saya sebagai orang Melayu bumiputra asali/jati di Malaysia ini sangat marah dan tidak dapat terima bila saya baca unggapan kata-kata you seperti tertulis di gambar lukisan di atasa itu? i

Madey! Tanpa pertolongan orang2 melayu dalam parti Umno  dan juga orang-orang Melayu di luar parti Umno yang setia  pada perjuangan parti Umno yang berada di atas pagar? Maka you anak beranak tidak boleh menikmati angin  kesengana hidup dan  jadi kaya raya hingga bertaraf billion air.

Sekaligus you tidak boleh mempunya harta/wang sebanyak USD44 billion seperti telah tersiar di media sosial antara bangsa pada hari ini?
Berita itu juga telah pun disiarkan dengan luasnya oleh media sosial; Facebook tempatan pada hari ini juga?( Posted by abnmuya // haji abu bakar ninggal.blogspot.com at 1659 hrs on January 05,2017.).

No comments: