Wednesday, January 18, 2017

Ramalan Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj Terhadap Mahathir Dah Pun Jadi Kenyataan





Oleh Haji Abu Bakar Ninggal
Khamis,Januaray 19,2017 @ 11.45 am 


Di era Tunku Abdul Rahman Putra Al Haj sebagai Perdana Menteri Malaysia yang pertama dan merangkap sebagai Presiden parti Umno yang pertama sejak mencapai kemerdekaan tanah air pada tahun 1957.

Pada tahun 1969 Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj tendang Mahathir dari parti Umno. Akibat kesalahan-kesalahan tertentu yang telah dilakukan oleh Mahathir di mana menurut pandangan Tunku Abdl Rahman Putra Al-Haj sangat serius kesalahannya.

Pada tahun 1972 Mahathir diterima semula menyertai parti Umno di era Tun
Razak.Hussin.Ketika itu Tun Razak adalah sebagai Perdana Menteri Malaysia yang ke-2 sekaligus sebagai President Parti Umno yang ke-2.

Keputusan pucuk pimpinan tertinggi Umno yang mengambil keputusan menerim semula Mahathir menyertai parti Umno itu?

Mantan Perdana Menteri yang pertama Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj sangat tidak bersetujudengan keputusan itu hingga beberapa tahun kemdian Tunku keluar meningalkan parti Umno lantas meneyrtai parti (Semangat 46) pimpinan Tengku Razaleigh Hamzah ( Ku Li)..

Mantan Perdana Menteri ke-3,Tun Hussin Onn pun telah keluar meninggalkan Umno dan menyertaii parti Semanagt 46 hingga ke akhir hayatnya.

Pada firasat dan analisa Tunku yang mempunya firasat yang tinggi tarafnya itu? Bahawa menurt tenungan Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj. 

Bahawa Mahathir sangat bahaya nature politiknya dan boleh membahayakan pada parti Umno.di masa muka jika Mahathir  itu berada di dalam parti Umno.

Sehingga Tunku pernah berkata maka Mahathir lah yang akan menghancurkan parti Umno pada suatu masa nanti?

Kini apa yang telah diramalkan oleh Tunku pada tahun 1972 dulu itu? Kini sudah pun jadi kenyatan yang hakiki?

Pada tahun 2015 buat kali yasng kedua Mahathir ambil langkah keluar dari Umno akibat beliau gagal untuk menjadikan Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai boneka-nya atau sebagai Kuda Tunggangannya.

Sedangkan beliau masih ada agenda politik matalamat menghalakan cara walau pun beliau dah bersara?

Disebabkan D.S..Najb enggan bersedia jadi bonekanya? Maka Mahathir mengubah plannya.Beliau sudah buat kesimpulan bahawa apa yang beliau hajatkan dan cita-citakan untuk mencapai matlamat cita-cita dan harapannya tidak akan dapat jadi kenyataan melalui parti Umno untuk dijadikan sebagai wadah atau alat untuk jayakan (Matlamat.Menghalalkan cara) itu?

Justeru sebaik sahaja Muhyiddin Yassin dan anaknya Mukhriz telah di pecat juga dari parti Umno.

Maka segera Mahathir menubuhkan parti baharu untuk digunakannya sebagai WADAH-dan ALAT yang baru.
Sebagai wadah atau alat yang sah untuk menggulingkan D.S.Najib yang tidak mahu jadi bonekanya dan sekaligus hendak menghancurkan parti Umno wlaupun beliau dah pegang jawatan Perdana Menteri atas tiket parti Umno selama 22 tabun.

Betul-betul kacang dari legasi Kerala of India ini dah lupakan kulitnya. Dia semacam dah lupa dengan berja jaya yang dia pegang jawatan PM selama 22 tahun itu? 

Selaku PM selama  22 tahun itu?Anak2nya dan kroni-kroninya telah jadi billion air dalam masa 22 tahun beliau jadi PM Malaysia  itu?.
Masa 22 tahun itu sangat lama tempohnya. Bukan satu masa yang pendek. 

Bererti dalam masa 22 tahun itu telah berlaku 5 penggal pilihan raya umum di Malaysia di mana beliau tetap jkekal sebagai PM Malayia tanpa di cabar-cabar.

Memang bertuah sungguh nasib Madey berkecimpung di dalam arena politk Malaysia di dalam parti Umno.Parti keramat bagi orang-orang Melayu.

Kini Madey sedang giat berkempen untuk membina kekuatan parti baharunya itu.Disamping itu? Belaiau dari hari ke hari terus menerus menghentam Datuk Seri Najib di segala sudut dan juga parti Umno yang hendak Mahatihr hancur dan kuburkan itu.


Harga getah dan kelapa sawit yang dah naik harganya melambung tinggi itu? Langsung tidak disentuh dan dikomennya.
Sekurang-kurangnya ucapan tahniah pada D.S.Najib yang telah mempermosi dua produk Malaysia yang popular itu? Madey semacam tidak sedar/ Denga adnya haraga dua komditi itu harganya naik melambung tinggi?

Sesungghnya besar manfaatnya bagai rakyat di kampung-kampug menghadapi hidup mereka yang cari nafkah hidup harian kini dah jadi begitu selesa.

Akibat kenaiakn harag dua komoditi itu secara mendadak setalh dua tiga tahun lama menanggung derita akbat kedua-dua produk komoditi itu jatuh turun merudum dulunya.

Kini harga getah kini dah naik melebihi RM10-00 sekilo berbanding  di era dua tiga tahun yang lalu di mana harganya turn merusutnya hingga RM1.80 per kilo. 

Tokoh-tokoh politik dari parti2 pembangkang di Malaysi ini? Kesemuanya didapati langsung tidak gentlement dan tidak sporing?

Ertinya yang baik itu harus dipuji. Jangan baik dan buruk di anggap oleh mereka itu buruk belaka?Mana ada jalan beb?
Mereka asyik buat kritik yang semberono  ajer? Betul-betul depa ini golongan yang banggang bin tolol. Sekaligus muka tebal dan tidak punya perasaan malu dan segan jika bercakap bohong?.

Isu beri BRM yang dkatanya  perbuatan rasuah itu.Kini sudah tidak rasuh lagi? Isu GST pun dah kendur.Malah jika pembangkang berjaya berkuasa? Isu GST akan  diambil tindakan secara berperingkat.

Kini,Isu yang paling baru yang sedang hangat dikritik oleh Madey dalam masa dua tiga hari ini ialah, tentang isu berhubung dengan Projek Forest City hinggakan  jadi kemurkaan pada Sultan Johor terhadapnya.

Projek Forest City itu kini sedang diserang hebat oleh madia barat.macam media barat seranag isu 1 MDB dulu itu?

Top- top Madey pula di dapati tumpng semangkok turut beriya-iya mengkritiknya bersabit dengan isu projek itu iaitu berhubung dengan Projek (Forest City) di Johor.

Projek Forest City itu  akan dibina di atas tanah yang di.tambak) dilaut Johor yang bertentangan dengan Singapura.

Apa ada hubung kaitnya dan apa pula peranan Madey dengan media barat itu? Adakah Madey telah berada di dalam kelompok media barat itu?.Dulu Madey terkanal jadi jagoh anti-media barata semasa beliau pegang jawatan PM? 

Begitu lah gelagat seoarng yang tidak tahun berenang yang sedang kelemasan akibat perahu yang dinaikinya itu telah karam?Sesiapa yang mendekainya di ketika itu sangat bahaya/Akan dicekupnya minta tolong untuk diselamatkan?

Kini jika dah bersengkokol pula?  Madey kini dilihat sedanag  jilat segala kahak-kahak dan ludah-ludah kotor yang telah dihemburlan terhadap media barat itu? Madey kini langsung sudah tidak ada prinsip perjuangan politik dan mauah diri lagi? Sudah bertukar jadi pokok lalang yang mengikut tiupan angin? Kesian! 
( Posted by abnmulia // haji abu bakar ningal blogspot.com at 11.45 am on Januarya 19,2017).

1 comment:

zairul said...
This comment has been removed by the author.