Wednesday, January 25, 2017

Umno/BN Berazam mendapat Majoriti 2/3 di Di Parlimen Dan Merampas Semula Selangor Dan Pulau Pinang Pada PRU Ke-14. .

Bergambar ramai-ramai sebahagian dari wakil 2yang belum pulang sesudah selesai mensyuarat pada malam tadi.






Oleh haji abu bakar ninggal
Khamis,Januaray 26,2017 @ 3.22 pm.


Pada malam tadi mulai jam 9 malam bersamaan 25/JAN//2017 telah berlangsung mesyuarat AJK ke-2 MPP Gombak bertempat di pejabat MPP Gombak dan disitu jugalah sebagai pejabat Gabungan Ngo-Ngo Gombak, di No:11 Jalan10 ,Taman Selayang,68100 Batu Caves.Selangor.

Mesyuarat AJK kali ke-2 Majlis Permuafakatan Patlimen Gombak itu bermula jam 9 malam dalam suasana yang begitu mesra dan penuh muhibah danmesyuarat itu tamat tepat jam 12 malam..
Tan Sri Zaleha Ismail penasihat 
MPP Goobak walaupun kini dah berusia 
82 tahun,Tetapi teap sihat walafiat. 

Mesyuarat tersebut di bawah pimpinan Mantan Ahli Parlimen Umno Gombak, penggal PRU ke-11 pada tahun 2004-2008.

Datuk Dr.Rahman Ismail dalam konteks,menjalnkan tugasnya sebagai pengerusi MPP Gombak dan merangkap sebagai Presiden Gabungan Ngo-Ngo Gombak.

Sekaligus sebagai Pengerusi badan Ngo CENPRO. dilihat sering ceria walaupun sibuk dengan berbagai-bagai urusan termasuk dengan urusan perniagaannya.

Turut hadir ialah Tan Sri Zaleha Ismail,selaku seorang ahli politik vetran sebagai panasihat eksekutif MPP Gombak dan sekaligus adalah sebagai penasihat Gabungan Ngo-Ngo Gombak.

PRU KE-14 BERADA DI AMBANG BOLEH DIKATAKAN BERADA DIAMABANG PINTU.

Walaupun tarikh matang PRU ke-13 pada adalah pada tanggal  (05 hb.May 2018). Namun mengikut undang2 SPR bahawa PRU Ke-14 boleh diadakan lebih awal lagi walau pun belum matang tempohnya yang sebenarnya.

Yanbg menjadi  persoalannya sekarang ini? Hanya menunggu pihak SPR selesai tugas2nya memutamatkan kerja-kerja melakukan (Persempadanan Semula) kawasan-kawasan PRUyang baru yang mana dijangka secepat-cepatnya akan selesai tugas-tugas oleh SPR itu sekitar bulan Jun atau Julai pertengahan tahun 2017 ini..
Selaku Pengerusi Datuk Dr.Rahman Ismail sedang
memberi pencerahan pad wakil-wakiil  gabungan itu
Sebagaimana rakyat Malaysia dah pun mengetahui bahawa Umno/BN telah tiada kuasa politik 2/3 di dalam Parlimen. 

Sementara Selangor dan Pulau Pinang kuasa politiknya masih berada di dalam pegangan parti-parti pembangkang bermula sejak taun 2008 iaitu bermula setelah selesai PRU ke-12.dan PRU ke-13,

Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi selaku TPM dan selaku Menteri dalam Negeri, didapati di dalam beberapa ucapan dan penecerhan politik beliau di mana-mana sahaja di dalam Malaysia ini beliau dengan tegas dan semacam begitu optimis telah menyatakan bahawa pada PRU ke-14 ini?


Umno/BN akan mendapatkan semula suara majoriti 2/3 di dalam parlimen dan sekaliguas beliau mahu merampas semula negeri Selangor satu-satu-nya negeri yang paling kaya di Malaysia ini.

Beliau juga berazam mahu merampas semula Pulau Pinang dari di terajui oleh parti DAPig.

SATU BENTUK KEMPEN UMNO/BN DENGAN GUNAKAN
LANDSKAPE POLITIK BARU.

Untuk menjelmakan impian itu jadi nyata ( reality).Maka dalam perjalana untuk menempuh  PRU ke-14 ini. Maka satu sistem kempen dan gerak kerja baru dan pembahagi tugas-tugas agar jadi lebih aktif untuk dijadkani sebagai senjata nilai tambahan gerak kerja politik di negeri Selangor telah pun dikenalkan dengan satu sistem kerja baru untuk digembelingkan serta digunakan mulai dari sekaranh ini sekaligus di ketika berkempen pada masa puncak kemnpen-kempen PRU Ke-14 nanti.

Mungkin juga di seluruh Malaysia amanya telah dikenalakan oleh pucuk pimpina tertiggi Umno Pusat dengan satu sistem kerja dan berkempen yang mana ianya dilihat lebih efektif,lebih erat dan lebih mesra rakyat lagi.
Kiri Tan Seri Zaleha Ismail dan sebelahnya
 Datuk Dr.Rahman Ismail,Pengerusi
MPP Gombak.
Dengan cara memberi tanggung jawab yang lebih besar dan lebih mencabar kepada golongan Ngo-Ngo yamng telah membanu kerajaan sejaka tahun 2010 dulu hingg kini.

Pada badan-badan ngo-ngo inilah telh mula diberi tanggungf jawab yang lebih mencabar guna mempengaruhi pada para penyokong Umno yang berada di atas pagar yang disebut-sebut sebagai (penyokong senyap) yang mana selama ini iaitu sejak merdeka hingga kini diakui telah menyumbangkan sikapdan tenaga mereka hingga Umno/BN berjaya jadi penaraju pemerintah kerajaan pusat hingga 60 tahun dah. Tanpa  tewas-tewas lagi.

Pada badan-badn ngo inilah juga telah diberi mndat beasar dan sagat mencabar unuk mempengaruhi yang berada di atas pagar terutamanya pada golongan remaja apa yang kini disebut-sebut sebagai generaimuda  yang digelar sebagai generasi(Y").

 Yang mana didapati semakin hari semakin bertambah jumlah bilangan mereka dan mereka itu usianya telah pun melebihi 21 tahun ke atas yang dah layak pula untuk mengundi pada PRU ke-14 ini,Jika mereka sudah didaftarkn mereka semua itu sebgai pengundi pada PRU ke-14 itu nanti.

Sistem baru itu eih krang 4 bulan yang lalu di Selangor telah dikuatkuasakan dan sistem itu disebut sebagai (Majlis Permuafakatan Parlimen).

Di Selangor Pengerusi Ngo Mubarak ,mantan Menteri Besar,Selangor, Datuk Tan Seri Abu Hasan Omar telah dilantaik oleh pucuk pimpinan tertinggi Umno Pusat,sebagai Pengerusi MPP Selangor yang punya kuasa  penuh di seluruh Parlimen Selangor bagi meng-implitasikan sistem itu secara effektif dalam perjalanan untuk menempuh pertaongan politik yang  sengit pada PRU ke-14 itu nanti.
Mesyuarat sedanag berjalan.

Tugas-tugas yang di amanahkan pada beliau itu ianya, merupakan tugas-tugas politik yang  sangat mencabar dan ia boleh dikatakan bahawa tugas-tugasa itu setanding dan seganding dengan tugas-tugas politik  Ketua Perhubugan Umno Selangor itu sendiri
  
DI DAERAH GOMBAK

Sementara di Daerah Gombak pula dengan restu Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai Preesiden Umno dn sekaligsi sebagai  Perdana Menteri Malaysia yang ke-6 yang sah  oleh pilihan rakyat Malaysi pada  May,05,2013 dulu itu.

Maka Tan Seri Abu Hasan Omar telah memilih dan melantik mantan Ahli Parlimen Umno Gombak dan sekaligus sebagai Presiden Gabungan Ngo-Ngo Gombak dan juga badan Ngo CENFRO  Selangor,.
Datuk Dr.Abdul Rahman ( jutawan muda) itu telah dipilih dan dilantik sebagai Pengerusi (Majlis Perpaduan Permuafakatan Parlimen Gombak (MPP)Gombak yang berperanan besar di seluruh Daerah Gombak itu sendiri di dalam perjuangan politik dalam konteks dalam perjalanan menuju (on the road) ke Piliha Raya Umum( PRU ke-14).

Masing-masig sibuk dengan tugas nya.
Dengan tanggung jawab yang mencabar ubtuk menggalas  cita-cita dan harapan PM/TPM pada PRU ke-14 itu nanti parti Umno/BN akan dapat suara majoriti 2/3 di dalam Parlimen Malaysia dan sekaligus dapat merampaa semula dengan brgaya kuasa politi di Selngor dan di Pulau Pinang yang telah telepas pada tangan parti-parti pembangkang pada PRU kje-12 dan PRU ke-13.

Datuk Dr. Rahman Ismail yang telah bertanding sebagai calon Parlimen Umno Gombak pada PRU ke-13 dulu menentang Azmin Ali, dari parti PKR..

Datuk Dr.Rahman Ismail kalah hanya dengan majoriti yang kecil sahaja.Akibat apa? Akibat pengundi2 ethnik Cina yang berjmlah 29,000 orang itu yang dulu-dulunya telah mengundi Umno/BN selama ini. 

Malangnya telah buat (U turn )secara drastik .Dari jumlah sebanyak 29,000 orang pengundi dari ethnik Cina itu?

Menjamuj selera sebelum mesyuarat di
mulakan.
Setelah dibuat (post mortem) didapati bahawa ethnik Cina yang memberi undi pada Datuk Dr.Rahman Ismail ,setakat 1,100 undi sahaja (veri bad turn over).

Perubahan (trend  mengundi dari ethnik kaum Cina ini? Ia, merupakan  ledakan tsunami politk pada Umno/BN pada PRU ke-13 yang lalu.Sekali air bah? Maka sekali pantai berubah?

Majlis Permuafakatan Parlimen Gombak yang dipengrusikan oleh Datuk Dr.Rahman Ismail sejak beliasu dilantik memegnag tugas2 tersebut dah pun berjaya mengadakan dua kali mesyuarat AJK MPP Gombak dengan jayanya .Dan boleh disebut mendapat sambutan yang baik dari wakil-wakil dari Ngo-Ngo Gombak yang bergabng di dalam Gabungan Ngo -Ngo Gombak itu sendiri.

Pada mesyuarat ke-2 mesyuarat AJK MPP Gombak malam tadi, para wakil-wakil dari badan ngo-ngo Gombak.yang telah hadir telah diberi pencerahan yang jelas oleh penasihat MPP Gombak oleh Tan Seri Zaleha Ismail dan juga oleh Pengerusi MPP Gombak oleh Datuk Dr.Rahman Ismail berhubung dengan fungsi, misi dan motivasi MPP Gombak itu sendiri.

Disampin itu wakil-wakil dari Ngo-Ngo Gombak itu secara lahir-riayah-nya didapati telah memberi sokongan yang kuat kepada penubuhan MPP Gombak itu.

Disamping i mereka itu telah memberi komen-komen dan buah fikiran yang bernas-bernas belaka guna dijadikan panduan bersama di dalam perjalanan dan usaha MPP Gombak ketika memacu dan menggalas tugas masing untuk untuk melestarikan impian dan harapan Presiden Umno dan juga Timbalan Presiden Umno jadi nyata.

Rata-rata wakil-wakil dari badan Ngo-Ngo Gombak itu telah berikrar bahawa impian dan harapan Datuk Seri Najib Tun Razak dan Timbalnya Datuk Seri Zahid Hamidi itu. 

Insyaalah ! Dijangka akan berjaya jika kerja sama antara petugas-petugas MPP Gombak itu dapat kerjasama yang erat dan mesra dari pucuk pimpinan dan AJK2 dari Umno Bahagian Gombak itu sendiri tanpa banyak songel-songelan yang merapu-rapu.

Masa untuk bersengketa dan dengki mendengki harus dibuangkan jauh-jauh ke lautan dalam .Bersama-sama parti pembangkang yang diketuai oleh Madey dan konconya yang telah derhaka kepada perjuangan UMNO.

Tidak ketinggal juga harus bendung niat jahat dari parti2 pembangkjan yang lainnya yang mana didapati demi untuk mendapatkan kuasa politik berpindah ke tangan mereka?

Mereka itu semua dari hari ke hari jelas dilihat telah jadi pemimpin2 politik yang cukup ultra yang ( pelampau dan melampau). Sikap dan tindak tanduk mereka itu dilihat semakin kurang ajar dan badab.

InsyaAllah! Jika kita melayu sama melayau itu tetap bersatu padu? 

Niat jahat mereka itu?Akan dapat kita basmi jika kita tetap bersatu padu di dalam satu saf  yang jitu dan siap siaga untuk mempertahankan kuasa politik negara ini terus berada di tangan Umno/BN buat selama-lamanya.

Berpantang undur sebelum kita selesaikan perjunagan suci murni kita mempertahankan watan yang sangat2 kita cintai dan sayangi ini untuk anak cucu kita di maa muka.Bukan untuk kita yang dah tua-tua ini.

Tugas-tugasa kita pad hari ini hanya menyediakan jalan dan landasan untuk anak cucu kita agar mereka dapat hidup di negara Malaysia ini tidak sebagai anak yatim piatu ataupun sebagai peminta sedekah yang memita-minta sepanjang hayat mereka itu di negaranya sendiri?
Tugas Umno/BN dan anggota gabungan nbgo-ngo Gombak khasany adan juga di seluruh Malaysia amnya. Harus bersiap siaga. Membujur lalu melintang patah. Musuh yang melintas di depan dan di kiri kanan kita itu? 

Harus  kita libas dan kita tebas sebanyak-banyaknya..Cogan kata Hang Tuah yang mengtakan, "Takkan Melayu hilang didunia itu".

Harus kita junjung tinggi selagi ada hayat dikandung badan.Lawan teap lawan..Hingga kita menang dengan bergaya. dan terhormat. Kata-kata hikmat oleh Presiden Umno Datuk Seri Najib dan juga kata-kata hikmat oleh  Tan Sri Annuar Musa sebagai Ketua Pnerangan Umno Se Malaysia itu sengaja saya ( penulis ) selitkan di dalam tulisan ini.

Semata-mamat untuk dijadikan senjata  dan alat pembakar di jiwa raga kita tokoh-tokoh pejunag politik bawahan yang mana sekali-kali tiak mahu ketinggalan zaman malah sentiasa bahu membahau menyertai perjuangan bangsa Melayu dalam memepertahan watan yang kita cintai ini tetap berada di dalam jagaan kita bangsa Melayu yang jadi tuan pada bangsa Melayu itu sendiri..
( Posted by abnmulya //haji abu bakar ninggal.blogspot.com at 1522 hrs on January 26,2017).

No comments: