Monday, January 20, 2014

Khusrin sahkan Azmin kekal gugur lembaga pengarah PKNS

OLEH MOHD FARHAN DARWIS
Timbalan Presiden PKR,
Mohamed Azmin Ali kekal
 digugurkan daripada jawatan
 Ahli Lembaga Pengarah 
PKNS.Gambar fail.
JANUARY 21, 2014 Kerajaan negeri Selangor hari ini menegaskan bahawa Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali kekal digugurkan daripada jawatan Ahli Lembaga Pengarah Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) dan tidak pernah dilantik kembali, kata Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor, Datuk Mohammed Khusrin Munawi.

Beliau berkata, surat Pengurus Besar PKNS, Datuk Othman Omar pada 16 Januari lalu yang mengatakan PKNS menarik balik pengguguran tersebut juga adalah tidak benar. 

"Saya ingin menegaskan bahawa dakwaan pengurus besar PKNS dalam surat yang bertarikh 16 Januari 2014 itu adalah tidak benar.

"Kerajaan negeri Selangor tidak pernah mengarahkan PKNS supaya menarik semula surat penamatan perkhidmatan Mohamed Azmin yang bertarikh 8 Januari 2014 tersebut," kata Khusrin dalam satu kenyataan hari ini, di Shah Alam.

Media semalam melaporkan Azmin menerima surat mengatakan surat pengguguran beliau yang diterima pada 8 Januari adalah "tidak mengikut prosedur."

Mohammed Khusrin berkata, kerajaan negeri itu juga sedang menyiasat perkara berkenaan bagi merungkai dan mengelakkan kekeliruan.

"Isu ini akan dibincangkan dalam Mesyuarat Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor Darul Ehsan yang akan diadakan pada hari Rabu, 22 Januari 2014 ini.

"Pengurusan PKNS juga sudah diminta untuk tidak mengeluarkan sebarang kenyataan berkenaan isu ini bagi mengelakkan sebarang kekeliruan," katanya.

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim semalam memindahkan Othman dan Setiausaha Kerja PKNS, Norita Mohd Sidek serta-merta ke SUK meskipun kontrak Othman hanya akan tamat pada 31 Januari ini.

"Saya meminta kepada semua pihak supaya tidak membuat spekulasi atau menyebarkan khabar angin yang tidak sahih berkenaan isu ini sehingga siasatan dalaman selesai dijalankan dan Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Selangor Darul Ehsan membuat keputusan," kata Khusrin. - 21 Januari, 2014.(The Malaysian Insider).Posted by abnmulya /Bakar Ninggal.blogspot.com at 12.56 am opn January 21,2014.

No comments: