Wednesday, January 22, 2014

Wujud desakan singkier Khalid,kata Saifuddin

OLEH HASBULLAH AWANG CHIK 
JANUARY 23, 2014 Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail di sidang media di Petaling Jaya, hari ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 
23 Januari, 2014. PKR hari ini mengesahkan wujud desakan di kalangan ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPP) parti itu untuk menggugurkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor dalam mesyuarat minggu lalu.

Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail, berkata MPP tidak pernah membuat keputusan menggugurkan Khalid, maka tidak timbul isu Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali menggantikan Khalid sebagai menteri besar.

"Ahli MPP jumlahnya hampir 55 orang. Mesyuarat pada 15 Januari itu dipengerusikan oleh Azmin dan saya duduk di sebelahnya.

Daripada 55 orang, ada yang mengambil pendirian keras mencadangkan Khalid dilucutkan. "Tiga atau empat orang daripada 55 orang.

Tetapi pandangan mereka tidak menjadi usul MPP. Azmin mempengerusikan mesyuarat. Tidak mungkin dia mempengerusikan mesyuarat untuk singkirkan Khalid dan dia sebagai pengganti," katanya pada satu sidang media di Ibu Pejabat PKR di Petaling Jaya, hari ini.

Saifuddin berkata, PKR tidak mungkin mampu mengambil keputusan untuk menyingkirkan Khalid selagi tidak mendapat persetujuan PAS dan PKR kerana parti itu hanya memiliki 14 kerusi di Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor. – 23 Januari, 20(Dari The Malaysian Insider).Posted by abnmulya /Bakar Ninggal. blogspot.com.at 1339 hrs on January 23,2014.

No comments: