Wednesday, January 27, 2016

KEMEROSOTAN EKONOMI KINI MENYERANG SELURUH DUNIA.BUKAN HANYA MALAYSIA AJE.RAKYAT HARUS FAHAM.


Datuk Seri Najib  Tun Razak diyakini akan dapat mengatasi segala masalah  politik dan ekonomi yang sedang menimpanya mutakhir ini sebagai Presiden Umno Malaysia dan sekaligus sebagai Perdana Menteri Malaysia. 


Hj.Abu Bakar Ninggal. 
Khamis,January 28,2016 @ 12.45 noon.

Akibat kejatuhan harga minyak di pasaran global.Maka semua ekonomi negara di dunia ini telah terkesan sangat teruk. Ketika membentangkan "bujet 2016" oleh kerajaan Malaysia pada tahun lepas?

Kerajaan membuat anggaran semasa harga minyak dunia berharga US48.00 setong. Kini minyak dunia telah jatuh di pasaran dunia ke paras di bawah US30.00.setong.

Ertinya telah susut harganya sebanyakj US18.00 setong. Akibatnya, kerajaan Malaysia telah shortage( kurang) wang pendapatan hingga lebih RM10 bilion.

Maka itulah sebabnya kerajana Umno-BN pimpinan Najib Tun Razak telah mengambil langkah mengubah suai peruntukan "bujet 2016"hari ini demi mengurangkan beban hidup rakyata di masa kemelesetan ekonomi dunia pada masa sekarag ini.

Rakyat Malaysia harus faham kesultan yang sedang dihadapi oleh kerajaan pada masa ini.Musibah Ini. Adalah ketentuan Allah Swt menguji hamba-hambaNya di serata dunia ini

Tak ada seorang insan pun didunia ini yang mahu mengundang ";Duka Lara".Tak ada seorang pun insan-insan di dunia ini yang mahukan harga minyak dunia jatuh begitu rupa dan sangat rendah harganya? Ia hadir untuk menguji jiwa dan ketaqwaan kita terhadap Allah SWT.

Tetapi itu adalah ketentuan dari Allah SWT tak mampu sama sekali ditahan-tahan oleh hamba-hambaNya yang lemah ini.Tetapi percayalah mesti ada hikahnya disebalik musibah ini

Setelah gelap/? Pasti ia akan jadi terang benderang pula? Hanya masa sahaja yang akan menetukannya. Justeru rakyata Malaysia haruslah bersabar..Allah SWT Ta'ala tidak akan membebankan hamba-hambaNya diluar kemapuan hamba-hambaNya itu sendiri.

Justeru itu.marilah kita bersama-sama dengan kerajaan berusha membantu mengatasi ekonomi dunia yang merosot itu.Tokoh-tokoh politik dan tokoh-tokoh ekonomi negara terus membantu kerajaan.pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak.

Dari kiri: Nmbor dua Tan Sri Mophamed Apandi,peguam negara dalam satu sidang kahbartelah mengumumkan bahawa Datuk Seri Najib Tun Razak tidak bersalah dalam isu wang derma RM 2.6 bilion dari SaudiaArabia itu.
Isu-isu yang remeh temeh seperti wang derma RM2.6 bilion itu harus ditutup dari diperkatakan di media sosial Malaysia iniu. Jika diteruskan juga?

Polimik-polimik itu sama sekali tak akan nenberi sebarang faedah buat negara dan rakyat..Malah akan menelurkan masalah yang lebih rumit lagi.Rakyata Malaysia harus memberi peluang pada kerajaan memngatasi segala kesulitan ekonomi yang sedang melanda negara pada masa sekarang ini.
Peguam negara dah pun mengarahkan SPRM tutup kes ini.Tetapi ada beberapa tokoh politik pembangkang masih punya mulut longkang,dilihat terus memperkatakan isu ini? 

Nak tahu itu dan inlah dan sebagainya.Berlagak sebagai MAHARAJA AGUNG.Sedangkan mereka itu boleh dikatakan "nobody" pun di Malaysia ini.. Tak lebih hanya jadi pak sibuk politik aje di Malaysia ini.Ada yang dah beersara tetapi dilihat macam tak mahu bersara.?
Apakah hasil yang boleh kita dapati jika terus mengorbitkan isu yang remeh temeh itu? Jawapannya tak ada apa-apa pun.Melainkan kosong melopong belaka.Habuk pun tak ada masuk bagi faedah rakyat Malaysia itu sendiri.( Posted by abnmulya //haji abu bakar ninggal.blogspot.com at 12.45 noon on January 28,2016.)

No comments: