Saturday, April 23, 2016

(MT) UMNO TUNGGU "WAHYU" DARI LANGIT KE???



haji abu bakar ninggal
Sabtu,April 23,2016 @  5.59 pm.

Muhyiddin Yassin ,Shafie Apdal dan Mukhriz Mathathir, antara pemimpin Umno yang dilihat begitu lantang,membidas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak terutamanya dalam isu-isu yang melibatkan isu 1MDB dan wang derma dari Saudi Arabia sebanya RM2.6 bilion itu.


Muhyiddin Yasin,bekasa TPM
Malaysia
Sudah teranfg klagi disuloh bahawa ketiga-tiga pemimpn Umno ini telah membidas Datuk Seri Najib Tun Razak bersabit dua isu yang tersebut di atas itu, sejak ke dua-duanya itu iaitu ( Muhyiddin dan Shafie) di ketika mereka itu masih lagi memeganga jawatan di dalam kabinet Datuk Seri Najib. 

Sementyara Mukhriz Mahatyhir pula?Iitu sejak beliau masih lagi memegang jawatan Menteri Besar Kedah lagi,iaitu, sebelum beliau digulingkan oleh 14 Ketua bahagian Umno bahagian Kedah,dari
jawatan Menteri Besar..

Kalau ikut cara  dan stail bertindak oleh pemimpin- pemimpin terttinggi parti Umno terdahulu bertindak pada musuh-musuh politik parti Umno yang berupa musuh-mush di dalam selimunya?

Sudah pasti bahawa ketiga-tiga pemimpin itu telah ditendang dari jadi ke ahlian parti Umno dah lama dah.. Kerana Ketua Kabilah parti harus dihormati oleh anggota-anggota kabilah itu sendir?
Shafie Apdal,bekas Menteri Luar Bandar
Malaysia

Tetapi sebaliknya di bawah pimpinan  parti Umno yang ada sekarng ini?.Apa gunanya ada Ketua Kabilah?Jika anggota-angota di dalam kabila itu sendiri  didapti tak tahu hormat pada Ketua Kabilahnya?

Maka sudah pasti sesebuah parti  itu akan jadi hancur-musnah parti itu lambat launnya. 

Jika kita bercakap fasal nasib baik pula? Sesunggunhnya ketiga-tiga ahli Umno yang telah menderhaka kepada perlembagan parti dan disiplin parti Umno irtu sungguh bernasib baik.

.Malang  bagi parti Umno kerana hingga kini masih belum lagi dipecat oleh Ahli Majlis Tertinggi Umno (MT)?

 Apakah yang (MT) Umno itu dilihat begitu lama masih menunggu-nunggu lagi? Hanya mereka (MT) sahaja yang mmapu menjawabnya.
Mukhriz Mahathir,bekas Menteri Besar Kedah.

Sedangkan kebanyakan ahli-ahli Umno di seluruh certuk rantau tanah air(Malaysia) yang berjumlah hampir 4 juta ramainya itu dari hari ke hari semacam begitu husar dengan fenomena itu?

Sesungguhnya, mereka  semaca tidak faham dan mengeerti kenapa ( MT) dah jadi macam pondan? Lemah longlai dan semacam sudah tidak bertenaga lagi?

Terlalu bertangguh-tangguh untuk mengambil tindakan yang drastik terhadap ketiga-tiga pemimpin Umno yang dilihat semacam dah kurang ajar pada Presiden parti Umno,

Sudah tidak taat setia lagi dengan disiplin dan perlembagaan parti Umno itu sendiri? Tetapi masih juga belum dipecat?

Apakah (MT) hendak dan masih nak tunggu agar "WAHYU" dari langit turun? Setahu penulis sesudah wafat Nabi Muhamada SAW. Maka tidak akan ada lagi WAHYU dari Allah SWT.(Posted  bya abnmulya //haji abu bakar ninggal.blogspot,com at 1959 hrs on Aporil 23,2016.

No comments: