Tuesday, April 19, 2016

SUDAH ADA SIGNAL BAHAWA PARTI DAP AKAN BERKUBUR DI PULAU PIANNG.. PATAH DAHAN MAHATHIR NAK BERGATUNG?

Jika parti DAP berkubur di Puklau Pinang?Maka patahlah dahan untuk Mahathir  hendak tumpang bergantung/Parti Umno walau apa pun  pujuk rayu dibuatnya? Namun ak akan menerima semula Mahathir menyertai Umno dan mungkin juga klegassinya?


haji abu bakar ninggal

Rabu,April 20,2016 @ 2,06PM.pm.

Sesungguhnya bahawa cadangan Ulamak besar dari India Dr. Zakir Naik itu sangat baik saranannya,jika parti Umno dan parti PAS boleh bergabung.?

Adalah merupakan satu-satunya cadangan yang sangat baik dan akan memberi kekuatan politik yang kukuh di Malaysia jika wujudnya gabungan itu jadi kenyataan?

Orang tua-tua kita dah lama dah berkata bahawa "Bersatu itu teguh dan berceraia berai itu roboh,".Akan tetapi peribahasa yang telah ditinggalkan oleh orang tua-tua kita sejaka zaman berzaman itu? Hakikatnya langsung tidak diambil iktibar dan dipraktik oleh orang-orang Melayu yang beragama Islam di Malaysia ini.

Sedangkan "peribahasa "itu mengandungi hikmah.yang sangat unik ? Orang-orang Melayu Islam di Malaysia ini didapati langsung tidak ambil pedulikan dengan manfaat dn tujuan murni perbahasa yang telah ditinggalkan oleh pejuang-pejuang.politik di zaman dulu kala itu.

Sebab-sebabnya tak lain dan tak bukan kerana ketamakan dan kepentingan meterial yang mereka kejar. Mahathir dulu semasa berkuasa di dalam Umno dan beliau melihat keduddukannya selamat dengan adanya parti Umno dan beliau nak terus jadi PM selama yang boleh?

Maka parti DAP anak kelahiran dari PAP di Singapura itu telah dikutuknya dengan berbagai kata nesta yang hodoh-hodoh sekali.

Lim Kit Siang sahabat akrab Mahathir mutakhir ini.
Kini apabila dilihatnya bahawa peluang anaknya Mukhriz untuk jadi pemimpin tertinggi dalam parti Umno mengikut giliran anak tangga ke mercu jaya dah bertukar jadi malap dan gelap gulita dan semakin terhakis akibat ombak dan badai yang kuat menghempas-nya ke tep pantai?

Maka Mahathir yang dulunya sangat benci pada parti DAP pimpinan Lim Kit Siang anak didikan Lee Kuan Yew itu?

Mutakhir ini Mahathir melihat kononnya Kit Siang adalah pemimpin dri kaun Cina yang terbaik? Maka Mahatyhir sepat-cepat buat U turn dan akhirnya sanggup beliau bekerja sama dengan parti DAP pula?

Apa yan g telah Mahathir ludah dulu-dulunya itu? Kini dengan rakusnya telah dijilatnya semula.Di mana letaknya moral politik Mahathir dengan langkah barunya itu?

Sesungguhnya demi perjuangan politiknya yang rakus dan tamak ? Mahathir sanggup jadi muka tak malu menjilat semula apa yang telah diludahnya itu?

Tindakan yang Mahathir lakukan itu? Semata-mata hendak terus mencuba agar nasib politik anak\nya yang dah terhakis itu akan pulih semula dengan adanya bantuan dari parti DAP.?

Berjayakah Mahathir dengan formula politiknya yang baru itu? Penulis berpendapat Mahathir akan gagal juga dalam usahanya hendak mennetang arus perubaha di Malaysia ini.

Cukuplah dan memadailah hanya beliau seorang sahaja diberi peluang yang begitu istimewa hingga dapat jadi PM Malaysia 22 tahun di Malaysia ini sedangkan beliaua adalah legasi pendatng?Bukannya anak watan asli Melayu.Kini dAh tak ada peluang lagi bagI yang bukan yang berketurunan Melayu asli di Malaysia ini.Kita sudah punya  begitu ramai anak-anak Melayu  jati lebih pandai dari legasi pendatanag.

Orang-orang Melayu di Malaysia ini terang-terangan tidak dapat mengizinkan anaknya Mukhriz mendapat peluang yang sama dengan apa yang telah Mahathir capai itu? Orang-orang Melayu dah rasa betapa pedihnya hati apabila dilihatnya orang yang naik dan duduk di takhta kekuasaan politik atas tiket parti Umno?

Kemnudiannya membaut U turn dan onar politik dengan meningalkan parti Umno buat kali yang kedua dan menghentam lumat pucuk piminan parti Umno yang memegang tampuk pemerintahan sesuka hatinya tanpa sebarang pertimbangan yang wajar?

Apakah manusia jenis ini harus diberi peluang lagi? No.no and never happen again..

Apakha Mahathir menyangka bahawa parti DAP itu kuat sangat? Dan  akan jadi macam parti M.C.A. dan parti Gerakan yang menjadi rakan kongsi zaman beliau berkuasa di dalam Umno dulu itu?

 JIKA Mahathir membuat "PERSEPSI" demikian? Sesungguhnya Mahathir dilihat telah membuat andaian yang banggang dan silap matlamatnya?

Andaan politik Mahathir itu silap sama sekali. Kini isu jual dan beli rumah dengan harga "under price" itu?

Merupakan satu malapetaka yang besar pada kerajaan DAP di PulauPinang. Ia secara otomatik sudah memberi signal bahawa parti DAP itu akan berkubur akibat perbuatan YANG BER-KRONI DAN SALAH GUNA KUASA POLITIK YANG TEKLAH RAKYAT BERI MANDAT PADA MEREKA ITU?(pOSTED BY ABNMULYA //HAJI ABU BAKAR NINGGAL.BLOGSPOT.COM AT 1406 HRS ON aPRIL 20,2016.

No comments: