Thursday, February 9, 2017

FLOTILA BAWA BANTUAN PERI KEMANUSIAAN UNTUK RAKYAT ISLAM ROHINGYAA DI MAYMAR.




                   

Oleh Haji Abu Bakar Ningal
Jumaat,Februry 10,2017  @       am.

Tidak banyak negara2 di dunia ini walaupun mereka kaya raya Allah SWT kurnyiakan rezeki melimpah ruah kemakmorannya .Namun perhatiannya terhadap negara2 yang kurang bernasib baikdi dunia tidak sensegif semacam gaya kerajaan Malaysia di bawah pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak melihatnya?

Datuk Seri Najib melihatnya dengan penuh rasa tanggung jawab dari segi kaca mata peri kemanusiaan yang sangat mendalam.
Kezaliman Junta tenter dan sami budis di Maymar
 terhadap orang2 Islam Rohingyaa ,di Maymar.

Yang sarat dengan tanggung jawab bahawa setiap insan dii dunia ini? Punya hak untuk hidup yang bebas tanpa diganggu gugat oleh insan2 yang lainnya.

Mereka semua adalah sebagai hamba Allah yang hanya sebagai menumpang hidup di alam maya kepunyaan Allah SWT.

Justeru tidak sesiapa pun hstts segagah dan sekaya mana pun yang berhak menindas insan2lain?
Jika ada golongan insan2 yang tertindas? Dan perlu dibantu dengan meterial dan moral? Mereka perlu diberi bantuan dan pertolongan dengan sewajarnya.

Rakyat islam Plastine di Gaza ditindas okeh Israil Yahudi.Malaysia memberi bantuan dan seksligus perjuangkan pembelaan hingga ke United Nations ( PBB).

Kini rakyat muslim Rohigya di Maymar pula dizalimi, ditindas, dirogol dan dibunuh dengan kejam dengan zalim juga olej junta tentera? 

Malaysia terpanggil untuk Membelanya bukan setakat cakap2 ajer?
Malahan kapal laut "Flotila" dengan penuh barang2 makanan kini dah pun berada di perairan negara Maymar.

FLOTILA sarat dan penuh dng muatan barang2 bantuan penuh satu kapal "flotila" dengan muatan pelbagai jenis bantuan keperluan insan2 muslim Rohingya di Rakaie,di Maymar itu.

Marilah kita rakyat jelata Malaysia memanjatkan doa agar Flotila selamat dengan tugas sucinya misinya dan kemudiannya selamat pulang ke Malaysia.Posted by abnmulya  //haji abu bakar niggal.blogspot.com at 12.05 am on Februarau 10,2017.)

No comments: