Monday, February 20, 2017

KAMI MAHU MENANG,DAN RAMPAS SEMULA SELANGOR DARI PAKATAN HARAPAN

Perewakilan dari Gabungan Ngo-Ngo Gombak mengabadikan kenangan dengan Tan Seri Abu Hassan Omar ,Presiden Ngo Mubarak Selangor dan sebelahnya itu Tan Sri Zaleha Ismail,Timbalan Presien NGO mUBRAK sELANGOR.nombor 3 dari kiri berbaju merah dan di sebelahnya



Isnin , February 20,2017 @21.25 pm.

Retreat Majlis Permaufakatan Parlimen Selangor ( MPPS) anjuran Gabungan Ngo-Ngo Mubarak bagi seluruh Negeri Selangor telah selamat dirasmikan oleh Presiden Ngo-Ngo Mubarak Selangor,Tan Sri Abu Hassan Omar,mantan Menteti Besar, Selangor tengah hari tadi.
Datuk Dr.Rahmana Ismail Presiden dari
Gabungan Ngo-Ngo Gombak sedang
menelitik kertas kerja yag baru diberikan
kepada beliau  di bengkel itu.
Bengkel pencerhan itu guna mempersiapkan diri dalam rangka usaha Ngo-Ngo Selangor yang pro-Barisan Nasional untuk menghadapi PRU ke-14 yang sangat sengit pertandingannya.PRU ke-14 mungkin akan diadakan dalam tahun ini juga.

Bengkel tersebut diadakan di Dewan Hotel Sri Malaysia; di Genting Highland, bermula pada jam 2 petang pada hari Sabtu ( 18/022017) dan dijangka akan berakhir pada petang esok hari Ahad. .

Seramai (126) orang para perwakilan dari badan-badan Ngo Selangor telah menyertai bengkel tersebut yang bermula pada jam 2 tengah hari Sabtu dan akan berakhir pada petang hari Ahad bersamaan 19/02/2017.

Perwakilan dari Gabungan Ngo-Ngo Gombak yang diketuai oleh Presidennya Datuk Dr.Rahman Ismail,mantan Ahli Parlimen Gombak, bagi penggal tahun 2004 hadir bersama seramai 15 orang lagi peserta2 dari badan Gabungan Ngo-Ngo Gombak yang lain turut serta dalam aktiviti tersebut.
Tan Seri Zaleha Ismail tersenyum bila diambil
gamabarnya sebelum bengkel itu dimulakan.

Kursus2 itu telah diberikan oleh para pecerahan oleh golonngan profesional yang pakar tentang selok belok pilihan raya umum selama ini iaitu sejak zaman merdeka hinggakan ke hari ini.

Dari jumlah Ngo-ngo yang hadir pada hari perasmian yang berjumlah 126 orang itu mereka itu telah di pecah-ecahknkan dalam 4 war room.

Tiap2 war room itu telah di tetapkan oleh AJK Ngo Mubarak Selangor dengan tokoh-tokoh politik semasa yang tua dan yang muda. :
(1).Seorang Moderator.
(2).Pakar rujuk
(3).Seorang juru tulis.
(4) Seorang juru lapur dari war oom maisng-masing.

Berbaju merah Cik Rozy salah salah dari
perwakilan wanita dari  Gabungan Ngo--Ngo
Gombak.
Sementara itu ahli2 panel pula akan melantik
seorang juru lapor di antara mereka guna berfungsi untuk melaporkan segala idea2 yang telah dicadangkan oleh ahli2 panel dan rumusan2yang telah diputuskan oleh ahli2 panel war room masing2.

Ia untuk di jadikan sebagai dokumen-dokumen pembentangan ke AJK pelaksanaan Ngo Mubarak Selangor untuk tindakan terhadap segala cadangan dan juga segala rumusan2 dari War Room N0:1 hingga 4 itu yang mana cadanag2 dan rumusan2 itu difikirkan releven atau sebaliknya

Disebabkan perwakilan dari Gabungan Ngo-Ngo Gombak paling banyak menghatar perwakilan merek ke Retreat Majlis Permaufakatan Parlimen Selangor pada tanggal 18/02/2017 dan 19/02/2017 itu.

Ketua-ketua  perwakilan dari tiap2 Ngo
 itu telah diberti satu sijil yang mana ada memberi pengakakuan  yang mereka telah hadir mengikut kerusus PRU ke-14  yang telah berlangsun pada 18/02/ dan 19/02/2017 di Dewan Hotel Malaysia  di Genting Highland anjuran Ngo Mubarak Selangor itu.

OBJEKTIF UTAMA KENAPA NGO MUBARAK SELANGHOR  DIBERI PERANANA BESAR
MEMAINKAN  PERANANNYA?

1)..Mempersiapakan Majlis Permaufakatan Parlimen Selangot (MPPS) dalam MEMBANTUjentera BN Selangor dalam PRU 14.
2).Memberi pendedahan dan pengetahuan mengenai GERAK kERJAA MEMENANGI PRU 14.
3).Mwndapatkan INPUT dan maklumat balas daripada para peserta bengkel pencerahan mengenai gerak kerja BN Selangor memenangi PRU 14.

JIKA 3 objektif utama ini digalas dengan bersungguh ketika MPPS Selangor memacu kerja-kerja dan tugasa mereka untuk melestarikan  imopian apa yang menjadi matlamat utamanya dengan menggunakan formula  strategi politik seperti mana telah dilakuan di PRN Sarawak,Parlimen Sungai Besar dan di PRK kawsan Parlimen Kuala Kangsar dan baru-bari ini pula di PRK di DUN Tanjung Batu di Sarawak.

 Penulis sangat yakin bahawa kejayaan Barisan Nasional hendak merampas semula negeri Selangor kuasa p[olitknya berpindah semula ke pankuan BN ityu sangat cerah bkan sahaja di Selanghor ajer?Malah landskape polityik Malaysia  pada pRU ke-14 ini pasti akan mengalami perubahan yang sangat drastk.

Jika kita berpandukan dengan firasat Nabi Allah Yusof bahawa iklim ekonomi negara pasti berubah setelah 7 tahun dari bumi yang subur akan bertukar jadi iklim kemarau yang kering kontang. Begitu juga lah yang bakal akan terjadi dengan politik parti-parti pembangkang Malaysia ini.

Kini mereka sesanag melalui jalan-jalan nasib yang sedang menurun secara drastik.Percayalah janji-jani Allah itu  adalah benar dengan syarat kita hamba Allah yang beragama Islam harus terus tawakal dan tertus menggalas tugas-tugas kita sesuai dengan apa yang kita impikan itu?

Allah sentiasda bersama dengan hamba-hambanya yang bertaewakal dan yang beriman kepadaNya.

Jika kiuta sentiadsa ingat dan cintakan  pada Allah SWT? Maka Allah kan berlebih lagi kasih dan sayang kepada kita  hamba-hambaNya. Pada Allah kita menyembah dan padaNya kita meminta pertolongan..Dan sgala yang kita kerja di dunia samata-mata kerana Allah.

.Justeru segalaq doa-doa kita Insya Allah akan dikabulkan oleh Allah. Janji Allah itu adalah benar. Dalam solat kita 5 waktu sehari semalam .Ketika kita melafaskan bacaan doa  Iftyitah kiuta telah bersumpah pada Allah SWT .Kita berikrar pada Allah SWT.

"SESUNGGUHNYA SOLATKU, IBADAHKU, HIDUPKU DAN MATIKU SEMA-MATA UNTUK ALLAJH SERU SEKALIAN ALAM.".
Posted by abnmulya // haji abu bakar ninggal.blogspot.com at 2125 hras on February 20,2017.

No comments: