Friday, February 17, 2017

PINDAAAAN RUU 355 DI PARLIMEN MAC INI




haji abu bakar ninggal
 Jumaat ,February 17,2017 @ 11.19 pm.


SESUNGGUHNYA saya dan seluruh keluarga mengucapkan tahniah pada parti PAS yang akan mengadakan perhimpunan besar2ran di Padang Merbok, di Kuala Lumpur pada hari Sabtu bersamaan 18/02/2017.

Dalam kontek untuk medapat sokongan Moral dari seluruh rakyat Islam Malaysia dalam usaha PAS akan membentangkan Pindaan RUU355 di Parlimen pada bulan Mac 2017 ini. Ia,seharusnya mendapat sokongan yang padu dari setiap umat Islam di Malaysia ini.
Sekaligus akan disokong cara sederap oleh ahli2 parlimen yang beragama Islam walaupun mereka itu berada di dalam parti2 politik yang berlainan idealoginya. Sudah ditegaskan oleh para pemimpin tertnggi PAS dan juga dari parti Umno bahawa Pindaan RUU 355 ini?

Ia sama sekali tidak menyentuh hak kebebasan beragama oleh kaum2lain beragama yang bukan Islam dan kuat kuasa undanga RUU 355 itu langsung tidak mlibatkan pada kaum2 kaum2 lain? Anihnya DAP dan MCA dan Gerakan telah menyatakan bahawa mereka tidak akan menyokong pindaan itu di Parlimen jika pengundian akan dijalankan?

Sikap yang anih dan ultra ini sangat disedihkan oleh Umno dan PAS.Ia ditafsirkan oleh pelbagai pihak di dalam Umno/PAS senmacam nak campur hak kedaulatan Hal ehwal agama Islam yang mana ia telah mempamirkan sikap bertentangan dengan semangat sepahaman kompnen Barisan Nasional yang telah dihormati oleh MCA/ Gerakan sebelum ini?

Kenapa bila penganut agama teersebut mahu buat sebarang pindaan? Ia diganggu guagt oleh panganut agama lain yang bukan Islam? Susah sekali untuk difahami dengan sikap yang akan dipamirkan itu? 

Kata Nik Mohd Abduh, " UMNO/BN parti politik
 paling dipercayaia rakyata".
Justeru itu seluruh umat Islam di Malaysia ini dengan segala hormatnya diseru cara sederap memanjatkan doa kepada Allah SWT yang Maha Berkuasa agar kelulusannya RUU 355 di Parlimen itu nanti tidak berdepan dengan sebarang halangan.

Islam itu indah! Dan keindahannya tiada taranya. Tidak ada manusia di dunia  ini yang menjadi hambaNya mammpu menghapuskan  agama Islam ciptaan Allah SWT ini. Amin. Posted by abnmulya  // haji abu bakar ningal.blogspot.com ata 2319 hrts on February 17,20117.

No comments: