Monday, February 25, 2013

Datuk Dr.Rahman Ismail: Dalam masa 5 jam lamanya dapat menghadiri 3 majlis mendekati rakyat akar umbi di Parliman Gombak


Para ibu/bapa sedang memenuhi Dewan SK Lembah Keramat,di Jalan AU5C/6 Hulu Kelang menghadiri Mesyauat Agong PIBG kali ke:26 oleh Sekolah tersebut pada pagi hari Ahad,bertnggal 24 hb.February 2013.Datuk Dr Rahman Ismail,Mantan Ahli Parliman Umno Bahagian Gombak bagi penggal 2004 hingga 2008.Kini beliau adalah Presiden Gabungan Ngo-Ngo Gombak di minta untuk merasamikan Mesyuarat gung tersebut.



February 26,2013 at 4.05

Selalunya pada hari Sabtu dan Ahad iaitu 2 hari yang merupakan hari holidays dan lazimnya pada 2 hari tersebut tokoh-tokoh politik atau tokoh-tokoh yang bergerak cergas di dalam Pertubuhan Badan-Badan Ngo memilih pada 2 hari tersebut melakukan tugas-tugas sukarela mereka mendekati rakyat akar umbi.

Dengan berbuat demikian? Ia bererti tugas sukarelanya itu tidak mengganggu kerja dan tugas pekerjan atau pun tugas perniagaan yang mereka jalankan menamnpung nafkah hidup keluarga mereka.
Datuk Dr. Rahman Ismail


Pada pagi Ahad tanggal 24 hb.February 2013 yang baru berlepas (kelmarin) Datuk Dr.Rahman Ismail dan penulis begitu sibuk sekali kerana di dalam masa 5 jam sahaja lamanya iaitu dari jam 8.00 pagi hingga jam 1.30 tengah hari,  kami telah diundang menghadiri beberapa program aktiviti-aktiviti mendekati rakyat akar umbi.

Kami terpaksa membahagi-bahagikan masa kami untuk menghadiri 3 tempat yang mengadakan majlis kebajikan untuk rakyat dan sebagainya dan mereka itu telah mengundang Datuk Dr.Rahman Ismail hadir ke majlis-majlis mereka untuk merasmikan majlis-majlis tersebut yang sudah tentu mempunyai acara-acara yang berlainan pula sifatnya.

Tempat-tempat yang kami hadiri pada hari Ahad (kelmarin)dimana tarikhnya ada disebut di atas itu ialah, di SK Lembah Keramat,di Hulu Kelang tempat kedua ialah di Taman Desa, Batu Caves dan di Surau di Dataran Anak Bukit,di Kampung Sepakat,dilereng Bukit Batu Caves,di Kawasan Wira Damai.
Dari kiri Bersongkok hitam Pengerusi PIBG SK Lembah Keramat,En.Mohd Sahafar bin Shahrudin,tengah Datuk Dr.Rahman Ismail,Presiden Gabungan Ngo-Ngo Gombak,merangkap mantan Ahli Parliman (MP) Umno Bahagian Gombak,bagi penggal PRU 2004 hngga 2008.Sebelahnya Guru Besar SK Lembah Keramat, Cikgu Majid bin Madan
Penulis menemani Datuk Dr.Rahman Ismail ke tempat-tempat tersebut ialah selaku penulis blog yang akan menulis dan menyiarkan kisah-kisah benar di tempat-tempat yang beliau hadiri itu yang sifatnya selaku tokoh-tokoh pemimpin politik dan selaku Presiden Pertubuhan yang bukan kerajaan yang beliau beri nama Gabungan Ngo-Ngo Gombak.

Selaku Presiden Gabungan Ngo-Ngo tersebut dan merangkap selaku Ketua Cawangan Umno,di Taman Selayang di dalam Bahagian Gombak? Mahu atau tidak mahu? Suka atau pun tidak suka? Secara tidak langsung beliau semacam sudah terlibat di dalam politik dan politik yang beliau terlibat sudah tentu politik yang pro Umno-BN.

Justeru itu apa yang beliau lakukan dan cakapkan diperhatikan oleh orang-orang politik atasannya secara langsung atau pun tidak langsung.Untuk itu perlu ada alat penerangan di media cara baru iaitu menerusi internet seperti di portal bloger,Facebook,twiter dan sebagainya.

(Portal blog abnmulya blogspot.com) milik penulis sendiri dalam 2 tahun lebih ini begitu banyak menyumbangkan tenaga dan fikiran dalam konteks untuk mengorbit gerak kerja perjuangan beliau menerusi portal penulis dari masa ke masa.

Selain menjadi anak-anak pasukan kompang di sekolah tersebut sekaligus anak-anak ini juga jadi kumpulan penyanyi Nasyid di sekolah SK Lembah Keramat.
Tempat pertama yang kami hadiri di pagi Ahad itu ialah, di SK Lembah Keramat,di Hulu Kelang,dalam DUN Hulu Kelang,termasuk di dalam kawasan parliman Gombak yang akan melangsungkan mesyuarat agung PIBG sekolahnya.

Kami tiba di SK Lembah Keramat pada jam 8.30 pagi dan lantas di bawah ke bilik Khutub Kanah (Library) untuk menikmati jamuan sarapan pagi.

Mesyuarat agung PIBG itu dimulakan kira-kira jam 9.00pagi dengan acara pembukaannya dengan persembahan nyanyiaan Nasyid oleh murid-murid SK Lembah Keramat dan sekaligus selaku kumpulan kompang di sekolah tesebut.
Guru Besar Sikgu Majid bin Madan

Sebaik sahaja anak-anak kecil itu selesai menyanyikan lagu-lagu nasyidnya, tibalah pula giliran Guru Besar memberi ucapan yang merupakan nasihat dan pesanan penting pada murid-murid di sekolah tersebut.

Sekaligus guru besar itu telah memberi garis panduan kepada ibu/bapa murid-murid yang hadir pada pagi tesebut jika timbul sebarang masalah yang bersangkut paut dengan masalah disiplin murid-murid atau sebagainya.

Guru besar itu berkata,seelok-eloknya apa yang harus dibuat oleh ibu/bapa jika sekiranya berdepan dengan masalah murid-murid dan guru-guru di sekolah? Ia hendaklah diselesai dan diatasi di sekolah terlebih dahulu  sebelaum membawa masalah tersebut ke pengetahuan pejabat pelajaran setempat.

Pengerusi PIBG En.Mohd Shafar
"Marilah kita cuba selesaikan secara muhibah di sekolah terlebih dahulu sebelum ia melarat ke tempat lain," rayu Cikgu.Majid bin Madan,Guru Besar SK Lembah Keramat dengan sungguh-sungguh.

Setelah selesai Guru Besar mengakhiri ucapannya itu, tiba pula giliran Pengerusi PIBG  SK Lembah Keramat mengambil tempatnya. Selaku Pengrusi PIBG  sekolah, En. Mohd Shafar bin Shahrudin telah mengucapakan terima kasih kepada semua ibu/bapa murid-murid yang sudi hadir di Majlis Mesyuarat Agung PIBG tersebut.

Beliau juga telah mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua guru SK Lembah Keramat yang telah memeras otak mereka mendidik anak-anak kecil itu dengan beberapa mata pelajaran yang amat berguna untuk masa depan murid-murid yang ada di sekolah tersebut.

Disamping itu En Mohd Shafar mengucpkan jutaan terima kasih kepada ibu/bapa murud-murid yang sedang belajar di SK Lembah Keramat itu,atas segala bentuk bantuan dan sumbangan kewangan dari ibu/bapa dan juga dari individu-individu tertentu yang mempunya kelebiahn rezeki, bermurah hati,dapat menyumbangkan tenaga dan meterial pada SK Lembah Keramat hingga pihak pentadbiran sekolah dan PIBG dapat meneruskan tugas-tugas yang di amanahkan dengan sempurna.
Tersenyum kerana menerima hadih

TOKOH YANG MERASMIKAN MAJLIS MESYUARAT AGUNG PIBG SEKOLAH.

Datuk Dr.Rahman Ismail,sebelum melafaskan perkataan untuk merasmikan majlis tersebut beliau berucapa secara rengkas sahaja. Dalam ucapannya itu penulis lihat beliau telah menitik beratkan di segi betapa penting ilmu pada era ledakan ( IT) dan globalisasi yang mana telah berlaku banyak perubahan-perubahan dengan pantas sekali.

Menurut Datuk Dr.Rahman Ismail,tanpa ilmu penuh di dada, anak-anak Melayu akan tertinggal oleh ledakan ilmu-ilmu modern yang terkini sifatnya yang memerluka sikap ketekuan oleh murid-murid mesti rajin belajar secara benar-benar serius demi memperolehi ilmu-ilmu akedamik modern yang (up to date)sifatnya,jika bangsa Melayu tidak mahu ditinggalkan oleh bangsa-bangsa asing yang kebanyakannya lebih kedepan dari kita.

Justeru beliau menyeru kepada murid-murid dan ibu/bapa di SK Lembah Keramat mesti mengawas anak-anak mereka agar tekun belajar jika hedak mendapat pencapaian yang tinggi dalam segala mata pelajaran yang diajarkan oleh guru-guru di sekolah baik diperengkat rendah mahupun diperengkat tinggi.

Tanpa belajar dengan tekun? Mustahil anda akan mendapat keputusan ujian yang tinggi pencapaianya.
Hati mana tak gembira jika dapat hadiah
"Jika pencapaian pembelajaran anda mendapat kepujian yang tinggi? Kerajaan pimpina Datuk Seri Najib Tun Razak akan memberi peluang pada anda dengan berbagai-bagai kemudahan pada anda yang mana boleh meringankan beban ibu/bapa anda.

Kerana kerajaan pimpinan Datuk Seri Najib akan memberi berbagai-bagai kemudahan,seperti pemberian bisiswa di dalam dan di luar negara,bagi membolehkan anda meneruskan pengajian anda ke peringkat yang lebih tinggi lagi dalam apa bidang ilmu akedamik satau apa saja jenis-jenis ilmu akedamik" katanya.

"Jika pencapaian anda dalam jurusan ilmu apa sahaja yang anda pelajari itu pencapaiannya di paras di bawah 1.5 pointer di IPTA atau di IPTS? Maka susahlah bagi kerajaan hendak memberi bantuan kerana meritnya begitu rendah.

Tahukah  anda? Anak-anak dari kaum lain iaitu, seperti kaum Cina dan India yang telah membuat pinjaman di PTPTNboleh dikatakan banyak juga dan julah pinjaman yang mereka buat besar juga jumlah wangnya.

Mereka tidak takut membuat pinjaman itu walaupun besar jumlah wangnya. Mereka sedar dengan adanya wang pinjaman yang mereka perolehi itu? Ianya.membolehkan mereka belajar di IPTA/IPTS. Justeru mereka mesti belajar sekuat tenaga untuk mendapat keputusan peperiksaan yang cemerlang.

Hasilnya? Sebanyak 70% hingga 80% dari jumlah peminjam-peminjam dari kaum Cina dan India didapati telah berjaya mendapat pelupusan dari pinjamapinjaman yang mereka pinjam itu.Laporan dan data-data  berhubung dengan jumlah siswa/siswi yang mendapat pelepasan pinjaman menunjukkan peratus yang tinggi mendapat pelupusan itu adalah siswa/siswi kaum Cina dan India dan sebagainya.

Pelepasan yang mereka miliki ini ialah disebabkan mereka mendapat keputusan ujian mereka  3.5 pointer ke atas.Ada di antara mereka itu banyak juga yang mendapat pencapaian hingga 4.0 pointer..

Justeru mereka tidak takut membuat pinjaman di PTPTN atau pun di lain-lain institusi kewangan sebanyak RM200,000-00 hingga 300,000-00 bagi menampung ongkos untuk mempelajarai ilmu kedoktoran,farmasi jurutera dan sebagainya" tegas Datuk Dr.Rahman Ismail.

Kira-kira jam 10.30 kami meninggalkan majlis tersebut dan ibu/bapa yang hadir di majlis mesyuarat agung itu memulakan mesyuarat agungnya yang ke:26.

MENUJU KE MAJLIS GOTONG ROYONG DI TAMAN DESA,BATU CAVES

Kami tiba di Taman Desa ,Batu Caves, kira-kira pada jam 10.45 pagi  dan dilihat tenaga sukarela itu telah selesai melakukan kerja-kerja membersihkan Surau Al-Syeikh Daud, di Taman Desa,Batu Caves itu.

Untuk maklumat anda khasnya kepada penduduk baru di kawasan tersebut. Bahawa tanah yang dijadikan tapak surau itu adalah hasil usaha oleh Datuk Dr.Rahman Ismail, mendapatkannya ketika beliau memegang jawatan (MP)Umno Gombak,bagi penggal 2004 hingga 2008 dulu.
Ketika Datuk Dr.Rahman tiba di Taman Desa,Batu Cave,kerja-kerja gotong royong dah pun selesai dan hanya menanti acra ucapan para tokoh parti Umno dan Ngo-Ngo Gabungan Ngo-Ngo Gombak tiba.
Di sebelah surau itu pula? Telah dibina sebuah pejabat cawangan Umno Taman Desa,Batu Caves, di mana tapak tanah pejabat cawangan Umno itu dan pembinaannya telah dilakukan semasa Datuk Dr.Rahman Ismail juga bergelar sebagai Ahli Parliman Umno Bahagian Gombak.

Pendek kata, banyak peninggalan yang bersifat Nostalgia telah dilakukan oleh beliau semasa beliau jadi Ahli Parliman Umno Gombak. Boleh dikatakan banyak tempat-tempat lain di dalam kawasan Parliman Gombak.

Banayk di anatara pengundi-pengundi yang membuat komen terutamanya komen-komen dari orang Umno di Prliman Gombak itu sendiri tentang prestasi kerja oleh Datuk Dr.Rahman ketika jadai Ahli Parliman Gombak.
Drs Mokhtar sedang berucap

Pada hemat mereka, "Jika Datuk Dr.Rahman Ismail bertanding atas nama tiket Umno pada PRU ke:12 dulu,Insya Allah Parliman Gombak tidak akan jatuh pada tangan PKR dan PAS.

Kerusi Parliman Gombak tetap dipegang oleh Umno? Kini nasi dah menjadi bubur,apa hendaka dikata,"komen mereka dengan begitu yakin sekali.

Sebagai contoh? Disimpang tiga Gombak. Ada Balai Raya yang comel telah dinamakan atas nama Datuk Dr.Rahman Ismail. Ada dewan sekolah, di Kampung Pasir, yang bersempadan Kampung Wira Damai telah dinamakan dengan nama Datuk Dr.Rahman Ismail.

Banyak orang-orang ASLI di Batu 12,di Gombak Utara telah di Islamkan dan lafas mengucap dua kalimah syahadahnya di terima oleh Datuk Dr.Rahman sendiri.

Pendek kata nama Datuk Dr.Rahman Ismail,di kawasan orang-orang asli di Gombak Utara,Batu 12 itu?.Jika salah cakap tentang Datuk Dr.Rahman Ismail dan salah langkah anda akan disumpitnya?

Nama Datuk Dr.Rahman Ismail, menjadi pujaan oleh Datuk Batin Hussin bin Abdullah.Ketika beliau(Husin) memeluk agama Islam? Ikrar lafas mengucapkan dua kalimah shadahnya?  IkraR lafas dua kalimah syahadahnya pun diterima oleh Datuk Dr.Rahman Ismail, pada tahun 2007 iatu setahun lebih sebelum PRU ke:11di Era Pak Lah jadi Perdana Menteri Malaysia ke:5.
Dari kiri: Datuk Krisnan Morty,Timbalan Presiden Gabungan NgoNgo Gombak,Ci Shella Pengerusi Pertubuhan Ibu-ibu tnggal,Taman Desa ,Batu Caves,sebelahnya ialah Datuk Dr.Rahman Ismail Presiden Ngo-Ngo Gombak dan bercermin mata sebelah Datuk Dr.Rahman Penyelaras PRU ke:13 Dun Batu Caves ,En.Kumar dan yang berdiri berbaju belang-belang itu Drs  Mokhtar Ghazali AJK Kelab Alumni Umno Luar negara dan Pengerusi aktiviti kerja-kerja gotong royong memebrsihkan Surau Al Syekh Daud.
Pendek kata jasa dan  kepedulian Datuk Dr.Rahman Ismail terhadap orang-orang Asli di Batu 12,Gombak Utara itu? Tiada ada tolak bandingnya.

Jika tiba bulan puasa Ramdhan? Datuk Dr.Rahman dan penulis dan beberap orang lagi AJK Gabungan NGo-Ngo Gomabak akan berbuka puasa dan bersolat maghrib,solat tarawaih dan solat Isya' bebeapa kali di surau orang-orang asli itu secara beramai-ramai.

BADAN-BADAN NGO YANG MENJAYAKAN PROGRAM,

Badan-badan Ngo-Ngo yang menganjurkan kerja gotong royong di Taman Desa,Batu Caves itu ialah, anjuran di antara Pertubuhan Kelab-Kelab Alumni Umno luar Negara dengan kerja sama Pertubuhan wanita dan Ibu-Ibu Tunggal Taman Desa, Batu Caves,yang di Ketuai oleh Cik Shella yang telah jadi Ibu Tunggal 5 tahun yang lalu.

Yang uniknya pada majlis gotong royong membersihkan Surau Al-Syekh Daud dan di kawasan rumah-rumah pangsa itu? Kerja-kerja gotong royong itu dilakuan bersama di antara orang-orang Melayu yang beragama Islam dengan kaum India lelaki dan perempuan yang beragama Hindu.

Datuk Dr.Rahman Ismail,Presidewn Gabungan NgoNgo Gombak dan Datuk Megat Zulkkarnain bin Tan Seri Omardin,sebagai Ketua Pemuda Umno Bahagian Gombak hadir sebagai tetamu VIP memenuhi jemputan pihak penganjur.

Kerjasama bergotong royong membersihkn SURAU di kawasan tesebut ? Ia merupaka satu manifestasi unik dan harus dikuti oleh para penduduk di DUN-DUN  lain di dalam Parliman Gombak itu sendiri.Kerja sama dan maufakat yang telah diwujudkan oleh para penduduk Taman Desa,Batu Caves, antara Melayu dan kaum India menarik untuk dinilai.

Ianya benar-benar telah mengujudkan satu semangat perpaduan dalam konteks semangat 1 Malaysia gagasan Datuk Seri Najib Tun Razak.Rasa muhibah yang tulus ikhlas dan suci murni itu telah lahir dari insan-insan yang boleh dikatakan yang punya hati nurani yang murni belaka.
Sebahagian lagi para tetamu yang hadir di pagi itu dan banyak di anatara mereka akan dibri hamper dan lain-lain hadiah juga.
Bagi mereka tali persahabataan di antara Melayu dan India, di Taman Desa, Batu Caves,adalah satu semangat,satu tujuan iaitu, mahu hidup amana damai dan bahagia bersama-sama dalam konteks merealisasikan semangat 1 Malaysia,walau agama dan adat istiadat mereka berlainan sama sekali.
Datuk Dr.Rahman Ismail

MATLAMAT DAN TUJUAN YANG SAMA.

Kedua-dua tokoh politik ini walau pun berjuang dengan menggunakan wadah perjuangan yang berlainan? Satu menggunakan wadah politik cara terang-terangan. Sementara yang satu lagi itu? Menggunakan wadah perjuangan berasaskan Pertubuhan Ngo-Ngo?

Namun demikain?Berpandukan dari INTISARI ucapan mereka itu? Hala tujuan mereka adalah satu iaitu, sama sama mahu bekerja keras dengan satu tekad dan azam yang sangat kuat dan kental demi untuk menebus maruah kekalahan.

Mereka semata-mata mahu menebus semula keaiban maruah yang telah ditimpakan oleh parti-parti pembangkang pada PRU ke:12 hingga mengakibatkan Umno-BN tewas di Parliman Gombak dengan kekalahan 4-0 dan sekaligus hilang kuasa politik di Selangor.Wah duh....sakitnya...

Datuk Megat Zulkarnain
Keaiban ini tidak pernah tercatit di dalam sejarah perjuangan Umno-BN sejak Persekutuan Tanah Melayu dan kemudian menjadi Malaysia, menerima kemerdekaan tanah air dari British 55 tahun yang berlalu.

Sesungguhnya! Kekalahan dan keaiban itu amat memedih,amat memilukan.Pada pucuk pimpinan Umno-BN  yang sedang memegang kuasa ketika kalah pada PRU ke:12 dulu itu?

DISEBABKAN ALPA.

Izinkanlah penulis bertanya kepada pemimpin bangsa. Ketika anda masih punya kuasa di 4 negeri yang hilang itu? Kenapa anda jadi leka,mudah lupa dan alpa ketika anda masih memegang kuasa?

Jangan marah ya! Manusia jenis apakah anda,tidak pandai jaga negara? Anda diingatkan! Jangan sekali-kali  anda alpa buat kali kedua!Jika terjadi juga buat kali kedua? Buruk padahnya untuk bangsa,agama dan negara kita yang tercinta ini.

Ibu ini sedang menerima hamper dari Datuk Dr. Rahaman
Demi tidak mahu jadi musafir kelana di negara sendiri? Ayam mati di kepuk padi? Jadi yatim piatu dalam negara di tanah tumpah darahku sendiri?

Demi untuk membuktikan kata-kata hikamt "Hang Tuah"  Panglima Agung dan Pahlawan tersohor seluruh Melaka dan Nunsantara, "Tidak akan Melayu hilang di dunia?"

Walau pun dah berusia tua dan lemah tenaga! Namun semangat juang tetap berkobar-kobar di dada.Aku mengharapkan kepada seluruh pemuda bangsa.

Ayuh...! Marilah turut berjuang bersama dengan sekuat tenaga,sedaya upaya yang ada.Jika patah sayap? Maka paroh boleh anda gunakan.

Jika patah paroh dah menjadi tepok? Walau pun dengan cara  mengesut-esut, tugas melawan tetap diteruskan. Lawan tetap lawan hingga kemenangan berada semula di tangan pejuang bangsa yang merdeka.

Di atas kekalahn 4 negeri pada PRU ke:12 itu? Akan kita bina kota perkasa,lengkap dengan para tentera yang gagah perkasa.Gagah lahir dan batin dan tidak akan kalah dengan godaan. Siap siaga kita semua ke medan tempur.Membujur lalu melintang patah.Tempur terus tempur hingga musuh-mush kita tersungkur lebur.
Baju T shirt hijau itu? Si comel inilah yang incharge?

Beretmpur dan terus bertempur untuk menawan kembali 4 negeri yang telah dirampas oleh musuh negara, akibat kealpaan perajurit politik bangsa yang tertidur lena sebelum tiba hari pertempuran pada 8 hb.Mac 2008.

Hingga mengakibatkan mala petaka telah menimpa bangsa kita semua.Kecelakaan ini harus kita cabut bersama-sama,sekaligus segera kita lontarkan ke lautan yang bergelora untuk menjadi kuburan pada mereka.Musuh-musuh kita yang durjana itu buat selama-lamanya. 

TERUS PULA PERGI KE SURAU KE DATARAN ANAK BUKIT

Setelah selesai Datuk Dr.Rahman Ismail mengagih-agihkan hamper dan hadiah yang lain-lain pada semua yang layak menerimanya.Kami betiga terus ke Surau di Dataran Anak Bukit,di Kampung Sepakat, terletak di lereng Gua Batu Caves, di kawasan perkampungan di Wira Damai.

Kehadiran kami di sana sebagai memenuhi undangan Pak Jamaludin yang gagah perkasa,meneroka kawasan yang penuh batu-batu belaka,dijelmakan jadi dataran "Dataran Anak Bukit" diberi namanya.

Kami bertiga tiba di sana betul-betul 1.10 minit.Bersalam-salaman dengan Pak Jamludin dan anak-anak buahnya yang begitu sibu sedang memasak beryani dan kari daging lembu yang baru saja selesai disembelih beberapa ekor untuk menjaya kenduri "Akikah" menunaikan niat para penazarnya.

Kami telah dihidangkan dengan makan tengah hari,menunya nasi beryani,nasi putih denga gulai lembu yang dagingnya begitu lembut jadinya.Penulis sendiri di tengah hari ( pada hari Ahad)itu telah makan nasi di lereng bukit itu agak lebih sedikit dari hari-hari biasa akibat kenikmatan kari daging lembu yang begitu enak rasanya.

Lebih kurang pada jam 2.00 tengah hari kami bertiga meninggalkan surau tersebut dengan perut yang telah kenyang.
Surau yang masih belu siap itu dilihat mampu menampung kira-kira  200 orang bersolat 5 waktu sehari semalam.Surau ini didirikan oleh Pak Jamalludin yang mempunyhai aam yang kuat dan kental.
Anak-anak buah Pak Jamaludin dilihat sedang begitu sibuk terus menjalankan tugas  mereka memasak kari lembu itu kerana pada malamnya pula dijangkan akan ramai sekali para penduduk di sekelilingnya dan termasuk juga para penduduk di kawasan Wira Damai,pasti akan ke surau itu,beramai-ramai, membaca doa selamat, seperti mana yang telah dilakukan pada malam Sabtu sebelumnya.

Dalam masa 5 jam lamanya,di pagi Ahad,tanggal 24 hb.February 2013 itu,penulis dan Datuk Dr.Rahman Ismail selaku tokoh pemimpin politik dan Ngo-Ngo selesai sudah menghadiri 3 tempat yang berlainan,terus mendekati rakyat akar umbi di dalam kawasan Parliman Gombak.

Penulis yang telah berusia 75 tahun ini? Semacam tidak larat lagi untuk terus mengikuti Datuk Dr.Rahman Ismail,yang baru berusia 53 tahun.Masih muda masih bertenaga. Pada jam 3 petang nanti,penulis difahamkan ada latihan PDM di cawanganya Umno pimpinannya,di Taman Selayang,dimana beliau harus menghadirinya.

Penulis angkat bendera putih kerana keletihan. Tiba di rumah terus solat zohor dan lepas itu terus tidur dan sedar dari tidur kira-kira pada jam 6.05 petang dan lantas solat Asar.Di hari Sabtu dan Ahad dihari muka apakah program aktiviti-aktivit mendekati rakyat belum diketahui lagi. (Posted by abnmula at 4.05 am on February 26,2013).

No comments: