Thursday, March 28, 2013

Ngo BATAS Selangor dan Gabungan Ngo-Ngo Gombak mengadakan majlis makan malam

Sebahagian para tetamu yang telah menghadiri majlis Makan Malam anjuran bersama antara Ngo Batas Selangor dengan Gabungan Ngo-Ngo Gombak pimpinan Datuk Dr. Rahman Ismail,mantan Ahli Parlimen Umno Gombak, bagi pengga; 2004-2008.Majlis Makan Malam ini bertempat di Dewan Komleks Muhibah,di Taman Industri Bolton,Taman Sri Gombak pada tanggal 27 hb.March 2013.








March 29,2013 at 2.34 am

Sebenarnya sesuatu yang baru yang ujud di dunia ini sudah ditakdirkan oleh Allah swt memangnya tidak kekal abadi,akan sentiasa berubah-ubah sifatnya.Yang kekal abadi ialah kehidupan di hari akhirat kelak.

Misalnya.Menjelang tibanya kempen pilihanraya umum pada 8 hb.March 2008 dulu? Boleh dikatakan pihak parti-parti dari komponen parti pembangkang dilihat telah mendapat sokongan yang baik dari badan-badan Ngo yang pro kepada pihak pembangkang.
Ketibaan YB Dato' Hajah Noriah binti Kasnon,Timbalan Mentyeri Pembangunan Wanita,Keluarga dan Masyarakat disambut dan di iringi oleh Tan Seri Zaleha Ismail,mantan Kementerian Kebajikan masyarakat merangkap kini sebagai penasihat Gabungan Ngo-Ngo Gombak,pimpinan Datuk Dr.Rahman Ismail
Badan-badan Ngo ini dilihat sering mengadakan berbagai-bagai aktibiti untuk mendekai masyarakat akar umbi dengan cara mengadakan berbagai-bagai majlis pertemuan silaturrahim seperti mengadakan majlis makan malam,majlis-majlis dailog dan sebagainya.

Umumnya pertemuan-pertemuan pada majlis-majlis seperti disebutkan di atas itu, ketika itu,dilihat telah mendapat sambutan yang boleh dikatakan hebat juga dari para penyokong mereka terutamanya dari golongan reformasi yang kononnya ketika itu seanag dahagakan angin perubahan mengikut acuan pembangkang yang dipelopori oleh Anwara Ibrahim.

Di tengah berkemeja putih Datuk DFr.Rahman Ismail,mantan Member Parlimen Umno Gombak bagi penggal 2004-2008 merangkap Presiden Gabungan Ngo-Ngo Gombak bekerjasma dengan Ngo Badan Amal Tarbiyah Sejagat( BATAS)menganjurkan Majlis Makan Malam Deklarasi BATAS Negeri Selang
Biasanya, di dalam majlis-majlis pertemuan seperti itu? Disamping mengeratkan hubungan silaturrahim dengan penyokong-penyokongnya sekaligus para pemimpin-pemimpin utama setiap parti pembangkang itu akan menerangkan kepada para tetamu mereka berhubung dengan dasar-dasar parti mereka.

Sekaligus tidak ketinggalan juga mereka telah menaburkan berbagai-bagai janji-janji manis dari parti-parti mereka berhubung dengan reformasi yang akan mereka lakukan sekiranya parti-parti mereka itu iaitu,parti
(pembangkang) akan diberi peluang oleh rakyat untuk berkuasa di negeri-negeri yang berjaya dikuasainya.

Sebahagian lagi para tetamu pada malam semalam.Dari Kanna berbaju putih Hj.Fadzli Mansor Setiausaha  Gabungan Ngo-Ngo Gombak dan sebelahnya Ayahand  Hj. Rashid Ketua Penerangan Gabungan Ngo-Ngo Gombak.
Akibat kerja kuat yang telah dilakukan oleh parti-parti pembangkang sebelum tiba hari pilihanraya umum ke:12 iaitu pada ( 8 hb.March, 2008) dalam konteks  untuk memujuk dan meminta rakyat memberi sokongan dan kepercayaan kepada mereka.

Akhirnya, sebaik sahaja selesai sudah pilihanraya umum ke:12 yang berlangsung pada tanggal 8 hb.March 2008 selesai? Maka pada malam itu juga seluruh rakyat Malaysia mengetahui bahawa satu rempuhan badai tsunami politik telah melanda Malaysia dan berjaya menukar landscape politik Malaysia itu sendiri.

Pada hari esoknya pula? Suruhanjaya pilihanraya telah mengumumkan bahawa parti pembangkang yang terdiri dari parti PKR/PAS/ DAP telah berjaya berkuasa di lima negeri di Malaysia iaitu,negeri Selangor, Perak, Kedah,Pulau Pinang dan PAS kekal berkuasa di Kelantan dengan majoriti yang besar.

Sebilangan besar ahli-ahli dan para penyokong pada Umno-BN semacam (terkejut beruk) dengan phenomena baru yang baru sahaja melanda politik Malaysia.Siapa pun tidak menyangka begitu jadinya? Nasi telah jadi bubur. Kehidupan di dunia ini ibarat roda.Sekali kita berada di atas dan sekali di bawah pula.

Tiap-tiap yang baru itu? Hakikatnya tidak akan kekal buat selama-lamanya.Akan berubah-ubah.Yang kekal dan abdai hanya kehidupan di hari akhirat.
terkejut
Dari kanana ialah penulis dan sebelan kanan penulis ialah Hjh.Roslina Hussin isteri penulis.Sebelahnya Puan Normah binti Manaf dan sebelahnya ialah Datin Rahmah binti Mohd Noor,Ketua Cawangan Umno Pusat Bandar,Taman Sri Gombak.



Pun begitu? Akibat kecekapan Datuk Seri Najib Tun Razak bermain politik? Maka pada beberapa bulan kemudiannya,Perak dapat di rampas semula oleh Umno-BN setelah 3 orang ADUN parti Pakatan Rakyat di negeri Perak berpaling tadah meninggalkan parti PKR dan DAP.

Sejak dari hari itu hinggakan  kini,parti-parti pembangkang PKR/PAS/ DAP masih berkuasa dan punya kuasa politik di (04) negeri lagi iaitu,di Selangor,Kedah,Pulau Pinang dan Kelantan.

Justeru pada PRU ke:13 ini,Umno-BN dan badan-badan Ngo yang pro-kerajaan berazam kuat untuk merampas semula 4 negeri ini,agar berada semula di pangkuan Umno-BN,agar rakyat di 4 negeri itu akan hidup makmor dan selamat sentosa di bawah payung Umno-BN dan Badan Ngo-Ngo.

Oleh itu orang-orang Melayu khasnya diminta bersatu pada dengan cara mengundi Umno-BN pada  pilihanraya umum ke :13 ini untuk menjadikan azam Umno-BN untuk merampas semula 4 negeri tersebut jadi kenyataan. Impian jadi nyata.

Sementara di Parlimen Malaysia pula? Melalui pilihanraya umum pada  8hb.March 2008 itulah,buat kali pertama sejak mencapai kemerdekaan tanah air Malaysia. Umno dan Barisan Nasional hilang kuasa dua per tiga di dalam Parlimen Malaysia.Hanya menang dengan simple majoriti sahaja dan dengan simple majoriti itu Umno-BN masih berkuasa sebagai kerajaan Pusat.
Ibu tunggal ini sedang menerima hadiah (Kasih Sayang) dari badan-badan Ngo yang jadi penaja majlis.Hadiah di sampaikan oleh YB Dato' Hajah Noriah binti Kasnon,Timbalan Menteri Pembangunan wanita.Sementara Datuk Dr.Rahman Ismail, berkemeja putih sedang  memerhatiknnya sebagai saksi.
Akibat dari rempuhan ombak dan badai tsunami politik yang melanda politik Malaysia pada  PRU ke :12 pada (8 hb.March 2008) itu?

Land scape politik Malaysia telah berubah senarionya.Itulah sebabnya di mukadimah tulisan penulis di atas itu telah penulis sebutkan bahawa sesuatu yang baru itu sifatnya tidak akan kekal.Suka atau pun tidak suka? Ia pasti akan berdepan dengan perubahan yang merupakan ketentuan dari Allah Yang Maha Berkuasa.

Ketika itu Presiden parti Umno dan Perdana Menteri Malaysia yang ke:5 ialah Tun Abdullah Ahmad Badawi.Beliau sendiri tidak menduga bahawa keadaan kuasa politik akan berubah demikian rupa hasil dari PRU ke:12 itu.?

Ekoran dari kekalahan yang teruk itu? Maka Tun Abdullah Ahmad Badawi, pada 3 hb.April 2009 telah meletakkan jawatannya sebagai Perdana Menteri dan sebagai Presiden Umno dan jawatan-jawatannya itu telah diserahkannya kepada Timbalan Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Sejak dar tarikhi itu,maka kekallah Datuk Seri Najib Tun Razak memegang jawatan Perdana Menteri Malaysia yang ke:6 hingga kini iaitu,hingga saat tulisan ini di baut dan masih belum diketahui bilakah parlimen akan di bubarkan dan bilakah PRU ke:13 akan diadakan?

Sebagai Nakhoda baru pada sesebuah kapal? Sudah tentu Datuk Najib pun punya cita-cita,harapan dan punya style sendiri untuk melayarkan bahtera yang sedang dikemudiakannya itu.Itu adalah hak mutlak beliau yang tidak boleh diganggu gugat oleh sesiapa pun di sebabakan beliau telah memegang jawatan Ketua Pentadbiran Kerajaan Malaysia.
Wirawati dari BATAS ini sedang beratur menunggu ketibaan YB Hajah Noriah binti  Kasnon tiba di dewan majlis makan malam itu
Datuk Seri Najib sedar bahawa jawatan Perdana Menteri yang dipegangnya lebih 4 tahun itu? Adalah bertitik tolak dari warisan mandat yang telah diberikan oleh rakyat Malaysia semasa Tun Abdullah Ahmad Badawi menjadi Presiden Umno-BN bukan atas nama beliau yang ketika itu hanya selaku Timbalan Presiden Umno sahaja.

Beliau harus punya mandat fresh iaitu mandat yang (tulin) dari rakyat secara langsung dan jalannya ialah melalui PRU yang ke:13 ini.

YB Dato Hjh.Noriah Kasnon dan Tan Seri Zaleha Ismail
Sebaik sahaja telah memegang Jawatan Presiden Umno dan sebagai Perdana Menteri Malaysia yang ke:6 meneruskan tugas bersabit dengan baki mandat yang telah rakyat beri pada Pak Lah pada PRU ke:12,pada 8 hb.March,2008 itu.

Pun begitu? Datuk Seri Najib Tun Razak dengan berbekalkan ilmu dan pengalaman sewaktu beliau jadi Menteri Besar di Pahang,sewaktu beliau jadi menteri di beberapa kementeiran lain dan sekaligus juga berepngalaman selaku Timbalan Perdana Menteri di bawah Pak Lah dari tahun 2003 hingga 2009.

Beliau dilihat tidak kekok telah melakukan tugas-tugas Perdana Menteri yang telah diserahkan oleh Pak Lah itu dengan licin dengan melakukan perubahan demi perubahan pada dasar kerajaan yang sedang beliau pimpin itu.

Dengan memberi fokus utamanya tentang masalah rakyat dan mencari formula bagaimanakah caranya hendak mengurangkan beban kemiskinan rakyat dan khasnya kepada golongan jumlah rakyat yang besar bilangannya yang berpendapatan rendah di seluruh Malaysia ini.

Iaitu rakyat yang berpendapatan rendah,di semua bidang mata pencarian rakyat,secara langsung atau pun secara tidak langsung dengan cara memperluaskan dan menambahkan lagi pemberian subsidi-subsidi kepada rakyat dan sebagainya.

MENYUSUN SEMULA UMNO DAN BERKERJASAMA DENGAN BADAN-BADAN NGO.

MENYEDARI bahawa kekalahan yang di alami oleh Umno-BN pada PRU ke:12 dulu itu? Disebabakan parti Umno itu sendiri lemah dan tidak di susun dengan sebaiknya?

Maka disamping menyusun dan memperkuatkan Umno-BN sekaligus Datuk Najib mengambil inisiatif mengadakan hubungan yang begitu erat dan mengitiraf peranan badan-badan Ngo yang pro-kerajaan yang berselerak di Selangor khasnya dan juga di seluruh Malaysia amnya.
Datuk Seri Noh Omar menunjukan Deklarasi BATAS.

Justeru itu,jika menjelang Pilihan Raya Umum ke:12 iaitu pada sebelum tanggal 8 hb.March 2008 dulu itu,?

Kita lihat badan-badan Ngo di Selangor ini khasnya,boleh dikatakan begitu banyak yang cenderung bersekutu dengan parti-parti pembangkang di dalam Pakatan Rakyat?

ANGIN TELAH BERUBAH

Maka kini senario itu sudah terbalik.Boleh dikatakan badan-badan Ngo itu kini telah banyak berpaling tadah terhadap parti-parti pembangkang dan menukar pendirian mereka menyokong kerajaan pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak iaitu pada parti Umno-BN.

Ini satu petanda yang amat baik bahawa angin perubahan telah mula bertiup akibat segala janji-janji pembangkang tidak ditepati. Segala kata-kata pembangkang tidak dikotakan.Rakyat sudah tidak yakin lagi dengan janji-janji dan kata-kata pemimpin-pemimpin pembangkang.

Jika pada PRU ke:12 pada 8 hb.March 2008 dulu itu pusingan roda dunia bersama parti-parti pembangkang berada di atas? Kini sudah tiba pula giliriannya roda pusingan dunia parti-parti pembangkang berada di bawah pula.

Perubahan senario politik yang menimpa  parti-parti pembangkang itu?Adalah disebabkan kesalahan parti-parti pembangkang itu sendiri. Akibat segala janji-janji manis parti pembangkang telah diengkarinya dan dilupai oleh mereka sendiri.

Senjata telah memakan tuan.Badan-badan Ngo yang telah menyokong kuat parti-parti pembangkang menjelang PRU ke:12 dulu itu? Kini dah berpaling tadah.

Dari hari ke hari, penulis lihat badan-badan Ngo ini semakin banyak menyokong Umno-BN pimpinan Datu Seri Mohd Najib Tun Razak terutamanya di seluruh Selangor. Mereka kini semacam dah benar-benar kenal yang mana golongan kaca dan golongan mana benar-benar golongan yang jadi permata intan dan berlian?

Justeru tidak mustahil pada PRU ke:13 ini? Besar kemungkinan Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak akan melantik beberapa tokoh pemimpin Ngo akan menjadi calon-calon Parlimen(MP) dan ADUN yang difikirkan mereka itu adalah merupakan "winnable candidates".

Pengitirapan dan perubahan drastik yang akan dilakukan oleh Datuk Seri Mohd Najib itu?Hendaknya bukan sahaja mesti dialu-alukan oleh para penyokong dari Umno-BN itu sendiri? Bahkan ia mesti disokong dengan sebulat suara demi menjadiakn Umno-BN jadi gagah,jadi perkasa semula di arena politik Malaysia.
Atas:Serikandi-serikandi dari Gabungan Ngo-Ngo Gombak yang begitu aktif bekerja untuk menjadika Gabungan Ngo-Ngo Gombak maju jaya ndi bawah pimpinan Datuk Dr.Rahman Ismail.
Itulah sebabnya di kebelakangan ini iaitu,semakin dekat dengan tibanya pilihanraya  umum ke:13? Maka penulis lihat semakin banyak badan-badan Ngo yang dipimpin oleh tokoh pemimpin masyarakat dan politik yang berwibawa, khasnya di Selangor ini, penulis lihat begitu cergas mengadakan aktiviti-aktiviti mereka mendekati rakyat akar umbi.

Mereka dilihat bekerja keras tanpa jemu-jemu,memberi penerangan kepada rakyat betapa pentingnya rakyat memilih kerjaan yang baik yang mampu memperbaiki kehidupan rakyat pada Pilihan Raya Umum ke:13 yang akan datang ini.

Parti-parti yang mereka maksudkan? Tidak lain dan tidak bukan hanyalah Umno-BN.Sayangilah Umno. Cintailah Barisan Nasional.Itulah cogan kata yang sering mereka sebut dan laungkan baik di mana sahaja, ketika majlis-majlis silatuyrrahim atau pun majlis -majlis politik di adakan di seluruh Selangor.

Adik comel dari BATAS
Badan-badan Ngo ini dilihat tidak putus-putusnya menaja dan terus menaja berbagai-bagai program yang bercorak semacam memberi hadiah-hadiah yang merupakan hadiah "KSIH SAYANG" kepada rakyat seperti mana Umno-BN telah memberi BRIM: 1.0 dan BRIM: 2.0satu-satunya hadiah yang merupakana hadiah kasih sayang dari kerajaan Umno-BN.

Dan juga berbagai-bagai lagi subdi-subdi di beri kepada rakyat oleh kerajaan  pimpinan Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak. Pemberian semacam ini tidak pernah diberikan oleh kerajaan Umno-BN sebelumnya PRU ke:12 yang berlangsung pada  8 hb.March 2008 dulu itu.

Terutamanya kepada rakyat yang berpendapatan rendah,kepada golongan ibu-ibu tunggal dan warga emas dan sebagainya yang merupakan para pengundi yang berada di atas pagar yang sangat besar jumlahnya.

CONTOH-CONTOHNYA.

Pada malam 27 hb.March 2013 ini, Gabungan Ngo-Ngo Gombak,pimpinan Datuk Dr.Rahman Ismail,bekerjasama dengan badan Ngo yang bernamaa "Badan Amal Tarbiyah Sejagat"(BATAS) Negeri Selangor, pimpinan Ayahand Zakariah Haji Awang telah mengadakan majlis Makan Malam,di Kompleks Muhibah Taman Industri Bolton,di Taman Sri Gombak,dalam parlimen Gombak.

Majlis Makan Malam itu berjaya menghimpunkan para tetamu jadi penuh sesak, di dalam Dewan Kompleks Muhibah Bolton,di Taman Sri Gombak,Selangor Darul Ehshan.

Ditaksirkan lebih seribu orang para tetamu telah hadir bersama-sama wakil dari 22 kawasan parlimen Umno-BN di seluruh Selangor,siap sedia beserta dengan bendera dari setiap kawasan parlimen masing-masing seperti dipamirkan  di kanan ini.

Tetamu kehormata pada malam itu ialah Datuk Seri Nuh Omar,Menteri Pertanian.Hajah Noriah binti Kasnon,Timbalan Menteri Pembangunan Wanita,Keluarga dan Masyarakat.

Tan Seri Zaleha Ismail,Penasihat Gabungan Ngo-Ngo Gombak dan Datuk Dr.Rahman Ismail,Presiden Gabungan Ngo-Ngo Gombak,mantan Ahli Parlimen Umno Gombak bagi penggal 2004-2008.

Adik comel dari BATAS.
Mereka ini adalah para pemimpin yang berwibawa dilihat sering telah memberi penerangan yang amat berguna kepada para hadirin bukan sahaja pada malam itu bahkan di mana-mana sahaja ketika mereka menghadiri majlis-majlis penerangan dengan menyatakan betapa pentingnya parti Umno-BN mesti di undi pada PRU ke:13 ini.

Mereka telah menyeru pada rakyat yang berhak mengudi agar keluar mengundi dan pangkahlah Umno-BN pada PRU ke:13 ini,agar cita-cita dan harapan Umno-BN untuk merampas semula kuasa politik di Selangor dan 3 negeri lagi iaitu Kedah,Pulau Pinang dan Kelantan jadi kenyataan.

"Keluarlah mengundi beramai-ramai dengan tekad agar Umno-BN akan mendapat undi di Parlimen,pada PRU ke:13 ini, lebih dari (dua per tiga) kerusi di dalam parlimen,"seru mereka dengan penuh harapan.

Menurut mereka,dengan adanya undi yang dimiliki oleh Umno-BN lebih dari  dua per tiga di dalam parlimen? Maka bermacam perubahan akan dapat Umno-BN lakukan untuk rakyat tanpa gangguan oleh sesiapa pun.Dan keputusan semacam inilah yang menjadi cita-cita dan harapan Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak sebaik sahaja beliau telah memegang jawatan Presiden Umno dan Perdana Menteri Malaysia.

"Wahai Datuk Najib! Alang-alang menyeluk pengkasam, biarlah hingga ke pangkal lengan. Jika pegang bara api,biarlah sampai jadi arang,"begitulah harapan penulis terhadap Datuk Seri Najib Tun Razak.

Justeru itu,menerusi tulisan ini izinkanlah penulis menyeru kepada semua orang Melayu di Selangor khasnya dan di 3 lagi negeri yang dikuasai oleh pembangkang itu, marilah kita bersatu padu,memberi sokongan yang bulat,pada Datuk Seri Najib Tun Razak, agar beliau akan mendapat MANDAT yang baru yang lebih dari dua per tiga di Parlimen dari rakyat Malaysia dari 13 negeri-negeri yang berada di Malaysia ini.

Mari kita tolak dan terus tolak parti-parti pembangkang. Di 4 negeri yang tersebut di atas itu. Dah lebih 5 tahun mereka punya kuasa politik di 4 negeri itu? Tetapi tidak ada kerja-kerja pembangunan jangka pendek untuk rakyat yang telah dibuat oleh mereka.

MP dan ADUN mereka asyik berusaha membuncitkan perut mereka sendiri.Rakyat yang mengundi mereka jadi MP dan ADUN tidak mereka hiraukan? Lupa dari pandangan dan lupa dari ingatan mereka.

Mereka sibuk berpolitik dengan menaburkan berbagai-bagai fitnah yang hanya merupakan persepsi sahaja.Mereka dilihat begitu sibuk melakukan demonstrasi di jalanan sahaja yang ternyata tidak memberi seabrang faedah kepada rakyat yang telah mengundi parti-parti mereka.

Para pemimpin utamanya pula.Berpindah randah macam taukeh sarkas setiap kali tiba pilihan raya baru.
Mereka berbuat demikian? Adalah disebabkan mereka jarang sekali turun ke padang melihat para pengundinya.

Disebabkan takut kalah di kawasan itu? Maka itulah sebabnya mereka berpindah-randah ke kawasan lain untuk bertanding pada pilihan raya ke:13 ini.

Justeru Para pemimpin yang macam ini? Marilah kita sebagai pengundi cepat-cepat kita kuburkan mereka dari dunia politik Malaysia.Mereka adalah politikus yang muka tebal dan tidak punya maruah diri?

Justeru itu marilah kita beri mandat baru iaitu mandat yang lebih besar dan lebih baik pada Datuk Seri Najib Tun Razak berbanding dengan mandat yang telah Tun Abdullah Ahmad Badawi miliki, pada PRU Ke:12,pada (8 hb.March 2008) dulu itu. Insya Allah!Justeru marilah kita memohon doa sebanyak-banyaknya kepada Allah SWT.

Semoga doa kita akan dikabulkan oleh Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyanyang.Ini merupakan hakikat yang sebenarnya.Kerana alam semesta ini adalah kepunyaanNya. Selaku hambaNya kita hanya menjalankan  tanggung jawab kita yang telah diamanahkan olehNya. (Posted by  abnmulya at 2.34 am on March 29,2013).





No comments: