Tuesday, August 27, 2013

Kalimah Allah : Harun Taib bersuara

Ustz Harun Taib
KUALA TERENGGANU 26 Ogos - Ketika kalangan pemimpin Pas terus membisu, Ketua Dewan Ulamanya, Datuk Harun Taib (gambar) menyambut baik keputusan Mahkamah Rayuan menolak permohonan Gereja Roman Katolik membatalkan rayuan kerajaan Malaysia berhubung isu penggunaan kalimah Allah.

Beliau menyokong keputusan mahkamah itu sambil mengulangi ketegasan pendiriannya dan dewan tersebut bahawa agama lain selain Islam tidak berhak menggunakan kalimah Allah.

"Pendirian kita sama dengan apa yang pernah saya nyatakan sebelum ini dan tidak pernah berubah. Penggunaan kalimah Allah hanya khusus untuk agama Islam dan umatnya.

"Agama lain dan juga penganut lain tidak berhak sama sekali menggunakan kalimah suci ini (kalimah Allah)," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Harun mengulas desakan pelbagai pihak supaya Pas termasuk kepimpinan Dewan Ulama parti itu menyatakan pendirian berhubung isu penyalahgunaan kalimah Allah oleh penganut agama Kristian di negara ini.

Pada 22 Ogos lalu, Mahkamah Rayuan menolak permohonan Gereja Roman Katolik untuk membatalkan rayuan kerajaan Malaysia berhubung isu kontroversi melibatkan penggunaan kalimah Allah dalam majalah mingguan Herald.(Utusan online-dalam negeri).Posted b y abnmulya / Bakar Ninggal.blogspot.com., at 1613 hrs on Ogos 27,2013.

No comments: