Saturday, August 31, 2013

Pembangkang tidak ikhlas berdailog

Datuk Seri Tengku Adnan,Setiausaha Agung Umno.
PUTRAJAYA 31 Ogos - Pembangkang tidak pernah ikhlas dalam setiap perbuatan dan perkataan mereka sekaligus memberi mesej jelas kepada kerajaan supaya tidak melayan cadangan berdialog yang disuarakan oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Setiausaha Agung UMNO, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, permintaan Anwar itu tidak rasional kerana beliau sebelum ini menolak keputusan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) yang dilaksana secara adil.

"Adakah terdapat sebarang perkara yang ingin dibincangkan?

"Semua perkara adalah berkisar kepada politik dan kalau beliau (Anwar) mahukan perbincangan bawalah perkara itu ke Parlimen," katanya ketika ditemui pemberita selepas menyempurnakan Majlis Perasmian Sambutan 10 tahun Cruise Tasik Putrajaya (CTP), di sini hari ini.

Beliau mengulas cadangan Anwar sempena mesej Hari Kemerdekaan supaya diadakan sebuah dialog terbuka yang akan berlangsung secara telus antara kerajaan dan pembangkang bagi membincangkan isu kebangsaan yang perlu ditangani.

Yang hadir sama, Presiden Perbadanan Putrajaya (PPj), Tan Sri Dr. Aseh Che Mat dan ketua Pegawai Eksekutif CTP, Zaharah Salamat.

Dalam masa sama, Tengku Adnan yang juga Menteri Wilayah Persekutuan turut mempersoal tindakan Anwar mengajak kerajaan berdialog sekarang tetapi tidak mencadangkan kaedah sama ketika mempertikai keputusan pilihan raya umum lalu.(Utrusan online-politik).Posted by abnmulya / Bakar Ninggal. blogspot. com.,at 10.49 am on Sept,01,2013.

No comments: